hoge dierenarst kosten rekening...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:29

Dit is pas een dure rekening:

Koliekoperatie, darmkanteling en verstopping, complicaties shock en hoefbevangen, 7 dagen kliniek in Belgie ( moerbeke)

Kosten : 5400 euro

Dan schrik je pas...

Gr. Clau

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:37

Volgens mij verschilt dit sterk naargelang de dierenarts. Ik heb echt absoluut niet te klagen over die van ons. Ons veulen had een paar weken geleden een ontsteking aan z'n kogel en stond kreupel. Veearts erbij gehaald, die heeft spuit gegeven. Dat was op een vrijdag. Zaterdag is hij teruggekomen voor een spuit en maandag opnieuw voor een spuit en antibioticapoeder. Voor die 3 visites heb ik 40 euro betaald. De week erna heeft hij klappen gekregen van een ander paard; resultaat: opnieuw ontsteking, dus opnieuw veearts laten komen. Op een zaterdag deze keer. Maar bij ons zijn het 3 veeartsen die samenwerken, en deze keer was het dus een andere die kwam. Die heeft weer juist dezelfde spuit gegeven en is maandag teruggekomen voor een andere spuit. Rekening: 39 euro... En deze keer van maar 2 dagen te komen.
Keek ik ook wel even raar van op hoor Scheve mond .

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:56

bij ons valt het eigenlijk wel reuze mee het is natuurlijk
altijd een rib uit je lijf maar het lijkt wel of mijn katten soms duurder
zijn dan mijn paard, wij hebben ook veeartsen en zo'n dierenartsencombinatie, voor spoedgevallen en in het weekend
dan betaal je best wel wat maar over het allegemeen valt het mee

Ik heb Mango in mei laten operen aan een melanoom is ze dik 45 min
bezig geweest om dicht te naaien etc was 'maar' 150 euro..vond ik echt mee vallen met alle antibiotica, kweek naar utrecht om na te checken!!

mijn vriendin moest haar paardje naar utrecht brengen en die stond daar 7 weken nog geen 2000 GULDEN (paar jaar geleden) en ze moch het
in etappes betalen!!!

maarja je weet waar je aan begint als je een paard koopt het kost wat!!!
en toch heb ik het er voor over, ik zou zelfs een lening afsluiten voor hem als het moet!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:03

missnynke schreef:
maar 1x visite en 1x spierverslapping en 1x onderzoek was niet nodig!
vinden jullie redelijk dat ik daar dan wel voor moet betalen?


Je hebt toch zelf gebeld voor die visite ? Dus je vond het zelf wel nodig = voorijkosten en consult.
Omdat een dierenarts niet zomaar de binnenkant kan zien en af moet gaan op jou neemt hij het zekere voor het onzekere (hij heeft wrs gedacht aan een slokdarmverstopping?) en geeft een spierverslapper...
Dan ben je d'r toch ? Wat heeft die dierenarts nou fout gedaan dat jij vindt dat je hem niet hoeft te betalen ?
Híj of zíj kan het toch ook niet helpen dat het niet bleek te gaan om een slokdarmverslikking ? ...Dan had je hem naar een kliniek moeten rijden. Hadden ze eerst wat foto's kunnen nemen om dat uit te sluiten en was je het driedubbele kwijtgeweest.

Ja...de dierenarts is duur...maar niet alleen voor paarden....ga eens met een hond erheen...schrik je je ook rot Scheve mond .
Een goede reden om je twee keer te bedenken bij de aanschaf van dieren.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:24

