nodig voor buitenrijden in het donker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

nodig voor buitenrijden in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:18

ik weet dat je dan van die reflectoren moet hebben.

moeten alle 4 de benen van je paard een reflecterend ding om?

en je moet zelf een hesje hebben toch?

is het ook verplicht een lampje om je ben of arm te doen??

het wordt nu best vroeg donker, dus lijkt het me wel handig om die dingen ff aan te schaffen.

maar wat je nou precies nodig hebt weet ik niet...

iemand ff een lijstje Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:21

Ik heb zelf 2 reflectoren om der achterbenen en zelf een hesje
en een lampje van safty line, met naar vooren wit licht en naar achter rood licht, wat ook knipperend kan enzo

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:29

De echte regels weet ik niet. Maar voor je eigen veiligheid...
Ik heb zo'n licht voor om je been. Daar zitten ledjes op, voor wit en achter rood. Kun je op knipperen zetten. Die ledjes (beste lampje wat er is) stralen tot een 1 km uit! Mijne is van HH.
Zou idd minstens 2 reflectoren om benen doen en een hesje aan.

Is geen overbodige luxe.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:32

Zoveel mogelijk verlichting, dan ben je zo goed mogelijk zichtbaar en dat is wel zo veilig.
Er zijn heel veel verschillende verlichting te verkrijgen:
been refelectoren
hesjes
reflecteerende uitrijdeken
caprefelector
staartreflector
reflecteerend voortuig

De meeste van deze artikelen kun je vinden op www.paardendrogist.nl of soms ook in de dichstbijzijde paarden winkel
tip: sommige dingen kun je ook veel goedkoper krijgen bij een fietsenzaak of ANWB winkel (de hesjes bijvoorbeeld)

17 mensen vinden dit leuk

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:12

En dan nog wordt je van de sokken gereden! Ik blijf het levensgevaarlijk vinden! Zeker op de donkere B-weggetjes. Automoblisten rijden zo snoeihard daar en dan zien ze iets verlichts wat ze niet kennen, vervolgens gaat het grootlicht aan en zie je geen ene donder meer...Pas op het laatste moment wordt er geremd...nee, niks voor mij...

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:12

hoe meer hoe beter!

Ik zou idd een lampje met rood/wit licht doen, en zeker een hesje, dat nog eerder dan reflecterende dingen om de benen van het paard. want als jij in het donker van je paard valt(je weet maar nooit) dan moet jij degene zijn die goed zichtbaar is, eerder dan je paard.

en wat denken jullie van die beugelblokjes met rood/wit reflectoren?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:30

voor mystery heb ik:

4 reflecteerende bandjes voor om zijn benen
een uitrijdeken die reflecteerd

Zelf heb ik een hesje aan.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:31

tnx allemaal, dan weet ik wat ik aan moet schaffen.

het is maar een klein stukje dat ik over de weg moet, verders is het gewoon park enzo, maar ik wil toch ook dat heben ookal rij ik in het park. en ik geloof ook dat het verplicht is

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:34

Ik heb een hesje, een boegreflector, 4 been reflectoren, nog meer reflecotoren voor aan mijn benen/armen. En van die fietslampjes, kan je op knipperstand zetten, vind ik wel handig valt extra op.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:08

Ik heb een hesje, 2 lampjes geel & rood, 2 reflectors voor om je armen, staartreflector.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:25

Ik heb voor Jersey..
2 reflectorbanden (weet even niet hoe het heet Haha! )
(1 doe ik om z'n rechtervoorbeen en eentje om z'n linkerachterbeen..)
Dan 2 knipperlampjes.. (eentje doe ik om z'n rechterachterbeen en eentje om z'n staart..)
Dan een reflectorbandje.. (die gaat om m'n arm..)
Een hesje.. (die doe ik aan Haha! )
Dan nog een rood knipperlampje en die doe ik om m'n been..
Maar ik ga nog een reflecterende deken kopen..vindt ik wel handig Haha!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:41

volgens mij is een lamp die voor wit en achter rood licht geeft verplicht vanaf een uur voor zonsondergang. Verder is het hoe meer hoe beter!
Minimum is inderdaad 2 beenreflectoren voor het paard, maar liever 4.
En doe ook zoveel mogelijk reflectie onder 1.5 meter hoogte omdat autobestuurders dat nog het beste zien in hun koplampen

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:45

Ik heb een arm/been lamp met ledjes (dezelfde als die van Branca senk ik Knipoog ) en 2 van die elastische laarzen/arm banden, verder nog peesbeschermers van Kieffer. Hoe meer licht hoe beter het is dus ik doe vaak alles om en heb eventueel ook nog zo'n schouderband.

