rijden met dit weer????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

rijden met dit weer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 11:26

Het is weer 'echte hollandse weer': het waait, het regent, het is weer vochtig weer. kortom, voor mij is het anti (buiten) rij weer.. hoe zit het bij jullie? rijden jullie buiten met dit weer (met name de wind Schijnheilig ) of blijven jullie in de bak (binnen of buiten)?

Ik ben er wel heel benieuwd naar want met dit weer ben ik dus geen held op mijn paard.. met deze wind mag ze van mij gerust een dag extra genieten van het weer. ze laat zichzelf wel uit want ze springt van elk blaadje dat valt weg Clown welke boktheld rijdt er buiten met dit weer? *LOL*

*\o/* *\o/*


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:38

lekker in de binnenbak en als het lekker weer is (zoals afgelopen zondag)
toch nog effe naar buiten hoor ook al waait het bij ons aan de kust wel erg hoor!!!

prompter

Berichten: 10855
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:43

Ik rijd bijna altijd op de draftrainingsbaan van 1000m, maar zo'n 2 keer per week rij ik in de buitenbak. We hebben wel een binnenbak, maar die vind ik te klein.

Met waaiweer is mijn dravermerrie wel wat fris (understatement Haha! ), maar ik ben er aan gewend....

Extremely rare and Beyond Compare

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:48

De afgelopen dagen heb ik helemaal niks kunnen doen Boos! De buitenbak leek meer op een zwembad als op een bak dus dat ging niet lukken .... Aangezien wij geen binnenbak hebben heb ik weinig keus helaas Knipoog Gister ben ik maar op het erf wat rond gaan stappen met Ozis want dit is natuurlijk ook waardeloos Boos! Ik hoop dat het snel wat beter weer gaat worden...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:57

Ik heb dinsdag binnen kunnen rijden met de rijvereninging, maar dat is maar een keer per week. Woensdag had Risco vrij, gisteren gewoon buiten maar toen was het droog. Nu regent het hier, maar ik ga buiten bikkelen.... Morgen heb ik namelijk ook een wedstrijd waar we gewoon buiten moeten los rijden.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 12:01

de regen is ook nog wel te overleven idd maar die wind zit me meer dwars met rijden. buitenrijden is gewoon iet leuk met mijn pony: schrikt overal van en is niet te houden.. hebben jullie ponies/paarden daar geen last van?

*\o/* *\o/*

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:04

Ik zal ook wel moeten rijden.. weer of geen weer omdat mijn paad gewoon echt beweging nodig heeft. Hij heeft energie voor 10 en als ik hem 1 dag niet zou rijden/longeren dan ontploft hij denk ik de dag erna onder het zadel.. geen goed idee dus. Gelukkig hebben we wel een 20x60 binnenbak Knipoog Goed kunnen slalommen is wel een vereiste hoor Scheve mond Je wordt regelmatig voor je sokken gereden door jonge paarden die willen plakken of mensen die de voorrangregels aan hun laars lappen en zichzelf belangrijker vinden Scheve mond maar ik rij wel droog.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:07

Ik rijd altijd tenzij de bak niet begaanbaar is door de weersomstandigheden (vorst of heel veel regen). Regen, storm en kou zijn voor mij geen belemmeringen, hier kun je je op kleden.
Tja en dat ie wat frisser is hoort erbij, daar heb ik geen problemen mee.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:16

Mij zie je gewoon buiten kachelen hoor, tijdens buitenrit, wandelen adh, rijden in buitenbak, kom op van regen smelt je niet, hihihi
Wind vindt ik heerlijk en Tjo heeft er ook geen last van, in tegendeel.... maarja die is ook niet schrikachtig aangelegd...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:21

ik heb met dit weer alleen zondag gereden en het was geen succes we kregen een bui op ons dak en madam draaide dr zo om op de weg, kont in de wind, levensgevaarlijk dus..ik rijdt dus niet met dieregen ik heb ook nog geen bak in de buurt, straks per 1 november wel, dan rijdt ik gewoon in de bak en voel me dan wat zekerder. Nu vandaag schijnt de zon dus kan ik eindelijk eens rijden, ik ben vrij dus neem het er maar van!
ja en door e weeks ben ik op de avonden aangewezen en met dit weer ga ik dan maar niet rijden ze staat op het land dus heeft nog wel beweging...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:22

Met dit weer gewoon rijden,zolang er geen halve meter water in de bak staat kunje wel rijden, moet je het alleen iets rustiger aan doen en niet te llnag. en zijn ze wat fris door de wind, dan longeer ik eerst even om de ergste springerigheid weg te krijgen. Op regen kun je je kleden alleen je tuig moet je daarna wel extra goed verzorgen. Dat is alles.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:26

Ik ben het er wel mee eens dat regen niet zo erg is... wind is gewoon niet leuk. Het paard waar ik op rijdt wordt helemaal gek van de storm. Voordat ik er uit de wei had was ze al bijina op schoot gesprongen....

Het helpt bij het rijden in een buitenbak ook niet dat madame bang is voor plassen én dat de ruinen in de wei naast de bak ook op stormstand aan het kloten waren.