Je bent helaas aan de goden overgeleverd. Ik heb 1x geweigerd een rekening te betalen. Toen mijn paard koliek had. Spoedvisite dus, de DA dacht dat het kramp koliek was en wilde ondanks mijn uitdrukkelijke vraag niet voelen. Na 3 uur stond ie dus weer op de stoep en jawel voelen: verstopping : parafine. Die 2e weekend spoedvisite heb ik dus echt niet betaald.
Soms is er echer geeen touw aan vast te knopen wat ze rekenen. Een van mijn paarden heeft 2x een aantal weken op de kliniek gestaan (dagelijks antibiotica ivm ontsteking op de bil + 1x voorhoofdholte ontsteking, rontgenfoto's antibiotica etc) maar die kosten waren lager dan de 2 katten die ik daar heb laten opereren (1x geperforeerde buikwand + 1x aanrijding, schock + gebroken poot)

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:09

Mijn paard had een open spronggewricht 3x visite, 1 x verband, 1x antibioticaspuit, 8 zakjes vochtafdrijvers en twee bussen antibiotica = 275 euro

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:44

het zijn inderdaad 'normale' prijzen, helaas.........Maar, er zit nog wel aardig wat verschil tussen de klinieken. "Gewone" huis-tuin- en keukendierenartsen zijn vaak goedkoper dan echte klinieken als bosch en duin en bodegraven. Mirage had me ondertussen ook al het driedubbele gekost van wat ze me kostte bij aanschaf, maar ja, dat weet je als je aan een paard begint.........en als je een periode hebt dat het allemaal even tegenzit met de gezondheid van zo'n beestje.........tja.......daar kan je op leeglopen ja

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:45

Bij mij was het eigenlijk precies andersom,de kliniek Bosch en Duin was een stuk goedkoper dan de gewone huisarts.
Helaas moet ik die steeds eerst laten komen voor een doorverwijzing naar de kliniek.
EN jullie vergeten denk ik een belangrijk stuk van de rekening te vermelden waar de DA niets aan kan doen en dat is de BELASTING.
De dierenartsen zitten in het hoogste tarief van maar liefst 19%.BTW.
Het is een tijdje 12% geweest ,maar het is weer omhoog gegaan,de regering kwam er denk ik achter dat de dierenliefhebbers toch wel naar en DA gaan.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:04

Ik verwacht v/d week ook weer een rekening, maar ik mag niet klagen over mijn veearts. Het zal iets van 45,- euro zijn 1x voorrijden en 1x opvoelen. Terwijl ze twee keer geweest zijn en ook nog gescand hebben. Foutje met opvoelen v/d eerste veearts , waardoor veearts nummer twee de dag daarna op moest komen draven met de scanapparatuur. Alleen hij kon het makkelijk af met alleen opvoelen, omdat ie het spul toch bij zich had heeft ie nog even gescand Haha! . Hij zou alleen het opvoelen en voorrijden v/d eerste dag in rekening brengen, vind ik toch netjes .

Operaties in Utrecht zijn mij tot nu toe meegevallen, voor de eerste twee was ik gelukkig verzekerd (3000,- en 2000,- gulden) en de operaties van Relrite zijn voor eigen rekening à 1100,- euro all-in. Valt nog wel mee, terwijl het geen makkelijke operaties zijn. Ik heb de rekening nog niet gekregen van de operatie in juni, maar ik heb wel het bedrag opgevraagd toen ik haar ophaalde begin juli. Het duurt wel erg lang voordat je de rekening in huis hebt, kan ik nog even sparen Haha! .

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:13

Ik verwacht nog een rekening.... Scheve mond
3 x visite met pijnstillers e.d. ivm koliek door plaatselijke arts.
Daarna koliekoperatie in Duitsland, Hochmoor, met waarschijnlijk 10 dagen verblijf.... ( ze staat er nu nog)

Iemand een indicatie van de kosten? Het valt waarschijnlijk wel onder de verzekering...... hoop ik..... Scheve mond

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:13

ellenlouise schreef:
Utrecht valt nog wel mee hoor. Mijn paard heeft daar bijna 2 maanden gestaan en ik ben (nog Knipoog) niet failliet.

Volgens mij zitten er ook grote verschillen tussen de kosten van da.
Missnynke als je geen medicijnen hebt gekregen vind ik de rekening ook wel aan de hoge kant hoor.

