drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 08:08

Wanneer ga je aan een merrie zien dat ze drachtig is? Ik bedoel dus de omvang van de buik. Mijn merrie is nu 4 1/2 maand drachtig en ze heeft echt zo`n hangpens. Nog niet echt megadik ofzo, maar het valt wel op. Het is ziet er ook niet uit als een grasbuik. Maar aangezien een paard 11 maanden drachtig is, beginnen ze dan rond de 4 maand al "drachtig te lijken?" Party!! first time breeder Party!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:32

Je begint het pas in de laaste 2 maanden echt te zien, maar dit verschilt wel van paard to paard.
Merries die al eerder een veulen hebben gehad laten het wat eerder zien omdat die al iets meer uitgerekt zijn.
-Alice-

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:43

Sommige paarden laten het heel duidelijk zien en andere wat minder. Wij waren er van overtuigd dat onze merrie drachtig was (ze was echt megadik), maar mooi niet. Het ligt echt aan het paard.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:52

Als je je hand net voor het uier legt van de merrie kun je het soms al voelen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:58

*LOL* Pril en ik kunnen elkaar een handje geven...ben ook een "first time breeder" he... Haha! Ik zat me dit toevallig ook af te vragen laatst, ben zo benieuwd!!! Maar aangezien ze 11 maanden dragen kan ik me niet echt voorstellen dat je voor de 6e maand veel ziet... Verward Maar ik ga nu zeker ook m'n hand af en toe ff voor de uier leggen! Haha! Nou ja, over een tijdje dan, want Escala is pas 2 maanden drachtig...

Dennis

Berichten: 31467
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:34

Vorig jaar had Dien in December al een enorme buik(zo groot dat er geen zadel meer op paste) en ze kreeg een laat veulen(ik weet niet hoe laat want toen kwam ik daar nog niet). Tammy is nu 3(of toch al 4?)maanden drachtig en die heeft ook een buik als of ze zal ontploffen(ook een beetje te dik hoor Knipoog ). En zelfs al een klein beetje dikke uiers(zal straks wel boter zijn *LOL* *LOL* ).
Het kan dus, maar verschilt per paard.
XXX
Ciska

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:08

Nee, ik geloof niet dat het kan.
Ik denk echt dat de paarden die met 4 maanden al echt duidelijk een zwangere buik hebben, een grasbuik hebben.
Want een paard dat drachtig laat dat pas aan het einde van de dracht zien. Natuurlijk wordt ie al wel wat dikker, maar niet voor de eerste 6 a 7 maand, volgens mij.

Kan ook niet. Anders ben je een veel te grote en duidelijke prooi voor roofdieren.

Maar goed, zooooo veel veulend hebben wij thuis nou ook weer niet gehad hoor, maar ik geloof niet dat 4 mnd al iets laat zien.