hoefsmid regio Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:45

Alexander Kroon is echt NIET hard voor paarden!!!!!
Mijn merrie was voor het eerst bij hem en we wisten niet of ze gewend was om beslagen te worden hij heeft echt heel veel tijd uit getrokken en floot zelfs toen hij een heet ijzer onder hield zodat ze niet dat gesis hoorde dat vond in geweldig!
Nee, voor mij geen andere hoefsmid dan Alexander.
Ik ben weer minder tevreden over Jan Avezaath

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:59

Bij mijn paarden komen Alexander Kroon en Eddie Faber NOOIT meer! Kroon vind ik heel hardhandig Boos! (Stan is zo makkelijk bij de smid en dan vind ik het niet nodig om een uur te staan slaan, schreeuwen en schoppen (!), heb er uiteindelijk ook wel wat van gezegd.) Faber vind ik al helemaal een prutser, tijd voor hem om met pensioen te gaan. Als hij een paard naar de mallemoeren helpt (waardoor je het dier dus gewoon kunt wegbrengen!) vind ik dat er toch op z'n minst 'sorry' gezegd kan worden.
Ik vind René Tiddens een onwijs goeie hoefsmid, maar ik ken je probleem, NoaC... Haha!
Dit is natuurlijk allemaal erg persoonlijk: ik denk dat iedereen wel een smid en/of dierenarts heeft die die nooit meer bij zijn paard wil hebben.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:49

Dennis beslaat ook mijn paardje! en dat doet ie erg goed Haha! mn pony schijnt wat moeilijk hoeven te hebben ( wat broos) en dat maakt t um soms wel moeilijk maar tis nog nooit gebeurt dat ut um niet lukte om hem te beslaan Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:12

CielitoLindo schreef:
Ik heb ook Dennis Koster, leuke vent en lief voor je paard neemt de tijd..

ik heb dennis ook .
ik vindt het persoonlijk een goeie smid neemt de tijd is lief voor je paard.
en als er een x een ijzer eraf is en je hebt de volgende dag een wedstrijd dan komt die nog die dag.
ik vindt het persoonlijk een goeie hoefsmid

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:17

Ik heb Alwin de Reuver, hardstikke goede smid die de tijd neemt voor je paard! Zeker een goede smid en ik heb er al aardig wat gehad hoor! Henk de Bruin is goed, Dennis ook (ook een aardige gozer).
Als je het nr van alwin wilt pb me dan maar.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:23

Ik heb al 10 jaar Cees Meel bevalt me prima komt iedere zaterdag standaard bij ons op stal dus makkelijk als je een paard heb met moeilijke voeten. Tevens kijkt hij 1 of 2x per jaar naar zijn tanden.

Hij komt al zo 20 jaar bij ons op stal en doet veel paarden.

Een hoefsmd hoeft niet altijd lief te zijn maar ook best wel eens een paard op zijn donder geven. Als ik zie hoeveel vuilnisbakken Cees af en toe doet mag hij best een trap verkopen. Lesy was in het begin ook lastig nu niet meer.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:28

Stijn van Beurden, komt uit regio Hilversum. Maak je zo een afspraak mee en dan komt ie ook braaf.

...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:41

Eh, voor Nico komt altijd ene Alexander Haha! Weet niet hoe hij van zijn achternaam heet, zal het eens vragen! Hij heeft in iedergeval een blauw busje en heeft altijd zn hond mee. Best een jonge man is het nog, blond haar.
Mijn ervaringen zijn goed, Nico heeft ijzers + zooltjes + siliconen dus dat duurt een tijd voordat dat eronder zit. Op het eind heeft Nico er ook geen zin meer in en gaat ie ontzettend klieren, maar Alexander is nog nooit boos geworden of hem geslagen ofzo.

Over afspraken maken weet ik niks, doet zijn eigenaresse altijd Haha! Weet wel dat het bijna 3 weken duurde voordat hij kwam (maar weet niet of hij niet eerder kon of dat zn eigenaresse dat zo wou. Denk het eerste) toen 1 ijzer super los zat (en op het eind kwijt geraakt). Alle twee zn achterhoeven (waarvan 1 best erg) waren helemaal afgebrokkelt, en Alexander heeft daar heel mooi een nieuw ijzer onder gezet! (niks meer te zien van het afbrokkelen).