Mijn paard heeft daarentegen ook 4 dagen in Bosch & Duin gestaan en ik moet zeggen dat ik flink moest slikken toen ik de rekening kreeg. Ze hadden eigenlijk niks gedaan voor dat geld, dat is nog het ergste. Misschien was het de bosrijke omgeving die de prijs zo opdreef....... Cool

je wilt niet weten wat je op de molshoop moet betalen in bosch en duin daar heb ik gereden maar rijd nu ergens anders, scheelt zo'n 100 euro per maand.... Scheve mond voor 2x per week rijden... dat scheelt het he dus het was nog meer....

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:14

Fabjuhlover"]
[quote="ellenlouise schreef:
Utrecht valt nog wel mee hoor. Mijn paard heeft daar bijna 2 maanden gestaan en ik ben (nog Knipoog) niet failliet.

Volgens mij zitten er ook grote verschillen tussen de kosten van da.
Missnynke als je geen medicijnen hebt gekregen vind ik de rekening ook wel aan de hoge kant hoor.

Mijn paard heeft daarentegen ook 4 dagen in Bosch & Duin gestaan en ik moet zeggen dat ik flink moest slikken toen ik de rekening kreeg. Ze hadden eigenlijk niks gedaan voor dat geld, dat is nog het ergste. Misschien was het de bosrijke omgeving die de prijs zo opdreef....... Cool

je wilt niet weten wat je op de molshoop moet betalen in bosch en duin daar heb ik gereden maar rijd nu ergens anders, scheelt zo'n 100 euro per maand.... Scheve mond voor 2x per week rijden... dat scheelt het he dus het was nog meer....
[/quote]
maar het was echt ideaal hoor je rijd er zo het bos in, heerlijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:16

Citaat:
Bij mij was het eigenlijk precies andersom,de kliniek Bosch en Duin was een stuk goedkoper dan de gewone huisarts.

Dat zal het zijn.
Die arme huisarts is zich rot geschrokken dat hij ineens een paard heeft moeten behandelen en maakte er toen maar een grote rekening van Knipoog Tong uitsteken

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:17

lol Knipoog

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:20

whis heeft ook een nachtje op de kliniek gestaan koste niets alleen de onderzoeks kosten

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:24

Gaitkeeper"]
[quote="missnynke schreef:
maar 1x visite en 1x spierverslapping en 1x onderzoek was niet nodig!
vinden jullie redelijk dat ik daar dan wel voor moet betalen?


Je hebt toch zelf gebeld voor die visite ? Dus je vond het zelf wel nodig = voorijkosten en consult.
Omdat een dierenarts niet zomaar de binnenkant kan zien en af moet gaan op jou neemt hij het zekere voor het onzekere (hij heeft wrs gedacht aan een slokdarmverstopping?) en geeft een spierverslapper...
Dan ben je d'r toch ? Wat heeft die dierenarts nou fout gedaan dat jij vindt dat je hem niet hoeft te betalen ?
Híj of zíj kan het toch ook niet helpen dat het niet bleek te gaan om een slokdarmverslikking ? ...Dan had je hem naar een kliniek moeten rijden. Hadden ze eerst wat foto's kunnen nemen om dat uit te sluiten en was je het driedubbele kwijtgeweest.

Ja...de dierenarts is duur...maar niet alleen voor paarden....ga eens met een hond erheen...schrik je je ook rot Scheve mond .
Een goede reden om je twee keer te bedenken bij de aanschaf van dieren.
[/quote]
helemaal mee eens
ons konijn is toen naar de DA geweest, is geopereerd aan zijn poot (was dus onder verdoving en alles) omdat de huid helemaal opgerold was en zalf voor ontstoken ogen... helaas is hij nooit meer uit de narcose gekomen Verdrietig maargoed hij was al 9 jaar. daar moesten we 35 euro voor dokken opizch vond ik het wel meevallen opdat moment en vond het het allemaal dubbel en dwars waard maar als je nagaat... 77 gulden... poeh!