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:12

Ik moet ze ook nog gaan halen, ik kan wel heel de tijd door de bossen eigelijk, maar toch vind ik het fijner om licht te hebben.
ik zat te denken aan een hesje, van die beendingen en lampjes.
lampjes heb ik al, maakt het ook nog iets uit hoeveel licht ze geven? de mijne heb ik in de fietswinkel gekocht, met bandjes om ze vast te maken en wit en rood licht

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:26

Voor zover ik weet is idd. alleen een lampje voor en achter verplicht. (of eigenlijk een die naar voor wit en naar achter rood licht geeft).
Maar zelf vind ik dat veel te weinig.
Ik vind eerlijk gezegd hoe bonter hoe beter Knipoog Liever meerdere lampjes (en bij voorkeur ook knipperend).
We hebben ook voor rondom om de benen, hesje, lamp op de helm.
Maar ook (uit Duitsland) lichtgevende bandjes voor over de teugels en de neus- en front-riem.

/edit tikfoutje...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:28

ik heb:
4 been reflectoren
uitrijdeken (ook goed tegen de regen)
en een reflecterende jas

Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen op bospaadjes rij waar ik normaal gesproken geen auto's tegen kom.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:51

Helder wit of geel licht voor, constant brandend
Rood achter, ook constant brandend
Dat schrijft de wet voor, niet meer en niet minder. Knipperen is dus niet toegestaan!
Wat iedereen verder heeft is allemaal wel fijn, leuk, lief en aardig, meestal ook wel nuttig, maar de wet zegt er niks over en je kunt er dus geen rechten aan ontlenen.
Overigens is alle reflectie die hoger zit dan de rug van het paard vrijwel nutteloos, daar ziet een automobilist niks van, tenzij je veel groot licht voert (lees: een berg schijnwerpers hebt).

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:04

Nico heeft 4.. eh.. corrrectie, 3 beenreflectoren Haha! eentje ben ik kwijt geraakt Bloos
Ik heb 2 lampjes (kan om arm of been) met aan de voorkantkant wit licht en aan de achterkant rood licht. Aan zn sjabrakje meestal allebei de kanten 2 knipperende rode Tong uitsteken

Heel misschien dat ik nog reflecterende peesbeschermers (zitten toch even wat beter dan van die bandjes om zn benen) of een reflecterende uitrijdeken koop. EN Tong uitsteken beugelblokjes met reflectoren er onder, die wil ik ook nog Tong uitsteken

Ik wou eerst ook kijken voor een hesje of jas, maar daar werd mij ook verteld dat als je op het paard zit dat dat dan voor automobilisten bijna niet zichtbaar is.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:19

Alhoewel het dan blijkbaar eigenlijk niet mag , ga ik toch voor de knipper-LEDjes , hoe feller hoe beter !!

Hier in de polder is het idd zo dat automobilisten te hard rijden , teveel lampjes zien overal bij huizen , niet goed opletten....en dan zit je tot op 20 meter met dat groot licht in je waffel waardoor je allebei verblind bent en het dus ECHT gevaarlijk is.. Scheve mond

Dan maar zeer iritante LEDjes , die ZIEN ze tenminste de sukkels

Die dingen die je bij de sportzaak kan kopen , een schuine borst-schouderband en armbandjes , met knipperend rode lichtjes , die zijn heel erg goed !!

Ik heb ook dat dure ding , die See You met achter rood en voor geel knipperende lampjes. Maar dat geel valt nauwelijks op vooral in de polder met al die lichtjes bij huizen

Dus voor mij aan alle kanten rood licht ,
dat is het enige waar ze hier nog goed alert op zijn Lachen .

