Manege/pensionstal Den Haag + omgeving.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Manege/pensionstal Den Haag + omgeving.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 12:12

Eind dit jaar ga ik verhuizen naar Den Haag. En ben op zoek naar een manege. Over een half jaar zal ik zelf een paard aanschaffen, en die moet natuurlijk een stalletje hebben.

Daarom ben ik op zoek naar ervaringen van anderen die rijden op een manege of zelf een paard in pension hebben. (omgeving Den Haag)

Pensionstal minimaal:
- binnenbak
- weidegang

Speciaal ben ik op zoek naar pension ervaringen bij Hippisch Centrum Westland en Berestein.
Ook informatie over de rijverenigingen: Zuid hollandsche Jachtvereniging, Haagse Rij en Jacht vereniging en P.R.C. Westland is zeer welkom.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!!
Alvast bedankt. OK dan!


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:16

Haagsche Rij en Jacht ben ik lid van......... niet veel bijzonders. Maargoed je moet ergens lid van zijn.

Ik weet niet of er bij H.C.W. of Berenstein land is. Ik dacht het niet zelfs. Zowizo is het erg moeilijk om in Den Haag weidegang te vinden en als het er is is het vreselijk duur. Wat veel mensen doen is hun paard vrij geven in de zomer maanden en dan richting delft/schipluiden of andere randplaatsen gaan en daar hun paard een of twee maanden op het land zetten.

Als je meer info wil dan kan je me pben

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:36

Hoi,

Ik sta met mijn paard op Hippisch. C. W, en ben daar al jaren lid van P.R.C.W vereniging. Land is er niet wel bij de buurman. Als je meer wit weten hoor ik dat wel.

GR: sheila

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:25

sorrie heb het net nagekeken (kan je nagaan hoe actief ik ben) Ik ben lid van de Rijswijkse Spring en Jachtvereniging..... Ik vond het aantal springwedstrijden al zoveel die je in de pB zei........... Sorrie

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:08

Ik sta in nootdorp (naast Den Haag) op manege De Molenkamp.
Super stal!!

En over dat berestein....ik ken maar weinig mensen met positieve meningen over berestein!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 11:10

Wat handig toch dat BOKT.nl bestaat.
Ben echt helemaal niet bekend in Den Haag, en om dan een goede keuze te maken is best moeilijk.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 11:22

Jady schreef:
Ik sta in nootdorp (naast Den Haag) op manege De Molenkamp.
Super stal!!

En over dat berestein....ik ken maar weinig mensen met positieve meningen over berestein!


Ik heb wel de pensionvoorwaarden gelezen bij De Molenkamp. Dat leek me nogal streng. Maar misschien gaat alles dan ook goed geregeld.

Over Berestein kwam ik ook weinig postiefs tegen. Lijkt me ook een erg dure manege. Maar ik ga een oude BIT (magazine) bestellen waar een review over hun instaat.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:38

Een vriendin van mijstaat op berenstein en zij heeft het daar goed naar haar zin. Het is denk ik maar net wat je wilt en verwacht van een stal..Succes verder met zoeken

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:55

molenkamp heb ik ook gestaan en is niet streng, maar VEEEEEEEEL te duur. Ze blijven omhoog gaan met die prijzen en je paard moet ook maar in de goede gang komen anders staat hij de hele dag in het pikkedonker..........

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:00

IngridM schreef:
molenkamp heb ik ook gestaan en is niet streng, maar VEEEEEEEEL te duur. Ze blijven omhoog gaan met die prijzen en je paard moet ook maar in de goede gang komen anders staat hij de hele dag in het pikkedonker..........


Joh! Mijn schoonzusje gaat er staan dit weekend. Ze stond eerste bij smit, maar gaat daar weg door diverse problemen....Ze gaan daar trouwens een manege beginnen......(bij smit)

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:10

Ja mijn vriendinnen staan ook bij smit (nog wel, door manege weten ze nog niet)

Maar kennisje van mij staat ook op Berestein en die heeft het erg naar haar zin, en bij alles zit bijna geen weide bij. Net als wat gijsenkim zegt en je kan ook kiezen om je paard iets buiten Den haag te zetten..

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:22

Vraagje: Welke Smit is dat?

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:25

stal smit in Delfgauw.

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:29

Bedankt, kende ik nog niet.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:32

Molenkamp is niet zo steng hoor:D

En wat ingrid zei over 'hopen dat je in een goede gang terecht komt,want anders staat je paard in het pikkedonker' ,Als je de aangeweze stal niets vind,en er zijn stallen over kun je kiezen waar je in wilt gaan staan.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:33

En dat over die prijzen,ja molenkamp is duur!
Maar ik vind dat je er ook wel heel wat voor terug hebt.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:10

Er zijn in de buurt van Den Haag ook veel kleinschaligere stallen, soms volpension, soms niet, dan moet je b.v. zelf uitmesten. Als je in Den Haag woont, moet je gewoon de boer op gaan buiten de stad. Succes!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:47

Ik sta op de Arckelhoeve, heb het er goed naar mn zin, en Racertje ook . Kijk anders op hun website: www.arckelhoeve.nl
De manege zit achter Hippisch Centrum en de Berestein.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:51

Ik heb een bijrijdpaard op manege de Molenkamp gehad en een bijrijdpaard op stal de paardenhoeve in Monster (voorheen Othello). Er zijn grote verschillen tussen die twee pensionstallen.

