Rotklus!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:18

Na een lange dag keuring de vrachtwagen leeg halen...
Gelukkig hebben we tegenwoordig veel dingen standaard in de vrachtwagen liggen maar toch ben ik altijd weer blij als dat laatste klusje gedaan is.

Verder de administratie van de paarden. Iets wat ik ook wel eens te lang laat liggen... Bloos

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:25

Inderdaad na de wedstrijd alles weer op gaan ruimen, bleh.
En scheren. In het begin nog leuk, vooral die lange halen, maar als die prielstukjes komen Lips are sealed
(ben ook nog beginnend scheerder, dus het schiet ook nog niet eens op Haha! )

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:58

Tuig poetsen, en nu moest de kar geschuurd en geverfd worden. Wat een rotklus. Gelukkig heb ik dit uit kunnen besteden, ben blij dat ik er vanaf ben Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 01:57

Tuigen poetsen is zeker niet mijn hobby. Uitmesten vind ik niet erg. Kun je lekker je fustraties op afreageren. Met emmertjes water slepen als het hard vriest is ook mijn hobby niet, dan kom je er pas achter hoeveel ze drinken. Dat trailer en auto uitpakken na concours vind niemand leuk volgens mij. Ik iig niet. Vooral schoonspuiten en die mat optillen is een zwaar klusje maar wel het behoud van de bodem... (doe er altijd latjes onder zodat ie goed kan drogen) Laarzen poetsen is trouwens ook niks an.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 03:22

Hooizakken vullen als het kuilgras moeilijk plukbaar is. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en laat het makkelijk 'los'. Uitmesten vind ik niet erg. Verder: hoeven krabben, toiletteren en met mijn paard aan de hand stappen of wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 03:23

Margreet schreef:
Mest ruimen uit de bak. Dure Agterberg bodem, dus de poep moet er wel uit om er lang plezier van te hebben. Ben je net lekker aan het rijden, moet dat beest natuurlijk weer scheiten (en niet zo'n klein beetje!), kun je er weer af om het op te ruimen Boos!


En vervolgens zijn de zolen van je schoenen/laarzen spekglad door het zand dat er onder kleeft Boos!.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:32

CCCCorine schreef:
met mijn paard aan de hand stappen of wandelen.


Dat is met die van jou inderdaad geen pretje... Scheve mond Knipoog

Meestal is het ook vaak de reden waarom je aan 't handje moet stappen die het niet leuk maakt om te doen, ik heb er zo langzamerhand ook een trauma van, al heel wat kilometers gemaakt!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:44

Aan de hand stappen is met mijn paard een ramp. fietsen gaat veel beter!
Strak geperst hooi/kuil uitpluizen en voeren
Als je paard met z'n witte manen in de koeienvlaaien heeft liggen rollen Boos!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:56

zadel en tuig poetsen.
En de deken aan de achterkant losmaken als mijn paard hengstig is, je wil niet weten hoe vies ze dan is, en dan die zeiknatte (letterlijk) deken... bleeeh, en hoe krijg je die vieze troep van de benen af, ik poets me een ongeluk, zo vies en plakkerig.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:07

Nadiene schreef:
zadel en tuig poetsen.
En de deken aan de achterkant losmaken als mijn paard hengstig is, je wil niet weten hoe vies ze dan is, en dan die zeiknatte (letterlijk) deken... bleeeh, en hoe krijg je die vieze troep van de benen af, ik poets me een ongeluk, zo vies en plakkerig.


Hahaha.. Ik weet het! Dat is zo smerig! Ik zorg er altijd voor dat de achterkant niet los hoeft!

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:10

Ik geloof niet dat ik iets kan verzinnen wat ik een rotklus vind..

Tuurlijk, ik heb niet altijd zin in iets..
Waar ik wel een hekel aan heb (en dat doet Cindy heeeeel vaak) poetsen nadat ze een blubberbad in het land heeft genomen.. Echt de klonters zitten er dan aan.. Ze heeft dan echt krullen van die blub..
Leukste is dan nog dat als je buiten poetst en de wind staat verkeerd dat het dan allemaal in je gezicht terecht komt.. En schoon krijgen.. NOT..

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:50

Wat ik ook een rotklus vind is kuil voeren waar veel stekels in zitten....Of ik even 84 paarden van kuil wil voorzien en dus al die plakken uit wil pluizen enzo.
AUW!Zelfs door handschoenen voel je de prikkels.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:01

84 paarden kuil geven is al niet echt een lekker klusje zonder prikkels Lachen
Al moet ik zeggen dat ik er geen hekel aan heb, het moet alleen niet regenen, dan ruik je het een uur later nog Bloos

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:08

Vegen....

Ik loop liever 2 uur te mesten, dan een kwartier te vegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:04

het schoonSCHROBBEN van "mijn" paard omdat mevrouw zich weer eens als een varkentje had uitgeleefd haha Knipoog Maar het allerergste vind ik nog het opruimen van mn zadelkamer.
Dan heb je dat ding schoon en opgeruimd en 3 weken later kun je opnieuw beginnen... sja eigenslorigheid Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:21

ik heb het ook niet zo op hoeven krabben Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 06:50

Ik vond het altijd vreselijk als ik op de manege een paar ooit-witte-sokken-maar-nu-bruine weer toonbaar moest maken.

Niet dat ik poetsen niet leuk vind, want ik vind het heerlijk om met paarden bezig te zijn, maar ik word zo gefrustreerd van zo'n vlek die niet weg wil.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:35

Idd water geven in de wei die niet aan huis ligt. Lekker zeulen met 60 liter water in de kruiwagen (wel goed voor je spierballen, trouwens) en hoeven uitkrabben vind ik om de 1 of andere reden dus echt niet leuk om te doen.

Verder eigenlijk niets, al is het soms jammer dat ik alles af moet raffelen omdat ik anders in tijdnood kom (3 paarden).

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:50

Als ik iets moet verzinnen wat ik niet leuk vind dan wordt het toch welhet iedere dag weer verplicht opdraven voor je paardje, Soms heb ik gewoon echt geen zin vooral na een lange zware werkdag, maar ja als ik er dan weer ben en kane is weer helemaal blij me te zien maakt dat alles goed
En als meneer weer eens in de bagger heeft liggen rollen dat mijn tinker dus net een fries is geworden daar ben ik ook niet echt gecharmeerd van Lachen duurt zolang voordat ie weer mooi schoon is

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:03

Mestballen oprapen in de wei. Jak wat haat ik die klus.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:45

Op mijn vorige stal hebben 2 van mijn paarden in een loopstal gestaan.. Waar ik toen altijd een hekel aan had was idd het water vullen!
Vooral in de winter als het lekker gevroren had.. en als je dan te hard liep dat het water je schoenen in liep! Scheve mond

Of in de gietende regen rijden.. dat je echt tot op je onderbroek verzopen bent.. (daar trap ik nu niet meer in, een regenbroek is echt een uitvinding )

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:20

uit te mesten hoef ik niet
manen trekken ook niet...
mesten ook niet...
Dus het enigste nadeel wat ik kan verzinnen is hoevenkrabben, maar sinds dat hij ze voortaan netjes geeft is het niet eens zo erg meer.

Het ergste is in de winter in de kou naar stal fietsen en dan met bevroren handen en benen proberen paard te poetsen, opzadelen en het ergste is dan de singel aan moeten trekken

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:26

ik heb tegenwoordig een auto Ethelate *LOL* Ideaal Knipoog

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:12

Water geven in de winter als de waterleidingen bevroren zijn, manen trekken en alles, kan ik mnog hebben, maar als het vriest met je (natte) handjes.... BRRRRRRRRRRRR

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:58

Afbeelding
Zulke manen invlechten.... Gelukkig rijd ik bijna nooit wedstrijden maar die ene keer dat ik dat doe heb ik geen idee wat ik ermee aan moet.. Scheve mond

Aan hooi ophalen heb ik ook een hekel. Vooral als ik dat in mijn eentje moet doen, eerst die hele rotopslagkar schoonmaken, op zon plank op wielen 4 flinke balen hooi een flink eind meesjouwen, die loodwaze dingen in de kar stouwen en wat overblijft in vuilniszakken. Verdrietig

En de waterbak schoonmaken als het vriest. Huilen AU! Dan blijft er echt niets van je handen over.