wie kent de Van Horne Hoeve in Weert?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

wie kent de Van Horne Hoeve in Weert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 19:44

ik ga in de herfstvakantie een weekje naar de weerterbergen in weert.
heb gehoord dat daar aan de overkant een manege zit en ben van plan een buitenritje te gaan maken. kent iemand deze manege? ik geloof dat hij de van horne hoeve heet.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:46

Oh daar ben ik HEEEEEL vroeger geweest. Heb toen op een fries gereden. En werd meteen geschaakt om een paardje te rijden wat beweging nodig had. Ze zeiden er niet bij dat hij nog amper was ingereden Verward .

Weet ook nog dat ik toen in de bak reed en er een Duitser les kreeg. Die had een spaghettibandje aan. Gaat ze draven, floept haar tiet eruit. Ze had geen bh aan Haha!.

MAar, leuke manege

'Paint' it 'Black'

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 20:32

haha je zal het maar meemaken!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Prully97
Berichten: 14
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:00

De Van Horne Hoeve ligt bij ons 10 minuten vandaan! Het is echt een manege met van allerlei soorten mensen! Toen ik nog klein was ben ik hier begonnen met rijden, maar toen was het wel anders als nu! De Van Horne Hoeve heeft ook een site www.vanhornehoeve.nl. Daar kun je eens rondneuzen en een idee opdoen!

De eigenaren zelf zijn sterk gericht op het westernrijden, maar je kunt er ook gewoon dressuur rijden en springen!

Groetjes Hanneke

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:13

Als je in de herfstvakantie gaat kan je beter nu direkt reserveren, dat kan ook via Weerterbergen.
Want, er zullen meer mensen op dat idee komen.

Pff goed idee zal ik mijn rijruinen ook eens gaan verhuren :D

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:30

jaren geleden ben ik daar ook geweest (was toen ook op vakantie in weertebergen). het is een leuke manege, met leuke paardjes en pony´s. de paarden die je huurt, zijn niet van die afgestompte manege paarden, maar kunnen ook nog wat (toen dan). wat buitenritten betreft doen ze die alleen met begeleiding en je moet rijervaring hebben. de begeleiding let goed op en mocht er iets zijn onderweg dan hebben ze goeie oplossingen daarvoor (ik heb een trektocht van 4 uur gemaakt en onderweg brak een singel. de begeleiding is toen op dat paard gegaan en de andere ruiter op het paard van de begeleiding. iemand anders nam het zadel erbij en zo reden we voorzichtig terug naar de manege).
mijn ervaring is dat je ter plekke ook vaak kan reserveren voor een buitenrit. je kan ook paarden / pony´s huren voor een uurtje dressuur in de binnen / buitenbak.

voor de mensen die het daar kennen. ik reed toen op een e-pony statan weet iemand hoe het daarmee afgelopen is? ik weet namelijk dat hij kreupel is geweest en toen een poos op het land heeft gestaan. dit was begin jaren 90.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:32

oeps statan moet satan zijn.

enne het breken van de singel kwam doordat het paard ertegenaan bleef trappen na een stop en daarna niet goed aangesingeld was (was trouwens een fries).

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:00

Ik ben ook op vakantie geweest ik weerterbergen en ik heb op die manege gereden (een buitenrit)
Ik vond het daar wel leuk !
Ik reed op een fries die Wieteke heette !
Leuk beestje vond ik het

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:40

ik was een weekje naar een vriendin toe die in weerterbergen op vakantie was, en wij meteen daar een kijkje genomen ziet er wel heel leuk uit daar, maar ik vond het wel raar dat we alleen op PAARDEN naar het bos konden (leek me wel leuk, het enige nadeel is dan dat ik 1.55 ong ben dus ben ik een mug op een olifant) jammer genoeg hadden we die week geen tijd meer om te gaan rijden Bloos

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:49

Ik ben daar ook 2x geweest. vond het wel leuk. leuke paarden ook. heb de 1e keer op een paard gereden Channel (ofzoiets) er braaf beest deed niks verkeerd netjes achter de groep aan. en de 2e keer op een ponytje Cas. lekkerpittig ding had hem toen wel willen kopen. toen we in galop gingen scheurden we de hele groep voorbij, was leuk dus.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:31

Ik kom er elke woensdag trainen met de haflingertjes, en heb er (heel) vroeger leren rijden. Het is een gezellige manege en ook erg op toerisme gericht, je ziet constant groepen ruiters op en af rijden van en naar de manege toe dus buitenritten maken ze volop.

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 19:45

duivelintje schreef:
wat buitenritten betreft doen ze die alleen met begeleiding en je moet rijervaring hebben.


ik was ook niet van plan om alleen door het bos te gaan crossen hoor!

maar wat die rijervaring betreft: mijn broertje is er van de zomer geweest, met een vriend en zijn ouders mee, toen heeft hij samen met die jongen en zijn moeder ook een buitenrit gemaakt, ze hadden alledrie geen rijervaring dus Verward ze gingen gewoon met de rest van de groep mee

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:03

ach anders kan je nog in de huifkar

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:20

guidolover"]
[quote="duivelintje schreef:
wat buitenritten betreft doen ze die alleen met begeleiding en je moet rijervaring hebben.


ik was ook niet van plan om alleen door het bos te gaan crossen hoor!

maar wat die rijervaring betreft: mijn broertje is er van de zomer geweest, met een vriend en zijn ouders mee, toen heeft hij samen met die jongen en zijn moeder ook een buitenrit gemaakt, ze hadden alledrie geen rijervaring dus Verward ze gingen gewoon met de rest van de groep mee
[/quote]

dan is dat waarschijnlijk veranderd. toen ik daar was vroegen ze daar echt naar, of het was omdat ik een trektocht ging maken.
ik kan het je wel aanraden om een keertje te gaan rijden daar, had het erg naar mijn zin toen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 21:56

nog 17 dagen en dan ga ik erheen! ik heb er wel zin in hoor want ik ben al jaren niet op vakantie geweest!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:30

ik ben er ook meerdere malen geweest en heb op verschillende pony's daar een buitenrit gemaakt. ik vond dat de manege er erg leuk en gezellig was.

Je kan gewoon beter zelf naar de manege gaan om te reserveren. Als je het via hun doet boek je een arangement.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 26 bezoekers