vraag over blouse en plastron

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 19:36

Ik ben vandaag bij de ruitershop geweest en ik heb een nieuw wedstrijdjasje gekocht. Op mijn manege zeiden ze dat ik er ook een dressuurblouse bij moest kopen, omdat dat verplicht was. Je weet wel, zo'n blouse met een opstaand kraagje. In de ruitershop zeiden ze echter dat het niet meer verplicht was en dus niet meer nodig. Een plastron met een hoogsluitend T-shirt voldoet ook prima, werd mij gezegd. Wat moet ik nu doen? Wel of geen blouse kopen?

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

_________________
"Why can't we learn to accept that we're different, before it's too late? ~Madonna~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-21 22:48 ]</font>


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:43

Ik heb geen idee of het wel of niet verplicht is, maar ik denk dat een blouse wel veel netter staat Verward

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:43

Nee is niet verplicht. Immers met een plastron om zie je toch niet wat je er onder aan hebt.
Plastron is trouwens geloof ik wel verplicht.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:44

volgens mij is het verplicht (bij ons is het toch verplicht)

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 19:52

Is plastron is inderdaad wel verplicht met zo'n speldje. Het lijkt me natuurlijk wel mooi zo'n blouse eronder, maar ze zijn niet zo goedkoop en mijn jasje was al zowat niet te betalen. (Pikeur Diana, tegen de 500 gulden). Naar Divoza ga ik niet (bestel ook niet via internet), dus die goedkope blouse van 40 gulden valt dan af.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:15

Ja een plastron met speldje is verplicht. En je mag geen blouse met korte mouwen hebben heb ik in een paard en sport van een paard maandenn terug gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:22

Volgens mij mag je best een blouse met korte mouwen aan ónder je jasje, maar mag je daar niet mee rijden als zomertenue is toegestaan bij heel warm weer. Een plastron is tegenwoordi verplicht, wat je daar onder draagt doet er niet zoveel toe, maar dan geldt weer hetzelfde als bij die korte mouw: je zult altijd met een jasje moeten rijden. Het voordeel van zo'n blouse met een opstaand kraagje is dat je plastron wat mooier blijft zitten, je strikt hem er makkelijker omheen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:29

het is verplicht om met een plastron te rijden. Net als dat het verplicht is om met je clubtenue te rijden. Als daar een blouse verplicht is moet je dus een blouse aan.

Als je met zomertenue mag rijden (wat maar heel zelden voorkomt) dan moet je met een blouse rijden met lange mouwen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 21:10

Wij hebben geloof ik niet een clubtenue. Gewoon een witte rijbroek, zwart jasje en plastron. Maar moet ik er nou wel eentje kopen of niet? Verward

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:11

Ik denk dat je het helemaal zelf moet weten. ik vind een blousje wel fijn zitten. Staat ook moot met zo'n opstaand kraagje.

je hebt al blousjes van 35 gulden. Maar ik heb een iets duurdere omdat die meer ademt(cavallo)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 21:13

Hm ja, ik denk dat ik mijn moeder dan nog eens lief aan moet kijken. Ik neem dan denk ik maar de goedkoopste, tenminste als ik die pas, heb nogal een moeilijk maatje, lang en dun. Bedankt voor de adviezen.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:43

Misschien een beetje een late reactie, maar ik zou echt geen blouse kopen!
Ik rijd zelf wel altijd met, ik heb ze toch, die blouses en ik vind het wel stoer Cool staan met inrijden...
maar een T-shirtje is veel handiger (hoeft niet gestreken!) en goedkoper......

Zomertenue komt erg weinig voor en als het mag doe ik het toch niet, ik vind met jasje mooier staan, die 5 minuutjes overleef je echt wel!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 20:21

Geeft niet hoor, alle reacties zijn welkom. Ik heb het er nog met mijn moeder over gehad en die vind dat ik maar gewoon met een shirt moet rijden, lijkt me zelf eigenlijk ook fijner. Ik kan niks lang schoonhouden of zonder kreukels, dus ik ga voor het shirt. Ik vraag het nog wel even na bij mijn manege, want je weet maar nooit...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:44

nog een goedkopere oplossing koop een overhemd bij de wibra voor 14 piek ofzo.
Ik zelf heb een blouse van 40 piek in de opruiming.
Idd omdat ik nog wel eens met bodywarmer rijd op keuringen en shows.
maar eerlijk gezegd zie ik tussen deze goedkope blouse en een overhemd echt geen verschil.
daarvoor heb ik altijd met t-shirts onder mijn jasje gereden.
Plastron is idd verplicht blouse niet tenzij je vereniging het verplicht stelt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 21:05

Ik denk dat mijn vereniging het verplicht stelt. Boos! Ik ga het toch maar eens even navragen, want dan kan ik hem gelijk passen en kopen als ik mijn jasje ga ophalen.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:00

Ik heb vorig jaar voor vijf gulden een blouse gekocht bij Divoza Haha! . Dat was toen Divoza ging verhuizen naar het nieuwe pand.

Eerlijk gezegd vind ik een blouse wel netter staan. Bij ons op de vereniging rijden ze trouwens ook wel met zo'n koltruitje. Dan heb je ook je opstaande kraagje. Misschien ook een idee?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 10:02

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Ik ga zo even mijn mail checken of ik nog bericht heb van mijn vereniging. Als ze het verplicht stellen, moet ik er toch maar eentje kopen.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 10:13

Ik persoonlijk vind het met een blouse netter staan dan met een t-shirt omdat je dan toch vaak een blood randje ziet, of je moet een t-shirt hebben dat een hoog boord heeft. Verder heeft ons verenigingstenue als zomertenue juist een blouse met korte mouwen met een soort stropdas, dus als wij met zomertenue mogen rijden rijden wij met een witte bouse met korte mouwen en een blauwe nepleren stropdas....

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Manny en 66 bezoekers