explosie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

explosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 18:18

kep een probleempje, najah, best wel groot probleem eigenlijk. mijn paard explodeerd steeds. ik deel dus een paard samen met kuzzie_anne op bokt, het is een volbloed paard (wat voor ras precies weet ik niet) en voordat we hem kregen/verzorgden is hij slecht behandeld (we weten niet precies hoe en wat) en daarna heeft hij een hele tijd stil gestaan. we zijn nu al best lang met m bezig, en het is echt een schatje, maar soms onploft hij opeens, we rijden er nog niet op, omdat hij nog te druk is enzo,

maar zoals vandaag bijv. anne hield hem heel losjes vast (hij is bang voor strak vasthouden)
ik was de hoefjes aan het uitkrabben, en opeens werd hij helemaal gek, anne kon hem bijna niet meer vasthouden maar daarna is het toch gelukt om aan de paniek haak te trekken, dan rent hij een paar keer heel hard heen en weer, en dan is het weer goed, daarna natuurlijk expres weer alle hoefjes nog een keer gekrabd, omdat we natuurlijk wel consequend moeten blijven. heeeel raar, dat gebeurt ook als we met hem lopen.

we hebben dus nog geen bak dus we lopen nu nog in het weiland maar in de herfstvakentie komt er een bak dus kunnen we er wat meer mee doen. als hij ontploft als we met hem bezig zijn, doen we datgene altijd nog een keer als hij terug is gekomen, en dan is hij ook gewoon rustig, maar weten jullie misschien hoe het komt? of wat we ertegen moeten doen?
alvast bedankt.

ps. reacties als: gewoon vasthouden heb ik niks aan want als hij zo doet kunnen we hem toch niet houden.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:30

nee das waar, als je hem vasthoud dan sleep je er toch alleen maar achteraan, das nie zo'n strak plan Knipoog
Ik denk dat het toch voorkomt uit dat hij slecht is behandeld, en dat dat (o.a?) de gevolgen ervan zijn. Kun je er niet achterkomen op wat voor manier hij slecht is behandeld? Ik zou zo echt niet weten hoe het nu valt op te lossen, dan moet je denk ik toch de oorzaak weten.
Maar wel goed wat jullie doen hoor! het daarna nog een keer herhalen!
veel succes nog!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:30

staat die de hele dag in stal misschien dat het daardoor komt als die dan wat engs zit dat die ze brok energie gebruikt en ik zou gewoon veeel met hem bezig zijn troetelen en je kan hem denk beter vast zetten als je poets
en weet je ook waarom die ontploft want dan kan je der al meer mee misschien dee je hem wel pijn en dat ie weg sprong

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 18:31

hij staat de hele dag en nacht buiten en hij heeft een prachtige grote warme stal waar hij in kan gaan staan als hij zin heeft

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:34

ja dan is het denk toch angst probeer ze vertrouwen te winnen en ik denk dat je het beste iets kan doen waarmee je niet op het paard hoeft te zitten maar dat je leert om te gaan met ze gedrag