Wie heeft tips voor aankoop weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Wie heeft tips voor aankoop weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 18:43

Het gaat om de aankoop van 1,5 hectare grond met daarop een longeerbak, een loods en een paardenstal met 2 boxen. N ben ik benieuwd met wat voor regeltjes en vergunningen ik rekening moet houden. Niet dat als ik het eenmaal gekocht heb er ineens iemand staat van de gemeente van; haha die heeft pech ........

Ik heb bv al gezien dat er niets gemaakt is waar ik de mest kwijt kan en dat de sloten nog niet geschouwd zijn.


Wie weet er meer van?????

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:11

Misschien kun je beter gewoon even informeren bij de gemeente? Die kunnen je het precies uitleggen
Ik heb er verder geen verstand van! Haha!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:53

idd informeren bij de gemeente, wat het bestemmingsplan zegt over de grond die je eventueeel gaat kopen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:32

Je moet je mest in een afgesloten bak bewaren, zodat het er niet kan uitlopen (het vocht dan) en de grond in kan trekken. Verder moet je goed kijken of het niet te nat is, dus dat je wei bij iedere plensbui blank staat voor een paar weken.

Je bent ieder jaar verplicht de sloten bij te houden anders krijg je een boete die behoorlijk kan oplopen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:44

Volgens mij moeten de sloten hier vóór 1 november geschouwd zijn.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:30

Naar de gemeente stappen en vragen of er geen voorkeursrecht te verwachten valt (of al van toepassing is) Is de toestand van de grond al bekend ? Als die grond al vervuild is doordat de mest er zomaar in het wilde weg gedeponeerd is, ben je als eigenaar al " het haasje ". Verder kan het zijn dat het eigenlijk juist daar verboden is paarden te houden. Dus men heeft er met gedogen van de gemeente paarden verzorgd. Maar dat kan morgen al anders zijn. Ambtenaren willen meestal wel adviseren hoor.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 11:54

Bedankt hier heb ik wat aan.