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:56

Fred EEfink hebben wij nu voor een paar paarden op stal en hij is echt gewoon een heeel aardige man en neemt echt de tijd voor je paard, maar ik heb die ene Philip

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 15:22

Steffi schreef:
Eh, voor Nico komt altijd ene Alexander Haha! Weet niet hoe hij van zijn achternaam heet, zal het eens vragen! Hij heeft in iedergeval een blauw busje en heeft altijd zn hond mee. Best een jonge man is het nog, blond haar.
Mijn ervaringen zijn goed, Nico heeft ijzers + zooltjes + siliconen dus dat duurt een tijd voordat dat eronder zit. Op het eind heeft Nico er ook geen zin meer in en gaat ie ontzettend klieren, maar Alexander is nog nooit boos geworden of hem geslagen ofzo.

Over afspraken maken weet ik niks, doet zijn eigenaresse altijd Haha! Weet wel dat het bijna 3 weken duurde voordat hij kwam (maar weet niet of hij niet eerder kon of dat zn eigenaresse dat zo wou. Denk het eerste) toen 1 ijzer super los zat (en op het eind kwijt geraakt). Alle twee zn achterhoeven (waarvan 1 best erg) waren helemaal afgebrokkelt, en Alexander heeft daar heel mooi een nieuw ijzer onder gezet! (niks meer te zien van het afbrokkelen).


Is waarschijnlijk Alexander Kroon!
Hoor over hem dus veel verhalen dat hij juist zo hard is.....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:31

NoaC kan je alleen ondervinden door hem een keer aan het werk te zien. Ze zeiden dat ook van de mijne maar ja als je van die jonge hengsten krijgt die niet opgevoed zijn moet je wat.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

TessaBa

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:47

Ik heb Alexander, vind hem persoonlijk erg goed. Kwa smidt maar ook met onze paarden.
We hebben ook niet de makkelijkste paarden maar daar weet hij goed mee om te gaan(niet kwaadaardig en schreeuwen maar geduldig en rechtvaardig). Ook onze jaarlinge hengsten heeft hij veel geduld. Echt heel erg goed en fijn.

Ook zijn manier van werken is kwa kwaliteit veel beter dan de meeste hoefsmeden die ik heb gehad.

Wil echt geen andere smidt ben dik te vrede of Alexander.

NoaC , Alexander is echt niet hardhandig.

Reinhorses, ...

TessaBa

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:02

Quellian schreef:
Bij mijn paarden komen Alexander Kroon en Eddie Faber NOOIT meer! Kroon vind ik heel hardhandig :( (Stan is zo makkelijk bij de smid en dan vind ik het niet nodig om een uur te staan slaan, schreeuwen en schoppen (!), heb er uiteindelijk ook wel wat van gezegd.) Faber vind ik al helemaal een prutser, tijd voor hem om met pensioen te gaan. Als hij een paard naar de mallemoeren helpt (waardoor je het dier dus gewoon kunt wegbrengen!) vind ik dat er toch op z'n minst 'sorry' gezegd kan worden.
Ik vind René Tiddens een onwijs goeie hoefsmid, maar ik ken je probleem, NoaC... :D
Dit is natuurlijk allemaal erg persoonlijk: ik denk dat iedereen wel een smid en/of dierenarts heeft die die nooit meer bij zijn paard wil hebben.


Ik vind dit een raar verhaal want ik zie alexander daar echt niet voor aan hij is helemaal het type niet dat schreeuwd en al helemaal niet dat hij slaat dus weet niet waar je het vandaan haalt.:S Hij is erg lief en geduldig met de paarden.

Heb 2 jaarlinge hengste en nog wat spul en die zijn niet makkelijk maar hij zou ze nooit zo iets doen. Hij is gewoon heel geduldig.

Ik vind ook de kwaliteit beter van Alexander dan van René Tiddens.
en vind Thijs Cohten helemaal verschrikkelijk en hoe hij de hoeven doet is echt kwa kwaliteit heel slecht.

Reinhorses, ...

Claudia1993_
Berichten: 977
Geregistreerd: 24-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:05

Dit is wel een heel oud topic, zie de meerwaarde er niet van in om het topic na zolang omhoog te schoppen? :)

TessaBa

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-10-10

Re: hoefsmid regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:17

Waarom niet. dan moeten ze de topic verwijderen na zo veel tijd?! Toch.. dan kunnen mensen er ook niet meer op reageren. :):P

Reinhorses, ...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: hoefsmid regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:48

Slotje, is inmiddels 8 jaar oud.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Arlette1991, ComscoreBot, Fudge, Iris94, Plonspony, rocky_1995, Sjors050, turtlelito en 166 bezoekers