De Molenkamp in Nootdorp is meer gericht op de wedstrijdsport. Er is een luxe binnenbak en twee goede buitenbakken. Daarnaast nog een longeer/ losgooibak. Er is een stapmolen en een hele goede bar. De prijzen zijn belachelijk hoog maar je krijgt er wel luxe voor terug.

De paardenhoeve (ik heb de site voor ze gemaakt, www.paardenhoeve.nl) is een stuk goedkoper maar ook een hoop primitiever. Er is een binnenbak (niet erg groot maar hij functioneert wel) en een spoelplaats. Boven is een barretje. De sfeer is er erg informeel en er zijn voornamelijk recreatieve ruiters te vinden. Het ligt voor buitenrijders dan ook ideaal, tegenover het strand en de madepolder.

Het is maar wat je zoekt natuurlijk..

In het land der blinden is eenoog koning!

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:39

Rivano

Ik heb je 2 PB gestuurd

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:44


basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:07

Ilse schreef:
Ik sta op de Arckelhoeve, heb het er goed naar mn zin, en Racertje ook . Kijk anders op hun website: www.arckelhoeve.nl
De manege zit achter Hippisch Centrum en de Berestein.


Ook ik heb het daar goed naar mijn zin, na op een aantal stallen in de regio gestaan te hebben, vind ik deze stal het beste (voor mij en mijn pony).

Als ik jou was zou ik een dagje stallen afrijden en goed rond te kijken.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 10:49

IngridM"]
Molenkamp = Duur.
[/quote]

Heb net terug gevonden dat het 325 euro per maand is. En daar komt nog extra geld bij als je je paard in de wei wilt hebben. Ik weet niet of dit de meest recente maandprijs is.

[quote="Ilse"]
Arckelhoeve
[/quote]

Wat ik geweldig aan de Arckelhoeve vind zijn de "lessessies". Spotgoedkoop en een goede opzet. Dat zou alleen al een reden zijn om daar te staan. Het nadeel is dat het best ver weg is. Als je met het openbaar vervoer vanuit Den Haag centrum zou willen gaan heb je een probleem. (of je moet lopen leuk vinden)

[quote="Irre"]
Paardenhoeve
[/quote]

Mooi gemaakt, die website. En een hoefsmit op stal is natuurlijk ook niet gek. Er staat alleen niet of er ook een wei dan wel buitenbak is.

[quote="Irre schreef:
Als ik jou was zou ik een dagje stallen afrijden en goed rond te kijken.


Ben aan het inventariseren hoeveel plekken er zijn waar je een paard kan stallen. Dat zijn er (tot nu toe) 26 die een beetje in de buurt liggen van centrum Den haag. Dus misschien kan ik een heel weekend inplannen om oveal langs te gaan..

En ik "Pm" me een ongeluk.
Dat gaat helemaal goedkomen!
Tot nu toe spreekt Hippisch Centrum Westland me het meest aan.
Maar dat kan nog veranderen. uiteraard.

Hou je vooral niet in met doorgeven van info!!! Haha!

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:17

Ik heb zelf een paardje op manege Berenstein (lease paardje). Het enigste nadeel is dat je geen weide gang hebt (maar wat wil je in de stad), hij heeft wel ergens land waar je voor een langere periode je paard op kan laten zetten (bijv 1mnd ofzo). Wel 2 binnenbakken (1 wat kleiner en 1 grote maar in de grote zijn eigenlijk bijna altijd lessen) een grote buitenbak die overdekt is. Een overdekte longeerbak en een overkapte stapmolen (betaald). We hebben meerdere spuitplaatsen een solarium (betaald). Je kan in de lessen mee rijden of priveles krijgen van 3 verschillende mensen. Er is op dit moment iedere donderdag avond een Cavaletie les ook kan je springles krijgen. Tegen betaling kan je paard op de doordeweekse dagen in de molen gezet worden. Je zit in een kleine 45 min op het strand. Er wordt iedere mnd een dressuur wedstrijd georganiseerd zoweel voor de KHNS als onderling (FNRS) in de zomer (dit jaar voor het eerst) hebben we een 2 maal een springwedstrijd. Het stallings geld is volgens de laatste informatie die ik heb 310 euro.

Ik weet niet wat voor negatieve dingen er rond gaan over deze stal maar ik kom er al zo'n 7jaar nu (sinds ik uit brabant in den haag ben gaan wonen) en heb het er prima naar mijn zin. Er worden regelmatig leuke dingen georganiseerd er is iedere week een vaste hoefsmid aanwezig. Ik zou zeggen ga er gewoon eens langs. *LOL*

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:23

Ik heb bijna op elke stal gestaan in Den Haag en het westland, maar ben toch weer terug bij Berestein!

Wat ik de voordelen vind is dat het er erg professioneel is, je hebt 3 overdekte bakken, een overdekte longeerbak, uitrijmogelijkheden direct buiten het erf en een goede basisverzorging voor je paard.

Als je perse weidegang wilt, ken ik in Wateringen 2 stallen, De Elzenberg (heb ik zelf gestaan) en K-Stables.

Er is voor elke stal wel wat te zeggen , gavooral niet af op wat anderen ergens van vinden... Ik zou bijvoorbeeld geen dag meer op de Arckelhoeve willen staan, terwijl Ilse en Basje het er wel naar hun zin hebben...

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 103 bezoekers