Wanneer scheren jullie je paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mel20
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:28

ik scheer mijn paard altijd begin november en dan in januari nog een keer en dan krijgt ie een 300 grams deken + wollen onderdeken op

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:07

Normaal scheer ik Fab begin/half oktober, maar dit jaar hebben we voor het eerst geexperimenteerd met extra verlichting (tot 's avonds 11 uur) en hoewel ze wel in het langere haar schiet, lijkt haar vacht tot nu toe niet zo dicht als andere jaren. Ik krijg haar nog steeds goed droog na het rijden, dus het is dit jaar even afwachten. Ze heeft nu een 150 grams deken op, als het gaat vriezen gooi ik de 300 grams erop. Als ik haar dan toch nog moet scheren kan ik er de 150 grams bijleggen.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:33

Hee, die verlichting in de stal??? werkt dat ook tegen de wintervacht??? Nooit geweten. Ik doe het altijd vanaf februari om ze sneller goed hengstig te krijgen.

De mijne hebben al tijden een deken op, probeer scheren te voorkomen. Staat nu met een 200 gr. deken op stal en met een 300.gr waterdichte in de wei. Als het echt koud wordt gooi ik er wel een onderdeken bij onder.