Paard 0f toch pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Paard 0f toch pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:22

Ik heb mijn vraag ook al elders gesteld......mijn dochter van 13 heeft een B-pony die wordt verkocht omdat ze er te groot voor is. Ik ben nu op zoek naar iets anders voor haar, maar haar vader wil ook graag gaan rijden. Niet voor wedstrijden, maar puur recreatief. Kennissen zeggen dat we dan een paard van minimaal 1.70 m moeten kopen (mijn man is 1.76m lang en ongeveer 80 kg), maar voor mijn dochter vind ik de overgang van B-pony naar paard van 1.70 of meer veel te groot. Ik dacht eigenlijk meer aan een E-pony. Wat denken jullie, zou dat voor mijn man ook nog kunnen, of is een E-pony voor hem niets omdat hij er te zwaar voor zou zijn? Moeten we naar een paard gaan zoeken of zou een E-pony ook nog kunnen????? Verward


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:39

1.70m is wel erg groot voor je kind van 13!! Ik weet niet hoe groot ze precies is?? Ik ben 1.60m en vindt het zelf ook erg groot!! Zoiets kan ik nooit zelf opzadelen etc.. Net wat als je zegt is de overgang ook erg groot!! Het ligt eraan wat voor ras je neemt. Een arabiertje kan misschien minder dragen dan een tinker of een fjord. Ik zou zelf voor een grote stevige pony zoeken. Sobere pony's (zoals haflingers, fjorden, etc.) zijn meestal wel wat eigenwijzer. Niet allemaal natuurlijk.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:39

Paard en pony kunnen *mits gezond* een heleboel hebben hoor, en je man is niet overdreven zwaar dus een e-pony zal ook wel kunnen.

Voor het gezicht is een paard natuurlijk wel mooier, maar dan misschien iets meer richting de 1.60?
Scheelt meestal ook nog weleens wat in de prijs Haha!

Voordeel van een paard is dat als je dochter wedstrijden wilt rijden ze gelijk heelmaal "klaar" is, met een pony zou je op een gegeven moment toch over weer moeten verkopen om over te stappen op een paard *in de meeste gevallen dan*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:32

Ik denk dat je man ook prima op een E-pony zou passen, mits je geen slank arabier type neemt oid. Buiten dat het qua maat voor je dochter beter zal passen is het voor haar met oog op wedstrijden ook leuker op bij de pony's te starten, ik weet niet of ze die ambities heeft maar die kunnen natuurlijk ook nog komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 141 bezoekers