welke stal zouden jullie nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welke stal zal ik nemen?

stal 1; dicht bij huis, rijden langs de weg, twee bakken, gezellig, 125 euro on de winter(wel zelf voer kopen)80 euro in de zomer...geen hele leuke uitrijdmegelijkheden, alleen langs een redelijk drukke weg
8 (8%)
stal 2; langs de kust, dus strand en bos, mooie all weather bak, verder van huis, 175 in de winter all in en zomers 75
86 (91%)

Totaal aantal stemmen: 94


Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:52

Ja idd hoe zit het met weidegang/ naar buiten gaan. Dat is nml ook een heel belangrijk punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:56

cissie schreef:
maare hoe zit het met de mogelijkheden tot weidegang zowel zomers als swinters?
Zou voor mij een belangrijk punt zijn.

gr. cissie


swinters is bij de beide stallen geen weidegang alleen staan ze dan buiten in de paddock overdag zoveel mogelijk, en in de zomer hebben ze volop weidegang, vooral stal 2 is heel mooi, dan staat ze in een natuurgebied, volop gras met zn tweetjes, ik heb dan alleen geen voorzieningen en vandaar dat die prijs ook zo laag is...maar ik zit dat wel binnen 5 minuten op het strand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:58

wat me echt tegenhoud bij stal 1 is dat er geen uitrijdmogelijkheden zijn...maar ja nu rijdt ik swinters ook meerendeels sávonds dus dan ben ik op een bak aangewezen en die hebben ze allebij....moeilijk hoor, ik kan natuurlijk zomers weer switen, want dan wil ik wel aan de kust staan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:29

Wat een prijzen, daar kan ik alleen van dromen en van dag en nacht buiten staan al helemaal. ben jaloers.

Ik heb in principe voor stal 2 gekozen maardat hangt van een aantal dingen af, de weidegang in hetzelfde, ook in de winter komen ze in ieder geval buiten.

Alleen wat bedoel je met geen voorzieningen??.
Staan ze dan ver van de bak ik een natuurgebied of zo. DAt is niet handig als het lang erg slecht weer is dan ga je er niet voor je plezier even heen denk ik.


En de kosten van voer is dat alleen brok of ook hooi. Brokken kunje zo duur maken als je zelf wil. Een zak basisbrok kost ongeveer 10 a 15 euro voor 25 kilo. Maar hooi is een ander verhaal. EN moet je zelf uitmesten of wordt het gedaan. En hoe zit het met voeren. Hoef je het alleen te kopen of ook zelf geven??

En hoe nat staan ze in de winter? En waar is er het meeste toezicht. Ook wel belangrijk voor als je op vakantie gaat bijvoorbeeld.

Denk er goed over na en verhuizen kan maar als je in de winter terug wilt er er is geen plaats zit je er wel aan vast.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:50

De punten die voor mij belangrijk zijn staan er neit bij. Ik zelf zou eerder letten op, hoe staan ze in de boxen, stro, zaagsel, dik, dun. Hoe worden ze gevoerd, wat voor voer, hoe vaak, beperkingen, hooi/kuil/ stalbedekking. Wat voor boxen zijn het, binnen of buiten, hoe is de weidegang, voerbeleid. en vooral hoe is de sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:01

karuna"]
[quote]Alleen wat bedoel je met geen voorzieningen??.
[/quote]

da bak is 15 minuten rijden, er is geen stromend water alleen een slot en je kan nergens je spullen kwijt dus die moet j etseeds ophalen bij stal( 10 minuten rijden)

[quote="karuna"]
En de kosten van voer is dat alleen brok of ook hooi
[/quote].

voor zover ik weet is dat alleen brokken die je zelf betalen moet.

[quote="karuna"]
En hoe zit het met voeren. Hoef je het alleen te kopen of ook zelf geven??
[/quote]

er wordt in beide plekken gevoert.

[quote="karuna schreef:
En hoe nat staan ze in de winter? En waar is er het meeste toezicht. Ook wel belangrijk voor als je op vakantie gaat bijvoorbeeld.


ze staan bij stal 2 gewoon als het slecht isop stal in dik stro en er is toezicht bij beide stallen, bij stal 1 staan ze ook overdag in de paddock ,dus dat is bij beide stallen gelijk net als het toezicht dat is wel okee...swinters zijn beide stallen gelijk dus op dat gebied alleen kan je bij stal 1 dus niet fijn buitenrijden...

Ik denk dat ik het van de sfeer op stal ga laten afhangen, ik heb met beiden er nog geen ervaring mee dus de tijd zal het leren..

bedankt voor je uitgebreide reactie.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:13

hoi,

ben je al eens gaan kijken bij beide stallen?zo kun je en betere indruk krijgen en de sfeer proeven.
Je kent je paard het beste en weet dus ook welke stal bij hem past.
Ja een heus natuurgebied wauw dar kunnen de meeste paarden alleen maar van dromen, er zitten ook weer nadelen aan zoals jezelf al genoemd hebt, belangrijk is wel of het stromend water is waar jij je water uit moet vissen, want anders heb je s'zomers een probleem als het heel warm weer wordt . (stilstaand water is s'zomers een te groot risico, naar mijn mening dan, he).