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 22:32

Haha! dat wordt weer lekker veel uitgeven aan mijn paard.

vind het wel belangrijk dat ik opval

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:49

Jordy schreef:
Een hesje.. (die doe ik aan Haha! )


Echt? Ik doe dat hesje altijd om het hoofd van mijn paard! En omdat hij bang is in het donker, doe ik altijd een lampje aan zijn frontriem
Grapje!

Ik heb 4 beenreflectoren, 2 jes (lampjes) voor bijde benen (om mijn laarzen)voor mij, 2 knipperende klittenband dingen van de kruitvat, om mijn armen, en een hesje!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:38

Ik heb 2 beenreflectoren (moet er nog 2 halen..) maar het is handig dat mijn merrie 4 witte benen hebben een een aardige witte bles op d'r gezicht Schijnheilig Ik moet nog wel een hesje halen Bloos!
Verder heb ik van de rood/wit lichten die knipperen of gewoon aanblijft (keuze menu.. hihhihi)

Kan wel merken dat de knipperen licht aandacht trekken...
op een avond maakte ik een buitenrit: een vrouw liet haar aangelijnde hond midden op de ruiterpad lopen.. (net op het stukje die het liefkoos naampje heeft van "galoppad") ze zag de lichtjes van mij en was zo verbaasde over de snel aankomende bewegende rood/wit kleurtjes dat ze bijna vergat haar hond van de ruiterpad weg te halen! De zon was net niet helemaal onder.. maar de vrouw was helemaal gefixeerd op mijn lampen Haha!
Tja... wij waren "laagvliegende ufo's" *LOL* Schijnheilig

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:44

Op jouw vraag is maar 1 antwoord:

ZORG DAT JE GEZIEN WORDT!

Dus het maakt niet uit hoeveel reflecterende banden en lampjes je aan je paard hangt en hoeveel reflecterende dingen je zelf aan hebt: Als mensen herkennen dat daar een paard loopt (dit in tegenstelling tot een fietser) heb je voldoende licht en reflecterende dingen aan.

Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen van de sokken gereden te worden, en zou ik in het donker in een buiten- of binnenbak rijden, en buitenrijden langs de weg maar even uit mijn hoofd laten....

Je suis Charlie.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 01:01

Een goeie levensverzekering is ook geen overbodige luxe evenals springles.

Zal het even uitleggen: meisje rijdt op paard langs de weg in de berm uiterst rechts naast het fietspad. Paard heeft alle mogelijke toeters en bellen aan evenals meisje wat erop zit. (brandweerjas, lampjes aan benen, paard lampje voor de kop op de frontriem, reflecterende deken, reflecterende peeslapjes) Meisje rijdt in rustig drafje langs de weg, er komt een muts uit de uitrit gereden die wel kijkt naar de weg maar meisje met paard niet ziet Verward Muts staat bijna stil voor het fietspad en meisje denkt dat ze gezien is en draaft door. Auto geeft opeens toch gas en paard springt over de motorkap. Muts schrikt zich een hartverzakking evenals meisje op paard. Alleen paard staat er broodnuchter bij te kijken *LOL* Muts had waarschijnlijk onder paard door gekeken ofzo Verward

1 op de 5 automobilisten zou eigenlijk een bril moeten dragen maar doet het niet!!! Kijk dus uit voor al die aanstaande Hans Anders klantjes..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 01:03

annegti schreef:
Een goeie levensverzekering is ook geen overbodige luxe evenals springles.

Meisje rijdt in rustig drafje langs de weg, er komt een muts uit de uitrit gereden die wel kijkt naar de weg maar meisje met paard niet ziet Verward Muts staat bijna stil voor het fietspad en meisje denkt dat ze gezien is en draaft door.


Meisje heeft hier ook een les uit geleerd. Nooit verwachten dat een ander je gezien heeft. Het ligt er helemaal aan hoe je je in het verkeer opstelt. Of het nu in de auto is of op het paard. Voorang hoef je niet te nemen...Lips are sealed

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Lucia88, Vagabondo en 132 bezoekers