Waarom strepen op hindernisbalken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Waarom strepen op hindernisbalken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 06:50

Hoi hoi,

Ik wil dus zelf hindernisbalken maken en ook schilderen.

Maar waarom schildert altijd iedereen strepen op hindernisbalken?

Dat vroeg ik mij zo eens af Haha!

Liefs Ilse

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:33

Ik weet niet of dat echt zo is, maar ik dach om het optische effect. Een gestreepte balk is beter zichtbaar dan een eenkleurige.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:13

Ik heb nog helpen balken schilderen waarvan we de onderkleur wit hadden en grote rond stippen in een andere kleur.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:28

ik ken er genoeg met stippels, smalle banden, effen en andere ideeen. Dus leef je uit.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:29

Misschien gewoon voor de vrolijkheid? Haha!

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:35

Het is voor de duidelijkheid voor het paard. Een effen balk kan veel eerder wegvallen tegen de ondergrond. Je moet de balk dus wel afwisselen kwa kleur, maar je kunt je dus wel uitleven... Wel ff foto's laten zien hoe ze geworden zijn he!!! Lachen

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:56

Ik heb een keer gehoord dat een paard kleuren blind is vandaar dat de hindernis balk gestreept is, want dat wit met een andere kleur afgewisseld ziet een paard beter. De verschillende kleurtjes zijn gewoon omdat het er leuk uitziet.

Groetjes, liefs en -xxx-ies van Anne

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:50

Wendy_Kila schreef:
Het is voor de duidelijkheid voor het paard. Een effen balk kan veel eerder wegvallen tegen de ondergrond. Je moet de balk dus wel afwisselen kwa kleur, maar je kunt je dus wel uitleven... Wel ff foto's laten zien hoe ze geworden zijn he!!! Lachen


en juist door ze effen te maken, wordt de moeilijkheidsgraad groter en leer je er dus meer van. Misschien ook het overwegen waard.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:52

schilder ze ook in veel verschillende kleuren! hebben wij ook! krijg je hele vrolijke bak van!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:21

wij moeten op parcours altijd ook een witten hindernis springen. en daar zijn een boel weigeringen op. misschien leuk om er dus een paar wit te schilderen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:32

Lielle, het paard moet wel kunnen zien waar het overheen moet, loopt er anders namelijk doorheen. En een effe kleurtje is ook lastig te zien.

Ik heb het trouwens wel eens gezien, van die geheel zandkleurige balken. Echt precies dezelfde kleur als de ondergrond, flauw hoor.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:36

nou Locanda, ik ben op concours heel wat effen sprongen tegen gekomen (en wat dacht je van de boomstammen in een sgw Knipoog ) en die springen ze toch altijd braaf.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:39

Lielle schreef:
nou Locanda, ik ben op concours heel wat effen sprongen tegen gekomen (en wat dacht je van de boomstammen in een sgw Knipoog ) en die springen ze toch altijd braaf.


en er zijn ook vaak genoeg andere effen kleurige hindernissen in een parcours... denk aan blauw, groen en rood.
volgens mij maakt het niet heel veel uit hoor, houtkleurige balken springen ze ook wel.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:01

ik denk bij effen op de een of andere manier altijd aan een bruintintje, stom natuurlijk

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:28

LiSSy"]
[quote="Lielle schreef:
nou Locanda, ik ben op concours heel wat effen sprongen tegen gekomen (en wat dacht je van de boomstammen in een sgw Knipoog ) en die springen ze toch altijd braaf.


en er zijn ook vaak genoeg andere effen kleurige hindernissen in een parcours... denk aan blauw, groen en rood.
volgens mij maakt het niet heel veel uit hoor, houtkleurige balken springen ze ook wel.
[/quote]

Idd, wij hebben thuis gewoon houtkleurige balken. Nooit problemen mee gehad!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:35

Ik zal foto's maken als ik ze af heb Haha! Eerst nog even een afdakje creeën zodat ze niet meer op de grond hoeven te liggen en helemaal voltrekken met vocht Haha!
Ik zal me uitleven met de restjes verf die ik nog heb Haha!