stalling arabische volbloed merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MabuPets

stalling arabische volbloed merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:03

Hallo bokkers,

Ik ben meer een meelezer dan een poster op bokt,
maar ik zit nu echt even met mijn handen in het haar.

Ik ben in het bezit van een Arabische volbloed merrie van 17jaar oud.
Ik heb haar nu 4jaar, ze staat 24/7 buiten met 4 andere paarden.
Dat gaat allemaal prima, maar sinds een jaar heeft ze nergens meer zin in.
Grondwerk vind ze niet meer leuk, rijden al helemaal niet, ze verzet geen stap onder het zadel, zadel past nog goed, ze word bitloos gereden en haar gebit is in orde.
De osteopaat en de shiatsu therapeut zijn geweest en ze had last van haar bekken en haar rug, deze problemen zijn opgelost en er is bloed geprikt, ook.daar komt niks uit..

Het is nu zo erg dat wanneer ik een buiten ritje met haar wil maken, ze op de heenweg in staking gaat, alleen maar achteruit lopen, willen omdraaien en er vervolgens keihard vandoor te schieten ook een tik met de zweep heeft geen nut, dan bokt ze vies naar de zweep. afstappen en verder lopen is wel een optie, want dan loopt ze wel mee.

Tevens heeft ze een moeilijk karakter, lichte artrose in haar achterbenen, heeft ze bekken instabiliteit gehad. Dit speelt zeker ook mee..

Nu heb ik het moeilijke besluit gemaakt om haar weg te doen, ik moet zelf het stalgeld betslen en vind het gewoon veel geld voor een student, en dat voor een paard waar ik eigenlijk niks mee kan... Haar verleasen is geen optie omdat je vrijwel niks met haar kunt.

nu had ik een vraag, bestaat er misschien een mogelijkheid om je merrie te "schenken" aan een opfok adres? Maar dan wel op voorwaarde dat ze van mij blijft..Ze is gek op veulentjes en is ook heel sociaal naar andere paarden.

Sorry als dit hier niet goed staat.
En sorry voor het lange verhaal, wil gewoon het beste voor mijn kleine meisje..

Graag hoor ik als jullie misschien andere opties of ideeën hebben.

Groetjes,
Samantha

Waves

Re: stalling arabische volbloed merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:21

Jeetje wat rot voor je en wat raar. Waar denk je zelf dat het door komt dat ze zo doet? Is er iets veranderd in haar leven sinds een jaar? Maatje weg gegaan, ander voer ofzo? Je zou nog kunnen proberen of je haar kan laten 'readen' of doormeten door iemand, Eric Laarakker ofzo. Meer de alternatieve hoek dus.

Ik snap dat je er een beetje zat van bent maar ik vraag me af of je zo'n paard kan verkopen aan iemand anders. Als die er ook niks mee kunnen dan staat je paard geen goede toekomst te wachten, dat kan je je haar eigenlijk niet aandoen. Opfok zou je kunnen bellen natuurlijk, gewoon proberen.

Maar wat ik als eerste zou doen als ik jou was is heel serieus een hele goede instructrice zoeken. Eentje die met geduld, klassieke rijschool of AdB methode met je aan de slag kan. Het kan zijn dat jullie allebei in een rijkundige sleur zijn geraakt, zij scheef is of dat ze gewoon door heeft dat ze onder het werk uit kan komen. Het feit dat je af moet stappen en niet door kan pakken als ze staakt, wijst hier wel op. Ik zou dat echt even proberen voor je haar verkoopt.

Succes! :)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:35

haj

Ten eerste eerste dankje voor je antwoord.

Ik heb al zoveel met haar geprobeerd, ik heb les gehad van Josepha Guillaume van Taonara en Equihof.
Maar op een gegeven moment kwamen we hier ook niet meer verder mee, we hebben al vanalles geprobeerd met deze kleine meid.. Verschillende werk methodes en verschillende manieren van grondwerk. Ik heb met haar geheel los gewerkt gaat 10 min prima en dan opeens vanuit het nietst word ze kwaad en gaat ze echt lelijk doen, en wilt ze ook niets meer.
Soms heeft ze goede dagen, en draaft ze vrolijk mee en verzameld ze. Andere dagen wilt ze niet eens een schouderbinnenwaards doen in stap..
Wij komen hier echt niet verder mee, ik heb verschillende dingen geprobeerd en verschillende methodes geprobeerd...
Er is niks drastische veranderd sinds een jaar, ze staat al 3 jaar op dezelfde stal en met dezelfde paarden.

Ik heb haar van binnen en van buiten laten nakijken (osteopaat en shiatsu therapeut) ook is er bloed geprikt. Ze heeft last van het bekken (oud probleem al) en van bepaalde organen, dit is met ander voer en ander bepaalde natuurlijke suplementen verder in orde gekomen.

Het is niet zo dat ik haar wil verkopen, ik zou haar het liefst zelf houden zodat ik weet waar ze is en dat ze het ook goed heeft, alleen vind ik deze dure stalling teveel geld voor een paardje waar ik echt totaal niks mee kan..

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb in ieder geval een opfok adres in Echt gemaild met deze informatie, ik hoop ook snel iets te horen..