Wat is dit voor een beest(je)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:24

Ieew..
Krijg jeuk van die beestjes.... Tong uitsteken
Hopelijk is het niet iets ernstigs.
jes

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:07

bah, wat een eng ding.. ik vind 1tje al eng, en dan vind jij er ook nog 2 op sugar! Boos! bah..
Ik zou idd de buurman ff waarschuwen als het idd dat schapending is.. niet om hem te beschuldigen, maar meer voor z'n schaapjes Boos!
succes ermee..
liefs Ilse

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:43

Ieuw ieuw dubbel ieuw!
Lijkt wel heel erg op elkaar die beestjes.
Goed dat je zoiets heel nauwkeurig opmerkt bij sugar Lachen
Tja, het is wel herfst en er staan schaapjes dichtbij en dat zeiden ze op de website erover Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:50

Als dit beestje in het echt ook zo groot als op de foto is. Dan is het een schapeluis volgens mijn vader Lachen Veel succes verder ermee.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:56

Owow....heb 3 daagjes terug precies zo'n beestje bij tiek gevonden !!

Tiek leek er geen last van te hebben direct, maar is wel behoorlijk sloom en ongeinterreseerd de laatste dagen.....

Toch ff langs de DA als ik er nog een vind!

Succes, hoop zowel voor jou als voor mij Knipoog dat het niet al te ernstig is....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:34

Het zou een kever kunnen zijn, die hier "Hirschhornlaus" wordt genoemd, wat in het Ned. vertaalt "vliegend hert" Verward is.
Het is er iig de tijd van het jaar voor en ze komen idd vaak op paarden af. Helania, het paard van mijn vriendin, heeft er eens eentje gehad.
Paarden worden er helemaal gek van als ze zo´n beest hebben.
Als ze op het paard komen, hebben ze nog een soort vleugels, die ze eraf gooien voordat ze zich in het vel van het paard boren Scheve mond Dit doet dus vreselijk zeer ! Zo erg zelfs, dat al meing paard zich met ruiter en al op de grond heeft gesmeten, om te proberen dit onding kwijt te raken !
Ik zal eens even proberen of ik hier info (foto ?? ) kan vinden...

Okay, een vliegend hert is het niet, die is een heel stuk groter Haha! !
Ik zoek nog wel even door!
(het is altijd moeilijk om zulke dingen te vertalen Scheve mond , die krengen krijgen hier allemaal een naam in het eigen dialekt Tong uitsteken !)

Het zou idd een schapeluis kunnen zijn! Ik heb een plaatje gevonden, waar het de vleugels nog had en dat was idd dat ding wat ik ook bedoelde (zoals gezegd heten die krengen hier weer anders Rolleyes !!)
Ik weet iig dat ze heel taai zijn; als je ze -nadat je ze van je paard hebt afgeplukt- dood wil maken, moet je er echt met een steen ofzo op meppen, anders lukt het je niet !
Ik kan alleen nergens terug vinden dat ze ook bij paarden voorkomen Verward
("bij schapen en soms ook bij geiten/koeien")

(volgens mij is deze site Zweeds ofzo Tong uitsteken , ik snap er iig verder niks van !)
http://pictures.ask.com/redir?bpg=http% ... aturalhist