Manen knippen in fjordenkapsel :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Manen knippen in fjordenkapsel :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 21:22

Hoe kan je het beste de manen knippen als je zon fjordenkapsel Haha! wilt zeg maar?!

Vorige keer bij Browny hebben we geknipt, maar dat was echt rot werk, dus hoe kunnen we dat het beste aanpakken (ik heb namelijk nog nooit fjordjes getoiletteerd vandaar Haha!)

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:26

Tja das moeilijk uit te leggen..... *LOL*

ik knip eerst grof weg de grote plukken weg, en dan kam ik het met de pinnenborsel van de ene naar de andere kant en zo knip ik het dan gelijkmatig recht.... ja het is echt heel moeilijk uit te leggen.... maar zo doe ik het, ik hou dan ook de breedte van de pinnenborstel aan zodat je een maat hebt...

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:40

Hangen de manen?
Dan lijkt het me fijner om ze eerst zo kort mogelijk af te knippen.
Als ze op lengte zijn knip je een boog.
En daarna de stukjes wit weg.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 22:23

Nee nu staan ze nog, maar het moet voorin dus echt kort zeg maar of niet?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:23

De manen:

Als je dit regelmatig bij houd is het niet zo veel werk ook kun je dan goed zien hoeveel er af moet.
Doordat je een dun randje ziet zitten en dat kun je dan weg knippen.
De maat is ong een hand breedte voor de witte helft en een vinger breedte van je zwarte helft.

Verder mag je eigenlijk niks doen omdat het paard er zo natuurlijk mogelijk uit moet zien. De sokken mag je niet aankomen.

Staart :

Wat wel mag is gemiddeld 3 cm van de staart af halen als hij te veel op de grond hangt, dit niet te kort doen.
Als het paard ze staart omhoog komt mag hij in de kootholte vallen
dus denk erom niet te kort afknippen anders draagt hij ze straat te hoog.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:36

gewoon lekker laten groeien Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:20

je kan ook het sceeraparaat erover heen halen Haha!

heb ik bij mijn paard ook gedaan Haha!

en ik heb gwoon een kwpner niet eens een fjord, maar vind die manen van fjorden gwoon gaaf, dus heeft die vanm ij dat ook en zou hem niet willen zien met lange manen

ikknip eerst altij al het grove eraf. van voren heel kort, plekje van het kopstuk helemaal afgeschoren. in het midden is de boog het hoogst en dan weer steeds korter. meestal ben ik zelf een beetje scheef Haha! dus ga ik met de tondeuse er langs Haha! en dan heeftie weer een mooi kapsel.

maar als je paard dunne manen heeft lukt dat toch nie mooi, en te dikke manen gaan ze wijd uit staan, dus is het ook nie mooi.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:22

Ik heb ze bij goldy ook kort gewiekt Haha! Staat lekker stoer, Ik heb eerst gewoon alles dr afgeknipt, zo kort mogelijk (ze hingen eerst nl nog) en daarna weer laten groeien en nog een paar keer goed kort afgeknipt en steeds meer in model geknipt. Het enige wat je hoeft te doen is er een boog in knippen. En als je pony meewerkt en niet al te dikke manen heeft is dat super simpel. (met dikke manen ben je wat langer bezig)
Afbeelding