*droomt verder van grote droge binnenhallen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:32

Sinds een jaar heb ik een binnenbak, maar de vorige 19 jaar heb ik altijd buiten gerden.
En de meeste jaren daarvan meer als 4 paarden per dag.
Allemaal jonge paarden,
ook de rillerige paarden heb ik gewoon gereden.
Ze moeten er maar aan wennen en leren dat ze ook dan hun aandacht bij je moeten houden.
Dus met rijden niet met een lange tuegel gaan apegapen, maar aan het werk houden.
Veel overgangen, voltes, slange voltes, weet ik veel wat.
Alles om de aandacht niet te laten verslappen.

Vaak is het toch het baasje neppen, die er dan in trapt. Haha!
Want ook de paarden die ik reed stonden in het land.
Kregen dan ook blaadjes om zich heen, wind op hun kont, maar dan was het niet eng.
Maar met rijden wel
ja, toetie, mooi niet dat ik dat geloof Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:38

Ja hoor ik rijd gewoon, behalve bij onweer. Ik zal wel moeten want ik wil hem niet stilzetten.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:45

Ik heb ook alleen een buitenbak, wel eentje met all-wheater bodem, die is nu dus nog steeds droog, dat scheelt al wat OK dan! !

En verder: regen, wind... : niet leuk, maar ik ga gewoon door! En dan ook nog in het donker, want overdag werk ik.
Ik heb deze week dus ook al meerdere malen een nat pak gehaald Haha! !

Als iemand nog een goede tip heeft: wat kan je over je rijbroek heendoen, zodat je droog blijft? En dan wel iets waar je goed mee kan trainen, dus geen regenbroek ofzo, veel te glad en te wijd.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:50

Er bestaan rijbroeken die waterdicht zijn.
Kwam ik pas achter, een jaar nadat ik ook buiten moest zwemmen Verdrietig

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:53

Aangezien wij geen binnenbak hebben zal ik toch wel gewoon buiten moeten rijden.. En met wind en een beetje regen vind ik het geen ramp hoor. Als het met een wedstrijd ook zulk weer is (zoals afgelopen zaterdag) zul je ook door meoten rijden. Met een plensbui is het natuurlijk gewoon niet meer leuk (ook zoals zaterdag...) Ik probeer altijd gewoon door te blijven trainen helemaal nou de pony's weer dagelijks op stal blijven. Wat ik ook zo stom vind is dat iemand zn arabier binnen houd omdat ie anders in de bak buiten gaat rollen.. Ja en... Verward Kan ze zn deken niet op doen. Ik zou dan een dagje wachten dan poetsen en rijden en deken op! Hupatee!! Clown Mah goed... De mijne staat sinds gisteren ook weer onder dek dus wie weet krijg ik hetzelfde probleem ook wel !!! We hebben trouwnes ook nog een stapmolen! ERG handig!!

groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:40

Wij hebben een buitenbak op stal, als het wat dagen regent en de gultjes worden niet open gehouden is de bak niet meer te rijden.
dan ga ik naar buiten, longeren mag dan meestal niet. ivm de bodem.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:41

Dit jaar rijd ik enkel met mooi weer. Dennis heeft een teddyberen vacht dus kan hem toch al bijna nooit rijden omdat hij zo verschrikkelijk moeilijk droog word. Dus als het regend laat ik hem al snel staan.
Als hij geschoren is rijd ik hem wel regelmatig, dan is het ook veel makkelijker omdat hij niet zo lang nat blijft.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:02

En dit is nou juist de reden waarom ik heeeeel erg aan het hopen ben dat het morgen niet zo hard waait... Scheve mond Ik ga voor het eerst met Ofir een buitenrit maken, met nog drie anderen. En aangezien Ofir zo'n lekker bloedpaardje is wat met dit weer tien keer zoveel energie lijkt te hebben...

Heb de martingaal al uit het stof gehaald Schijnheilig

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:09

Meestal als het zulk slecht weer is rijd ik niet en jaag ik Jamy maar op ofzo, maar als het na 2 dagen nog steeds bagger weer is ga ik maar rijden en kijken wat we ervan bakken.... Schijnheilig
Gelukkig is het nu beter bij ons!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:11

Weer of geen weer, ik rijd toch wel. Paard is niet van papier en ik -gelukkig- ook niet.

Kijk, met zware onweer of hagel zal ik ook niet gaan rijden, het moet natuurlijk wel een beetje normaal blijven!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:17

Ik heb de hele week ook gewoon gereden hoor!! Ik heb mijn paardje bij huis staan lekker handig, als ik klaar ben met rijden krijgt ze 2 dekens op en ik ga onder de douche!! Ben ik klaar met douchen is ze ook droog en klaar!!
Weer of geen weer, behalve bij onweer rij ik niet!!!

..........................................................

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:23

als het regent rij ik ook gewoon, helaas wanneer het een paar dagen flink giet kun je zwemmen in onze bak....het lijkt wel een zwembad. stappen gaat er nog wel in, maar erg optimaal is dat natuurlijk niet!

alweer een jaar samen Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:40

bloemkooltje schreef:
welke boktheld rijdt er buiten met dit weer? *LOL*


Ik!! Haha, jaaaa ik ben een boktheld op sokken Knipoog

Maar ik moet wel, heb geen andere keus Verward Rijd alleen met de lessen binnen maar verder niet.. Bah, maarja wat doe je eraan Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Fleuribelle, Googlebot en 29 bezoekers