Rijlaarzen op maat maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Rijlaarzen op maat maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 09:51

hoi hoi,

Ik heb van zulke onmogelijke benen dat geen enkele rijlaars mij past.. Ik heb de wijdste maten gepast bij de ruitersportzaak, maar ze passen bij lange na niet..

Nu heb ik geen zin om maatlaarzen aan te schaffen omdat ik niet zo veel wedstrijden rij..

Misschien ga ik later nog meer wedstrijden rijden, maar voorlopig zoek ik een 'goedkope' oplossing.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem dus vroeg ik me af wat jullie hieraan hebben gedaan..

Ik had zelf het creatieve idee om goedkope rubberen laarzen te kopen, en die dan aan de binnenkant helemaal open te snijden en daar dan zwart elastiek inzetten... Als je het een beetje netjes doet is het misschien niet eens zo goed te zien..

maar hebben jullie nog andere oplossingen of creatieve ideeen? want ik weet het niet meer met die stomme verplichte rijlaarzen Haha!

groetjes Ilse

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:57

Er zijn merken die extreme kuitmaat hebben. Zelf heb ik voetmaat 36 en schachtmaat xxl en heb altijd rubber laarzen kunnen kopen. Ze zijn niet overal te krijgen, merk weet ik ook niet meer maar ze hebben een rode binnenvoering. Maar als je gaat sleutelen aan nieuwe rubber laarzen en het lukt niet heeft het je ook geld gekost zonder dat je er iets aan hebt. Ik heb 5 jaar geleden mijn eerste leren laarzen op maat laten maken en zijn nu echt op na intensief gebruik, normaal verbruikte ik 1,5 rubber rijlaarzen paar per jaar a € 50.- per paar. Uiteindelijk ben ik net zo duur uitgekomen als ik ieder jaar nieuwe laarzen moest halen. En anders zijn chaps misschien ook een oplossing, die zijn goedkoper en in verschillende maten te krijgen.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:31

ja, ik heb ook chaps, daar rij ik ook altijd mee, maar voor wedstrijden moet je toch echt laarzen hebben..
Ik denk dat je wel gelijk hebt qua maatlaarzen, het is een investering, maar wel voor meerdere jaren..

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:52

Je kunt het altijd aan Divoza vragen, of ze laarzen op maat maken?!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 19:01

ik ken wel een zaak in Nijkerk die rijlaarzen op maat maakt, maar vind ze zo duur Boos! waarom heb ik toch ook zo'n onmogelijke dikke korte beentjes! Ik had geloof ik ook de ecuyer ofzo gepast, die hebben ze ook bij divoza en is een hele stoere, mooie laars. De grootste kuitmaat past wel, maar voor deze laars waren m'n onderbeentjes weer veel te kort.. :`(

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:58

Ik heb precies hetzelfde probleem; Mijn kuiten en onderbenen zijn te dik en te lang + mijn voeten te groot. Ik pas de Equyer XHXL nietteens :S
Na lang stechelen met mijn vader ga ik uiteindelijk toch voor leer op maar gemaakt (heb een adres waar ze voor 150 pleuro maken)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:07

in berlicum maken ze ze ook(leren laarzen) voor ruim 150 euro, netjes op maat en evt met vetertje (vind ik niet zo mooi) , dus als je gewoon ff goed zoekt, dan vind jij ze vast wel !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:10

Ik heb brede kuiten en heb een paar Aigle Ecuyers (met zo'n leren bovenrand) "op maat" laten maken.
Er wordt dan een spie in de achterkant gezet.
Dit houdt in dat de laars aan de achterkant opengesneden wordt en er wordt een leren tussenstuk in de vorm van een V in gezet.
Je kunt dit laten doen bij de ruitersportzaak of bij de schoenmaker.
Zo heb je voor relatief weinig geld een goed passende laars.
Tip: gebruik alleen laarzen met een leren bovenrand aan de binnenkant, zo houdt de spie een stuk beter dan bij met stof gevoerde laarzen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:23

Ik heb t andersom: dunne pootjes en lange onderbenen. Alle laarzen zijn minstens 4 cm te wijd, en veel en veel te kort. Hopeloos.
Ik geloof dat Global ook nog wel aparte maatjes heeft, extra kort en wijd enzo, staat vast wel in de horselover.
En wat maatlaarzen betreft: is veel geld maar je doet r ook lang mee. (hoewel ik r op t moment ook geen centjes voor heb)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:54

bij gijs weck in megen staan regelmatig "op maat gemaakte" laarzen, die later dus niet bleken te passen of waar mensen toch nog vanaf hebben gezien of iets dergelijks...of de w8tijd was zo lang dat ze er niet meer in pasten (nee geintje)
maar misschien kun je wat ruitershops id buurt bellen of ze zulke laarzen hebben staan? nee heb je , ja kun je krijgen !!!
soms hebben ze ook wel uit de voorraad , onmogelijke maten, ze willen graag van alles wat in huis hebben, maar als die laarzen overblijven willenz e er op een gegeven moment vanaf en zijn ze dus goedkoper ! ik zou dus gewoon de ruitersportzaken bij je in de buurt bellen Haha!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:11

Het merk waarvan ik het adres heb gekregen zit gevestigd in Raamdonksveer (Noord-Brabant) en heet Lipica.
Ze hebben ook een kleine website, maar daar staan alleen de Country-boots op.. Ze maken ook gewoon leren laarzen.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:17

crossmonster schreef:
in berlicum maken ze ze ook(leren laarzen) voor ruim 150 euro, netjes op maat en evt met vetertje (vind ik niet zo mooi) , dus als je gewoon ff goed zoekt, dan vind jij ze vast wel !



hebben hun een site of heb jij hun nummer???

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:27

Ik heb dus dergelijke dikke poten dat ik geneens een andere oplossing weet dan laarzen op maat....

Let wel op: goedkoop is duurkoop. Beter een goede investering, dan later spijt.

zo ben ik dus al een tijdje aan het sparen voor een setje cavallo's piroutte: kosten: 700 euro. Ik geef het er graag voor uit, want je doet er JAREN mee, en met paardrijden zal ik niet 123 stoppen, na inmiddels 23 jaar rij-plezier....

Het is dus het overwegen waard

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:03

Dioxide schreef:
Het merk waarvan ik het adres heb gekregen zit gevestigd in Raamdonksveer (Noord-Brabant) en heet Lipica.
Ze hebben ook een kleine website, maar daar staan alleen de Country-boots op.. Ze maken ook gewoon leren laarzen.


Ik heb hier mijn vorig laarzen ook laten maken omdat het bij ons in het dorp is en goedkoop. Alleen toen ik ze liet maken werd alles nog gestikt en heb ik er lang mee gedaan, maar nu zijn ze kwalitatief wat minder geworden. Ook had hij de schacht aan de bovenkant te smal gemaakt waardoor ik er niet met mijn dikke kuiten in kon komen Boos! . Moest ze al gelijk laten oprekken aan de bovenrand. Ook vind ik ze er wat 'lomp' uitzien. Ik heb nu een paar petries op maat laten maken en die zaten gelijk perfect. Niet om hem af te raden, maar ik ben blij dat ik ze er niet meer besteld heb. Maar om te beginnen met leren laarzen en je wilt niet zoveel geld betalen zou ik het proberen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:54

alja"]
[quote="crossmonster schreef:
in berlicum maken ze ze ook(leren laarzen) voor ruim 150 euro, netjes op maat en evt met vetertje (vind ik niet zo mooi) , dus als je gewoon ff goed zoekt, dan vind jij ze vast wel !



hebben hun een site of heb jij hun nummer???
[/quote]

ik weet begod niet hoe die heet en nummer enzo. misschien dat er hier iemand is uit berlicum die hem kent (en ik bedoel dan niet langeraap uit berlicum, dat is een ruitersport zaakje )
ik heb zelf ook petries op maat laten maken, maar die waren ook wel ff beetje duurder..

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:19

Ik heb zelf dat probleem ook gehad en heb laarzen op maat laten maken bij ruitersportzaak Jeanet in Amsterdam.
Ik weet niet meer wat ik toen heb betaald, maar de prijs viel heel erg mee.
Het is wel een stukje uit de buurt voor je, maar je kan het combineren met een gezellig dagje uit naar amsterdam.... OK dan!

Het adres:
Jeanet Ruitersporthuis
Admiraal de Ruijterweg 261
1055 LT Amsterdam
Tel.: 020-6849207

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:23


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:20

Ik heb heel vroeger ook Lipica's gehad, puur omdat ik van die hele lange dunne pootjes heb.. Hij heeft ze toen met rits gemaakt. Idd niet duur, maar ik heb er ook niet echt superlang mee gedaan. Misschien kwam het door de rits, maar bij mij was 2 jaar echt de limit..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:56

Veel merken maken ook half/half combies. De delen de staard maten en dat wat niet staard is veranderen ze in jou maat. Qua prijs kom je dan ook ergens tussenin uit. Cavallo doet dat bijvoorbeeld. Petrie volgens mij ook...