endurance en peesklap

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dinopino

endurance en peesklap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:41

hoi moet effe thuis blijven i.v.m. zieke hond en dacht ik start eens een topic. Weet niet of ik in het goede forum zit maar dat merk ik wel.

Een vraag aan de bokkers hier op het forum die endurance rijden of wel eens aan langeafstands ritten meedoen te maken hebben gehad met een paard met een peesklap of geiirriteerde of overbelaste pees.

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:46

Ik rij zelf geen endurance maar ken wel ieman die dat doet en die had inderdaad een paard met een peesblesure maar dat paard was wel gevoelig voor pees blesures...
Mag ik vragen waarom je dat wilt weten??

SIMBA & REDNA

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 16:49

ja hoor. Ben eigenlijk best wel nieuwsgierig. je ziet soms mensen aan endurance meedoen en even later hebben ze weer een ander paard. men probeert elkaar zo veel mogelijk te helpen met tips en ideen maar er is nooit eens iemand die de risico van deze hobby is naar voren brengt. In het algemeen wordt het volgens mij liever verzwegen. is natuurlijk niet alleen bij endurance maar het viel mij op. men heeft kritiek op de andere facetten van het paardrijden dat men een nieuw paard koopt wanneer ie niet goed is of zo maar ik geloof dat het bij de endurance hetzelfde is. wanneer het paard niet meer voldoet wordt verkocht als recreatiepaard of veel tijd en geld in genezing gestopt maar om te stoppen met endurance vanwege het paard lees je bij nooit.Is mijn mening wil graag tegen gesproken worden is een beetje een open deur in trappen. ik zal zeggen val me aan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:03

Mijn paard heeft ook een peesblessure gehad (scheurtje in de oppervlakkige buiger) maar die is voor 100% genezen en daar rijd ik zelfs weer samengestelde wedstrijden mee! Het kan dus absoluut, maar dat is per paard en blessure verschillend! Het blijft natuurlijk altijd wel oppassen omdat de plek zich heeft genezen met bindweefsel, wat natuurlijk een zwakkere plek blijft. Boekelo zullen wij wel nooit rijden! Maar dat geeft niet, ze is weer gezond en ze doet het geweldig!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 17:12

dat bedoel ik nou je hebt je aspiraties laten vallen voor je paard en dat bewonder ik juist

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie