shetlander op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

shetlander op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 21:09

Tja ik ben niet zo goed in het bedenken van een passende titel Haha!

Bij mij op stage kwam een hele tijd geleden iemand aan de deur, of er een weitje over was.
De mensen die aan de deur kwamen hadden hun shetland pony achter huis staan, maar moest daar weg van de politie.
De boer zei wel een weitje over te hebben, en noemde een maandelijks bedrag.

Zo gezegd zo gedaan, pony werd op de wei gezet, en de eerste maand huur werd betaald.
De mensen moesten snel weg en zouden de boer nog adres gegevens laten weten.
Helaas is het bij die ene maand betalen gebleven, en heeft de boer nu nog geen adres gegevens.

De mensen ziet hij nooit bij de pony, dit omdat de wei niet pal aan de boerderij grenst.
Hij weet zeker dat het meisje er wel eens komt, maar weet dus niet wanneer.

Ondertussen hebben deze mensen een huurachterstand van maar liefst 4 maanden.
Het weitje is ondertussen kaal, de sloot waar het arme dier uit drinkt is bijna leeg.
Ondanks dat de wei kaal is, krijgt de shet geen hooi oid gevoerd.

Nou hebben de boer en ik besloten om aanstaande donderdag de shet weg te halen van de wei ( wanneer de boer de eigenaar nog steeds niet gesproken heeft ).
Het nadeel daarbij is wel dat de shet dan hele dag en nacht op stal komt te staan.
Ik heb aangeboden het dier donderdag en vrijdag wel even een uurtje uit de stal te halen en er mee te gaan wandelen/longeren.
Het voordeel is, wanneer de eigenaar bij de wei komt en de pony niet aantreft, dat de eigenaar dan wel naar de boer toe moet.

Nou vraag ik me af of het niet vreselijk sneu is om de pony nu ineens op stal te zetten, tot de eigenaar op komt dagen.
En is het mogelijk dat de boer, indien de eigenaar niet komt binnen een ruim tijdsbestek, hij de pony verkoopt?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:19

een shetlander kan prima op stal, maar geen enkel paard hoort de hele dag op stal te staan. ze moeten er MINIMAAL een uur uit, en dan heb ik het over echt minimaal.
Tuurlijk gebeurt het weleens dat het gewoon echt niet kan (bij ons kunnen de paarden als het geijzeld heeft bijv niet los, omdat we geen binnenbak hebben, en een stuk over het erf moeten naar de bak) En daar gaan ze ook echt niet dood van, maar zomaar een paar dagen op stal laten, vind ik echt sneu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Gaabje, LuCa88, Trendiction, xSimonee en 23 bezoekers