Toch nog steeds voor stalling 2

suc6 ermee gr. cissie

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:23

Ik zou ook voor stalling 2 gaan. Het rijden aan de kust is heerlijk. Mijn paardjes staan ook `s zomers op een land zonder voorzieningen. Je kan b.v. een oude gesloten aanhanger neerzetten voor je spullen en rijden kan je toch ook in het land? Of wat dat je van het strand daar heb je een enorme bak! Wat betreft het water zou ik me niet al te druk maken de meeste sloten staan in verbinding met grotere wateren daardoor blijft er stroming. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:55

ik denk idd dat het water niet zo'n probleem is het is ook aan de kust en de bodem is lekker zandig dus ook geen last van baggerpartijen, en dat is ook wel weer erg fijn voor de mok waar ze nog wel eens last van heeft...Ik weet een ding zeker, stal twee is voor de zomer wel erg lekker, rijden op het strand en door de duinen is gewoon een groot genot!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:23

Dat klopt maar ook als het plenst van de regen. Ga je dan ook iedere dag. Een natuurgebied hoeft geen probleem te zien, Connor heeft de eerste 2 jaar van zijn leven zo gestaan.

En hebben jullie de luxe dat je overdag in de zomer op het strand mag rijden?? op veel plaatsen mag het alleen na 7 uur.

Het voordeel van stal 1 is dat ze in de winter in een paddock mogen staan.

helemaal niet buiten is niet zo leuk. DAn moet je iedere dag erheen om je paard in de paddock te zetten of lees ik nu helemaal verkeerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:24

karuna schreef:
helemaal niet buiten is niet zo leuk. DAn moet je iedere dag erheen om je paard in de paddock te zetten of lees ik nu helemaal verkeerd??


ja dat begrijp je verkeerd ze komen bij beide stallen elke dag buiten alleen niet op het land maar op de paddocks..en sja die zomertijden heb je wel van het strand maar ik zelf heb daar geen problemen mee, ik rijdt als het warm is toch ook liever sávonds, nu kan je al weer overdag op het strand en als het zomers geen echt strandweer is mag je er wel open...ik heb nog nooit last gehad.

Ik zit er toch hard aan te denken te blijven bij stal twee, gewoon omdat het buitenrijden er zo super is en ik ben een echte vrijrijdster, en savonds rijdt ik wel in de bak maar dat is noodgedwongenn in de winter!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:05

Botervlieg schreef:
* Happy Birthday * , Joyce B !!

--------------------------------------------------------------------------

En ik heb - op grond van voorhanden gegevens - op 2 gestemd.



Hahahahaha... Bedankt! (sorry, wel erg off-topic)

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:41

Ik heb ook voor stal 2 gekozen. Als het niet te ver rijden is en je daaar mooier kunt rijden zou ik het wel weten!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:30

Daar waar ze geen kantine hebben en een goeie bak hebben voor het behoud van de benen en voor serieus les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:02

bij stal twee hebben ze ook nog een kantine...(zonder bediening hoor!)

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:45

hebben ze bij stal 2 ook een goede binnenbak? want als het in de winter heeel slecht weer is lijkt buitenrijden me ook niet echt ideaal. ik zou zelf ook voor stal 2 gaan, maar vind die binnenbak dan wel belangrijk. en anders zou ik gewoon winter stal 1, zomer stal 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:03

miekie schreef:
hebben ze bij stal 2 ook een goede binnenbak? want als het in de winter heeel slecht weer is lijkt buitenrijden me ook niet echt ideaal. ik zou zelf ook voor stal 2 gaan, maar vind die binnenbak dan wel belangrijk. en anders zou ik gewoon winter stal 1, zomer stal 2.


nee helaas Mieke ze hebben bij beide stallen geen binnenbak! Kan ook niet voor die prijs denk ik...helaas! Zit zelf ook te denekn aan zomers de ene stal en swinters de andere maar stal 2 voelt op het moment wel het beste, dus denk ik er aan daar maar te blijven en gezien de pol, ik ben jullie zeer dankbaar!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:18

ik zou voor stal 2 gaan. Als de bak all weather is heb ik geen binnenbak nodig.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:29

oja.. hadk even niet aangedacht.. bij mijn bijrijdpaardjes is het een rotbak, kun je in winter niets mee en das niet altijd even lekker. maar inderdaad als ze bij stal 2 een goede buitenbak is, zou ik gewoon voor stal 2 gaan.