kopen julie nieuwe pony als het (ff) slecht gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kopen jullie nieuwe pony/paard?

ja, kwil verder komen
2 (2%)
nee, ik zet door!
54 (55%)
misschien, alleen als het echt niet meer lukt
34 (35%)
overig/andere reden.....(vertel dan ff waarom)
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 97


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:35

Ik vind t een beetje stom dat er gepraat word over "Afdanken"
Het is gewoon zo, als het niet gaat gaat het niet. Dan ben je niet egoistisch als je hem verkoopt, eerder als je hem houd.
Zoals Goldy ook al zegt, je doet beide partijen een plezier. Voor een paard is het ook niet leuk als de klik er niet is en het paard niets met de ruiter kan, en voor de ruiter is het niet leuk als de ruiter niets met het paard kan.
Je moet blijven onthouden dat je rijd voor je plezier, gaat het niet, is er geen klik.. Dan is de lol er zo vanaf.
Dus als je hem dan verkoopt is dat echt niet afdanken!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:20

ik zal altijd doorzetten, want ik weet dat mn paard het kan en ik ook en het klikt echt hartstikke goed tussen ons, dus het zou echt zonde zijn als ik het zou opgeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:24

Ik kan me voorstellen dat als het echt niet klikt en dat je al zolang doorgezet hebt, maar de communicatie blijft weg, dat je besluit je paard te verkopen.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat voor beide ook plezieriger is.

Maar meteen opgeven na een paar maanden, of als de punten wat tegenvallen.
Nee dat nooit.
Daar leer je ook niks van en zul je altijd, met elk paard, tegen dat soort problemen aan blijven lopen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:53

Mijn pony hebben we wel verkocht omdat we niet verder zouden komen met haar.
We hebben haar 4 jaar gehad (van mijn 9e tot 13e), heel veel lol mee gehad. Veel ervaring mee op kunnen doen.
We speelde met haar maar we konden ook wedstrijdjes rijden. Alleen kon zij tot de L, verder kwam ze gewoon niet.
Verder was het gewoon geen knuffelpony en ik was ook niet mega aan haar gehecht.

De pony zou meer plezier hebben als recreatiepony en wij wilden toch graag verder met wedstrijden.
Tuurlijk geen makkelijke beslissing!

Toen kwam Magic. Als we die zouden verkopen als we in een dipje zaten had ze al 100x een schop onder haar kont gehad Haha!
Het verschil is dat het gewoon goed klikt met haar, een heerlijk karakter dat altijd voor je werken wil.

Ik denk dat het van meer dingen moet afhangen dan van een 'dipje'. En als je een paard die kans niet geeft, zal je nooit wat bereiken met paarden.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 14:28

Antoinette schreef:
Ik denk dat het van meer dingen moet afhangen dan van een 'dipje'. En als je een paard die kans niet geeft, zal je nooit wat bereiken met paarden.


Hiermee ben ik het dus echt eens! Zelf heb ik ook gekozen voor doorzetten en dar ben ik heel blij mee! Ik ken meerdere mensen die dit doen, maar eentje daarvan was echt heel erg! (kweet niet meer zeker of het nu nog zo is omdat ze nu bij de paarden zit, maar dit gaat even over de pony)Dat meisje kocht een pony, reed daar een wedstrijd op en als het niet goed ging, werd ie gelijk weer verkocht. (meestal kocht ze dan en M of Z pony)Kreeg ze weer een nieuwe, reed er weer 1 of 2 wedstrijden op, ging niet goed?! verkocht en weer een nieuwe! Ik kan me dat echt niet voorstellen, heb je dan helemaal geen band met je pony?Nou ik zal/kan mijn lieverd echt nooit vergeten, okay ze is af en toe een eigenwijze knol, maar ze is wel de liefste!:D

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:32

Ik heb na 6 jaar proberen het toch opgegeven met mij merrie dus wou ik een ander paard...

Maar ik heb wel voor de overige keuze ding gekozen want ik heb er 1 bij genomen en niks weggedaan..
Ben nou eenmaal gek op me meisje dus die is nu recreatie-knol geworden en heb Simba erbij gekocht om veder te komen...

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:48

een keer gedaan, dat was niet omdat het niet ging op wedstrijden (naja daar ging het iook niet) maar het ging gewoon altijd niet, die pony ws gewoon de baas over mij, ze heeft trouwens wel een kans gehad, ik heb er een jaar op gereden

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:59

Ik heb het zelf paar jaar terug gedaan, mijn 3 jarige haflinger toen verkocht omdat mijn zusje en ik hem niet aankonden, ik was toen 12 jaar en echt te jong om zo'n jonge pony onder controle te houden. Het werkte niet en tot mijn grote spijt moest hij weg :'(