prikkeldraad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:53

hoi allemaal,
woensdag had marit een snee hoog, bijna op haar rug. Niet diep echt, dus ach ik maakte me er niet echt druk over. Het enige wat mij opviel was dat het gewoon een rechte snee is, niet met een bochtje, haken enz. Maar oke het zou kunnen komen van een stukje prikkeldraad. Gisteren had ze er weer een een stuk dieper, en ook weer zo recht. Ik schrok, want het is net een snee van een mes ( ik zal wat foto's maken) ik weet natuurlijk niet waar het van komt, maar het is in ieder geval niet door het andere paard. En ik ga die meter prikkeldraad ook nog vervangen dalijk, je weet nooit. Maar ik kom niet echt van het nare gevoel af dat het misschien wel door iemand is gedaan. Heel raar,
Maar weet iemand waar ze zich nog meer aan zou kunnen snijden?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:05

sorry hoor, maar wat ik uit je verhal begrijp is dat jij je land afgebakend hebt met prikkeldraad?? Mocht dit het geval zijn, zou ik sowieso dat rotspul weg halen.. Daar kunnen nogal wat ongelukken door komen!

En prikkeldraad veroorzaakt geen rechte wond. Ben van de vakantie met een paard door t prikkeldraad gegaan (schrok van een tractor) en ze had allemaal "strepen" op haan benen en borst
niet diep, maar wel met haken, kartels, weet niet prcvies hou je dat uit kan leggen. je kan het ook zien aan de vacht, die is wat "gerafeld". Zo ong ziet een prikkeldraad wond eruit..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:29

nee dat lijken inderdaad niet op prikkeldraad wonden!
sorry als ik je nu bang maak... maar met die verhalen van die dierenverwonders zou ik de komende tijd toch maar HEEL goed op je paardje passen, wie weet!
Of anders misschien een keer de wei nalopen, wie weet ligt er ergens wat scherps waar hij zich aan verwond zou kunnen hebben!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 12:02

supersmurf, het land is niet afgebakend met prikkeldraad, op een klein stukje ongeveer een 2 meter na. Maar dat ga ik vandaag ook doen.
De wond is heel recht, het is echt een snee (zoals je in je vinger snijd) van ongeveer 10- 15 cm.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 12:04

trouwens ik kijk elke dag de wei na, ik kon niets vinden. Alleen een boom in haar wei met uit stekende tak, maar die is niet scherp, daar eten ze altijd aan namelijk. En verder staat er een andere pony bij...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:05

Heel raar zo'n rechte snee
Ik zou zeker je paardje maar goed in de gaten houden je hoort zulke nare dingen tegenwoordig en er zijn idioten genoeg op deze wereld
Ik ben ook blij dat er niemand op het land bij ons kan komen zonder eerst het erf op de rijden langs de 2 huizen
succes laat je het snel weten hoe die wonden zijn gekomen

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:13

Is jou paardje en merrie? en die pony een ruin? zou het dan kunnen zijn dat je paardje (poging tot) gedekt is door die andere pony? Hoeven maken ook ooit van die rechte wondjes. Mijn paard had ze ook regelmatig, vriendje dat haar dekte.
Ook kan het best zijn dat er toch iets in de wei ligt. Kans dat je dat vind 1:1.000.000, een scherpe steen die juist boven de grond uitsteekt is voldoende, maar dat wil niet zeggen dat jij die ook kunt zien.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:14

seren schreef:
supersmurf, het land is niet afgebakend met prikkeldraad, op een klein stukje ongeveer een 2 meter na. Maar dat ga ik vandaag ook doen.
De wond is heel recht, het is echt een snee (zoals je in je vinger snijd) van ongeveer 10- 15 cm.


gelukkig! Ik d8 al. Maar is er niet iemand die naast of op de stal woont? En misschien hebben die een hond? Die slaat wel aan zodra er snachts mensen op t erf komen. Ik zou iig heel erg goed uitkijken, want niet om je bang te maken, maar nu is het nog een snee, straks zou t misschien wel eens veel erger kunnen aflopen, mocht dit door een mes gekomen zijn.. Je weet t niet meer tegenwoordig!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:19

Mijn vriendin had dat ook. Toen zij har paard uit de we haalde zat ze helemaal onder kleine rechte sneedjes, terwij; ze geen prikkeldrad in de wei hebben en in de wie lag ook niets Verward

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 13:31

ja er is een hond en die zal ook wel aanslaan als er iemand op het erf komt. Dat is het probleem niet, wat wel het probleem is, de wei ligt aan de rand van een woonwijk. Er liggen niet meteen huizen tegenaan, er zit wel een weg tussen. Maar toch, iedereen komt er langs. Daarom hebben we al een dubbele draad met stroom op beide draden gespannen zodat je er niet goed bij kan komen.
En marit is een merrie en het andere paardje erbij is ook een merrie.