vanaf wanneer kan je een veulen voelen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

vanaf wanneer kan je een veulen voelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 21:54

Ik was deze avond de deken op mijn paard aan het leggen en ik ben er vrij zeker van dat ik plots een 'stamp' kreeg van haar veulen. Kan dat al? Ze is nu 5 maanden drachtig maar ik vind haar al redelijk dik.
Ik dacht dat dat vroeg was maar ik zou niet weten wat het anders was. ik was met mijn hand de buiksingel aan het nemen (die zat nog dubbel onder de deken) en toen voelde ik iets eigenlijk heel onverwacht.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:20

Wendell werd pas actief in de laatste 3 maanden, en dat was meer 'ronddraaien', dan schoppen. Ze hebben mij altijd verteld dat je veulentjes vanaf de 5/6 maand zou kunnen voelen. Vanaf 6 maanden kun je het zeker zien .dus het zou best kunnen dat je het veulen heb gevoeld.

- Offline -

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:30

Wij zagen beweging bij onze merrie al in augustus ... de DA en de Smid en leek en kenner ontkende het, ze was NIET drachtig. 16 maart heeft ze haar veulen gekregen ....

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:36

kan het kwaad als ik nu nog gewoon blijf door rijden. Ik dacht dat je dat pas ging zien, voelen bij een maand of 9

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:06

Die van mij is 4 maanden, maar merk niet zoveel, ze is alleen een tikkeltje dikker maar dat kan ook door het veulen komen.

Ik merk wel dat ze soms even geen zin heeft in het rijden, ik zeg dan altijd dat het veulen dwars ligt Schijnheilig

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers