Bouw Race Paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Bouw Race Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 08:14

Ik ga graag naar de renbaan en vraag me af waar ik op moet letten wanneer de paarden de baan op komen (voordat ze de starthokjes in gaan).

Betekent het dat hij fit is als hij dribbelt, of is hij dan al moe voordat de race begint? Zijn grote paarden sneller? Is dun beter dan "dik"? Zijn lange benen een voordeel? Compact of slungelig? Etc.

En hoe kan je zien of een paard goed in de spieren zit? Waar moet ik kijken en hoe kan ik zien of het goed is? Ik heb hieronder een foto bijgevoegd ... ik hoop dat iemand hem voor mij wil bespreken of bewerken (lijntjes, pijltjes, etc), zodat ik weet waar op te letten de volgende keer.

Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:06

Slank betekend wel dat ze minder mee hoeven te dragen, vaak zit er dus ook geen grammetje vet op. Spieren zitten veel in de schouders, benen. Dat dribbelen is puur omdat ze willen rennen, ze zijn een beetje opgefokt van alles. Ze worden hier net persé moe van, ze komen misschien wel sneller uit de startbox omdat ze op scherp staan. Grote paarden kúnnen sneller zijn; lange benen=grotere passen, maar ze hebben ook meer weerstand. Het verschilt per paard.