deken voor na het lessen

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MelodyT

deken voor na het lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 13:26

volgende maand begin ik met het inrijden van mijn merrietje en zogouw ik met haar normaal kan stappen wil ik met haar gaan lessen bij onze club..ik heb haar dit jaar geen deken op zodat ze kan harden..maar na het lessen hebben we altijd maar een half uurtje tijd over om droog te stappen en af te zadelen en zo..ze heeft nog geen conditie dus denk dat ze wel een beetje zal zweten en met dr dikke vacht moeilijk droog te krijgen is...zalk haar een zweet deken opdoen als ik van de les kom en (snachts staat ze binnen)en het er smorges voor ze naar buiten gaat afhalen of heeft ze het buiten dan weer koud????

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:47

een zweetdeken erop en als ze daaronder droog is eraf halen. Een kwestie van wachten dus en dan pas naar huis.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 13:50

meestal komt zo best bezweet ook van de trailer of dan stap ik dr uit op de plaats dat ze niet meer warm is want voordat ze droog is benk denk uurtje verder want tis nu al net een teddybeer..

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:53

Ik had op mijn pony vroeger ook altijd dat probleem en daar heb ik een ideale zweetdeken bij gehad. Van dun wol, binnen een half uur/kwartier, lag al het zweet er bovenop en mijn pony was droog.

Maar als jij klaar bent met rijden en gaat uitstappen en dan een zweetdeken opgooit en die er weer af haalt als je thuis bent, dan zal jouw paard toch wel droog moeten zijn?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 13:57

ja ik woon in oss en les in berghem dat is een kwartiertje met de trailer..ik stap m na de les uit dus hy gaat redelijk afgekoeld de trailer op..in de trailer maakt ze dr eigen weer druk..dus als ik thuis aankom met dr is ze zeiknat..dan stap ik haar op de plaats uit dat ze in iedergeval niet meer warm is en beetje droger..en dan doeik het zweetdeken er weer op en zet haar op stal..smorges haal ik het dr dan weer af..en kan ze zonder deken naar buiten...

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:58

nou, dat is denk ik idd de beste oplossing. En ik denk niet dat het een te koude overgang is 's ochtends naar buiten zonder deken

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:58

tja als je niet wilt wachten met een zweetdeken todat die droog is,dan zul je toch met dekens moeten gaan beginnen (en erbij scheren als ze te dik in de vacht komt.)
een zweetdeken de hele nachtoplaten lijkt me niet echt goed?
want wat ik heb geleerd is dat nadat de zweetdeken al het vocht heeft opgenomen,de deken een tijdje erna alles weer naar onder laat zakken,en dus weer op je paard.

als je niet met dekens enzo wilt beginnen,dan zul je helaas toc goed moeten droogstappen en wachten todat je paard droog is,dan de zweetdeken eraf en dan kun je na huis.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:03

vanaf het moment dat je eraf stapt in de les de zweetdeken op doen, in de trailer ook oplaten en thuis als ze uit de trailer komt net zo lang stappen totdat ze droog is. als ze droog is deken af en op stal Lachen

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:06

maar als ze zich zelf druk maakt in de trailer en dus warm krijgt en gaat zweten,heb je kans dat ze onder een deken nog meer gaat zweten.
als je zorgt dat er geen tocht aan haar komt kun je hem dan best aflaten.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie