Voer vs Prestatie

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SGWuppie

Voer vs Prestatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 18:15

Ik heb eigenlijk een hele algemene vraag. Wij voeren al jaren hetzelfde merk brokken (Masters). Tot nu toe is dit goed bevallen, maar de laatste tijd vind ik mijn 5 jarige KWPN'er te sloom worden.

Ik weet natuurlijk dat het geen volbloed is en dat verwacht ik ook niet, maar ik merk gewoon dat ik hem moet aansporen om hard te gaan in het bos, een keer extra zijn benen op te trekken met springen of zich maximaal in te zetten in de dressuur. Omdat ik het gevoel heb dat hij zeker wel zijn best doet vraag ik me af of ik wel het juiste voer geef en de juiste hoeveelheid.

Hij krijgt nu 2 kg sportbrok, 1 kg muesli en 1 kg haver per dag. Ik rijd 6 keer in de week en dan vrij intensief. Hooi krijgt hij vanaf morgen weer, op dit moment eet hij de hele dag door gras. Verder ziet hij er picobello uit...

Iemand een idee of het hieraan zou kunnen liggen of moet ik hem eens binnenstebuiten laten keren door een dierenarts?

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:31

Als je het werk hebt verandert, dus intensiever of langer zou ik eerst proberen meer voer te geven.
Maar als je altijd dit voer hebt gegeven en niet harder bent gaan trainen zo ik toch denken dat het lichamelijk is.
Maar het kan ook zijn dat hij meer energie nodig heeft voor zijn wintervacht, of zit hij in een herfstdipje. Misschien een vitaminestoot proberen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie