help advies: teveel geld voor een pony geven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:18

Die 'kruising' klinkt als een NRPS pony, en een goede afstamming wil dan best wel eens de prijs omhoog drijven..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:42

Dees schreef:
WAt een idioot...
Ik zou zeggen schakel een derde koper in en laat die in opdracht van jou kopen. Zal je zien en beleven dat de prijs wel zakt.
Verkoper probeert slaatje te slaan uit meisjes' sentiment.


Dit is inderdaad een goede tip. Op die manier heb ik voor iemand een keer een pony voor het halve geld 'gehaald'. Kan dus een bult met geld schelen.

Laat die derde persoon trouwens niet zeggen dat hij in opdracht van die vriendin werkt, want dan gaat het trucje natuurlijk niet meer op.

Als ik een poging moet doen als 'zogenaamde koper', PB me dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:46

Missouri schreef:
Tis idd wel een hoop geld voor zo'n beestje... maar ik ken ook iemand, ik noem geen namen, die 25.000 !!!!! EURO vraagt voor een overbouwde halve draver van 5 jaar die net B kan lopen en na elk oefenparcoursje van 50 cm 2 maanden met dikke pezen op rust staat.
Tja...


Je kunt natuurlijk vragen wat je wilt. Ik denk dat die man zijn halve draver voor geen goud kwijt wil Haha!

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:40

Ach, een pony of een paard is zijn slachtwaarde waard. Dan koop je hem voor de juiste prijs
Alles wat je meer betaald is je eigen liefhebbers waarde en of de waarde van bepaalde verwachtingen.
Als jij achter de prijs staat dan is de pony het waard. Achteraf gaan bedenken of je te veel of te weinig hebt betaald is nooit goed. Dan had je voor die tijd langer moeten nadenken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:48

Belker schreef:
Ach, een pony of een paard is zijn slachtwaarde waard. Dan koop je hem voor de juiste prijs
Alles wat je meer betaald is je eigen liefhebbers waarde en of de waarde van bepaalde verwachtingen.


jeetje zeg, zo heb ik er nog nooit over nagedacht... maar het is wel enorm waar........

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:51

Stond de pony al te koop? Of heeft jouw vriendin het initiatief genomen door te zeggen dat ze hem wil kopen?? Als hij zowieso al te koop stond zou ik idd een derde koper gebruiken om te kijken welke prijs er dan gevraagd worden en of het dan een beetje zakt.

Natuurlijk kan niemand zo even vanaf de computer beoordelen welk potentieel die pony heeft, maar afgegaan op jouw beschrijving (geen papieren, geen wedstrijdervaring) en de moeite die jouw vriendin erin gestoken heeft vind ik het een beetje veel en in elk geval de moeite waard om te *proberen* of het goedkoper kan....

(Nog even tussen haakjes: hoe groot is de pony? Stokmaat maakt namelijk ook heel wat uit in de prijs...)

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:19

vind het te veel geld voor een pony, zou er niet eens over na willen denken
gewoon lekker blijven verzorgen

ONDERSCHRIFTLOOS

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 07:43

Elaine de stokmaat is rond de 1.45/1.47 denk ik. ze is nooit gemeten. volgens mij stond ze min of meer al te koop. iemand heeft al een keer een bod op haar gedaan maar die heeft hij afgewezen omdat hij vond dat die kerel niet genoeg bood.. menneer de pony eigenaar is erg van het geld zeg maar Bloos

en tuurlijk kan ze hem ook blijven verzorgen, maar je zit altijd met de eigenaar die zit te zeiken en iut eigen ervaring weet ik dat je op een gegeven moment zelf de wil overkopen. zo hou het je het zelf in de hand. zo kun je je eigen gang gaan met het beestje en er mee doen wat jij denkt dat goed is...

*\o/* *\o/*

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:52

Kun je niet zelf ook een spelletje spelen, door zelf een verzekeringsmaatschappij langs te laten komen Schijnheilig , natuurlijk in overleg met de eigenaar, natuurlijk eerst "vragen" hoe dat zit om de huidige verzekering over te nemen (maar dat zal hij dan wel niet willen). Op het moment dat zo'n vent langskomt dan moet je eens over de huidige verzekring beginnen... dan staat hij toch voor het blok !
Zo niet, dan zal die vertegenwoordiger wel even vertellen voor hoeveel hij het dier maximaal wil verzekeren !

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 21:27

we zaten zelf ook nog te denken aan de koop keuring van de DA. dan weet ze ook of de pony geen verborgen gebreken heeft enzv. ze kan iig met een DA bellen wat hij onder koopkeuring verstaat en of hij ook een schatting kan geven van de prijs (geen idee of DA dat doen??)

hihih het lijkt wel een film/soap: hoe troggelen wij de pony van die kerel af: Robin Hood Female Power Cool

*\o/* *\o/*

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:55

ja en pony beoordelen vind ik opzich erg lastig
maar wat belker zeg is wel waar een pony of paard is eigenlijk alleen maar de slacht waarde waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:44

Mist schreef:
Zo niet, dan zal die vertegenwoordiger wel even vertellen voor hoeveel hij het dier maximaal wil verzekeren !


Het is niet de verzekering die het bedrag bepaalt, maar de klant. Je betaalt de premie naar het te verzekeren bedrag...

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:19

CCCCorine"]
[quote="Mist schreef:
Zo niet, dan zal die vertegenwoordiger wel even vertellen voor hoeveel hij het dier maximaal wil verzekeren !


Het is niet de verzekering die het bedrag bepaalt, maar de klant. Je betaalt de premie naar het te verzekeren bedrag...
[/quote]

ja, maar ze verzekeren het paard echt niet voor een fantasie bedrag! tenslotte krijgen ze, als het fout gaat, ook alleen maar de slachtprijs.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:38

Mist"]
[quote="CCCCorine"][quote="Mist schreef:
Zo niet, dan zal die vertegenwoordiger wel even vertellen voor hoeveel hij het dier maximaal wil verzekeren !


Het is niet de verzekering die het bedrag bepaalt, maar de klant. Je betaalt de premie naar het te verzekeren bedrag...
[/quote]

ja, maar ze verzekeren het paard echt niet voor een fantasie bedrag! tenslotte krijgen ze, als het fout gaat, ook alleen maar de slachtprijs.
[/quote]

Dat klopt niet.
Bij de ene verzekering wordt dan het totale verzekerde bedrag uitbetaald, bij de andere bijvoorbeeld 80 of 90% van de verzekerde waarde.
De klant bepaalt het bedrag waarvoor hij het paard wil verzekeren, zolang hij maar aan de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij voldoet en de premie betaalt, die natuurlijk voor een hoog verzekerd bedrag veel hoger is dan voor bijvoorbeeld die 850 euro. Dat zit inderdaad in de buurt van de slachtwaarde.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:41

Ik vind het ook een hoop geld maar ik vind wel wat is het je zelf waard.Voor mijn balou heb ik ook 5000 gld betaald geen papieren zeiden dat het een echte welshcob was, is dus en kruising welschcob x yslander en ik kwam er later achter dat ze nog blind was aan 1 oog.Maar heb er op de dag van vandaag nog geen minut spijt van het is een echte lieverd voor mens en dier en dat vindt ik persoonlijk heel wat waard.Tuurlijk ben ik ook opgelicht maar dan had ik haar moeten laten staan maar haar karakter is onbetaalbaar.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:10

Ik zou gewoon bedenken wat ik voor die pony overhad, vervolgens de pony laten keuren (heb ik niet gedaan toen ik mijn verzorgpony overkocht en die heeft dus al een tijd chronische bronchitus (stofallergie) en sinds 6 weken is hij kreupel en blijkt dat hij spat heeft, wat er waarschijnlijk al een tijd zit en met buigproef waarschijnlijk al wel te merken was geweest.
En dan opnieuw overwegen of jij jouw prijs de goede vind. Ik heb achteraf dus teveel betaald voor mijn pony. Als ik hem had laten keuren had ik naar de eigenaren sterkere argumenten gehad om de prijs naar beneden te krijgen. En had ik toch wel 500 tot 1000 Gulden minder hoeven te betalen denk ik (nu 3500 gulden 4 jaar terug inclusief spullen voor een kleine E met papieren maar geen wedstrijdervaring en niet vertrouwd in verkeer) Maar ja, emoties hè... Je bent na 5 jaar verzorgen wel aan zo'n dier gehecht!!! Hij zal bij mij oud mogen worden ook als hij nooit meer te rijden is, maar ik bega niet opnieuw zo'n vergissing kwa prijs... Eerst keuren, dan verder praten...

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 09:41

fabienne"]
[quote="Mist"][quote="CCCCorine"]
[quote="Mist schreef:
Zo niet, dan zal die vertegenwoordiger wel even vertellen voor hoeveel hij het dier maximaal wil verzekeren !


Het is niet de verzekering die het bedrag bepaalt, maar de klant. Je betaalt de premie naar het te verzekeren bedrag...
[/quote]

ja, maar ze verzekeren het paard echt niet voor een fantasie bedrag! tenslotte krijgen ze, als het fout gaat, ook alleen maar de slachtprijs.
[/quote]

Dat klopt niet.
Bij de ene verzekering wordt dan het totale verzekerde bedrag uitbetaald, bij de andere bijvoorbeeld 80 of 90% van de verzekerde waarde.
De klant bepaalt het bedrag waarvoor hij het paard wil verzekeren, zolang hij maar aan de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij voldoet en de premie betaalt, die natuurlijk voor een hoog verzekerd bedrag veel hoger is dan voor bijvoorbeeld die 850 euro. Dat zit inderdaad in de buurt van de slachtwaarde.
[/quote]
klopt ik moest mijn pony zelf ook 'inschatten' en bepalen voor hoeveel ik haar wou verzekeren. dat betekend dat de eigenaar van haar pony het beestje dus ook maar 850E waard vind, en hij vraagt er nu 2100E voor. nou is het zo dat mijn vriendin ehct wel vind dat het paard veel waard is (wie vind dat niet van zijn eigen paard Haha! ) maar ze heeft al zoveel voor hem gedaan en die pony tenminste weer betrouwbaar een berijdbaar gemaakt dat ik het tegenover haar ook niet eerlijk vind om er zoveel voor te vragen. we gaan nu dan ook opzoek naar iemand die er behoorlijk uitziet zodat je er als ponyeigenaar respect voor hebt. eentje die de prijs wat omlaag kan brengen }>

*\o/* *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, ComscoreBot en 35 bezoekers