Hoe paard leren zwemmen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Hoe paard leren zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 18:07

Achter onze manege is een strandje waar je met je paard kan zwemmen. Dat lijkt mij ook zo leuk, maar mijn paard durft het water niet in. Hij wil ook niet achter een ander aan. Hij gaat gewoon voor het water staan en doet geen stap meer.
Hebben jullie tips om hem te laten weten dat het niet eng is?
Het is misschien niet echt een vraag voor deze tijd van het jaar, maar ja dan weet ik het vast.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:12

Probeer z'n vertrouwen te winnen. Als een paard jou echt helemaal vertrouwt loopt hij echt wel achter je het water in.
Dennis is gek op water en zal zelfs uit zich zelf het water in lopen om er in te gaan liggen rollen. Maar een plas op het erf, nee, die zijn eng vind hij. Daar zal hij niet uit zich zelf door heen gaan, maar wel als ik het hem vraag.

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:40

Ik heb het zelf ook 1 keer gedaan met pony's gaan zwemmen... in het begin weigeren ze altijd maar je mag niet opgeven... Je kan ook best is proberen er schuin in te gaan niet recht op het water af maar heel langzaam. En eens als ze met haar hoeven in het water staat laat haar dan even wenen... Maar geef vooral niet op want elk paard kan zwemmen!
dikke kus
liene Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:12

Plasjes water vindt hij geweldig. Daar loopt hij altijd in te stampen. Ik ga toch nog maar veel oefenen.