wanneer besloten jullie een eigen paard te kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:23

Toen ik hem zelf kon kopen en onderhouden.
Ik wil niet dat een ander voor de kosten van mijn hobby moet opdraaien

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:26

Een eigenpaard is een meisjesdroom van mij, maar ik wist dat m'n ouders er nooit een voor me zouden kopen, dus moest ik wachten tot ik ging werken, toen is er wel heel snel een gekomen, dit is helaas een te snel genomen beslissing geweest, pony is toen verkocht (met alle pijn in m'n hart) Nu heb ik Darmorah, m'n (meisjes)droompaard.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:36

Ik reed altijd op andermans paarden, wel zo voordelig.
Tot ik een fantastisch fijn paard te rijden kreeg, dat per ongeluk een peesklap opliep. De eigenaar wilde dat ik er op zou gaan rijden en dan net doen of dat paard helemaal goed was, zodat ie hem leuk kon verkopen.
DAT was het moment waarop ik besloot voortaan ook maar zelf zeggenschap te hebben over de manier waarop...
Vanaf toen eigen paarden voor mij.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:48

Achteraf blij en dankbaar dat mijn ouders niet aan mijn
gezeur hebben toegegeven, kwam ik tot het inzicht:
'wie van dieren houdt, houdt geen dieren' en was dik
tevreden met bijrijden van een paard waarvan de
eigenaar hooguit 1 x per zes weken kwam voordat die
zijn ooit dierbare bezit helemaal dumpte en mij voor de
keuze stelde: nemen of het gaat naar de manege/slager.

Paard twee is ook gedumpt.
Geen seconde spijt van gehad, maar zorg en verantwoording
drukken altijd zwaar.
Want wie kan zijn financiƫle plaatje voor de komende 20 tot
30 jaar bekijken?
En ik wil zo'n 'verhaal' graag tot een goed einde brengen.
Een kind of partner verkoop je ook niet als de centen
op zijn.

Scheve mond

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 12:58

nee botervlieg je hebt eigenlijk helemaal gelijk!
daarom wil ik ook pas aan eigen paarden beginnen als ik het echt kan opbrengen.. vooral het eerste koopbedrag.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:02

Toen ik haar zag Haha!

Had daarvoor eigenlijk helemaal geen ambities richting paardrijden meer Bloos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 13:26

echt niet? hoe kwam dat dan? wat vond je dan zo goed/mooi aan je paardje?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:14

Toen ik klaar was met m'n opleiding en een baan had, zodat ik het allemaal zelf kon bekostigen ook als ze ziek zou worden...
en gelukkig maar, want de eerste jaren heb ik een heleboel veeartskosten gehad!
En toen was ik zo blij dat ik naar m'n ouders had geluisterd en gewacht had tot ik een baan had, anders had ik het allemaal nooit gered!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:52

Ik zat nog op school toen ik felix ging huren.

het koste toen bijna niets en dat redde ik van mijn zakgeld, maar dat betekende wel vele dingen laten. Maar goed alles draaide in die tijd om het paard dus dat was niet erg.
Ik was ook de enige op stal die zich toen een paar ijzers kon veroorloven en op zoekt ging naar een toch wel knap zadel.

Na school kwam ik in de JWG terecht omdat ik niet snel genoeg een baan kon vinden. Ik werkte toen voor een uitkering bij iemand met paarden.
Toen hebben we Felix ook daar heen gehaald en daar had ik het zo naar mijn zin(ja wat wil je op 20 minuten afstand van duin en strand) dat ik niet meer terug wilde naar dat vervallen stalletje in de polder.

Dus toen heb ik de rekening geplunderd en Felix gekocht.

Danno kwam een paar jaar later.
Ik had een goede baan , inmiddels stond ik weer op een goedkope stal in de polder . Ik wou al een tijdje een 2e paard erbij om mee te kunnen gaan mennen(felix is er niet geschikt voor) en zodoende kwam ik nu bijna 5 jaar geleden met een fjordenveulen thuis die ik gekocht had op de zuidlaarder markt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:37

Suleika schreef:
echt niet? hoe kwam dat dan? wat vond je dan zo goed/mooi aan je paardje?


Ehm...echt wel Haha!
Par stond bij Loontje op stal in de wei, was niks mee gedaan, een paar mensen op stal hadden haar aan een halster laten wennen en verders was knollie vers van de pers Haha!

Had al 7 jaar niets met paarden gedaan, ging een paar keer mee met Loon om naar haar paarden te kijken en werd gewoon lichtelijk verliefd.

Onder al het vuil, de dreadlocks en het vet zag ze er vast heel mooi uit Schijnheilig
Ik had eerlijk gezegt geen flauw idee, ze trok me gewoon.
Oja ze had zo'n lief hoofdje, mooie ogen en was zo knuffelig en tegelijkertijd beetje schrikkerig.

Maar denk dat als ik hier foto's neerzet van de eerste keer dat ik haar zag niemand zou weten wat ik bedoel.
Zelfs mijn ma verklaarde me voor gek.

Maar kijk maar in mijn profiel, ze is mooi uitgepakt Lovers

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 20:45

oooh ja ze ziet er inderdaad super uit nu!!! maar wil je echt geen foto plaatsen van toen je hem net kocht? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil eigenlijk! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:43

Suleika schreef:
oooh ja ze ziet er inderdaad super uit nu!!! maar wil je echt geen foto plaatsen van toen je hem net kocht? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil eigenlijk! Haha!


Zal eens kijken of mijn vriend hem morgen kan inscannen.
Dan stuur ik hem wel eff via PB naar je toe.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:55

irene schreef:
Ik ben mijn hele leven met pony's opgegroeid. Thuis hadden wij altijd al pony's.
De paar jaar dat ik gestudeerd heb, heb ik het zonder moeten doen, maar direct daarna heb ik zelf een pony gekocht en inmiddels heb ik er al weer 6 Knipoog, maar ik heb wel het voordeel dat ik eigen grond heb, anders was het onbetaalbaar geweest.


En dan heb je er pas nog wel eentje weggedaan Haha!

Ja, ik heb afgelopen juli een eigen paard gekocht, na 17 jaar dromen eindelijk mijn eigen vent!! Haha! Ik heb gewacht totdat ik een behoorlijk salaris verdiende en nu heb ik eindelijk mijn droom verwezelijkt Haha!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:21

Ik had eerst een paar bijrijdpaarden. Ik woonde toen nog in Den Haag. Ik verhuisde naar Brabant en kreeg een nieuw bijrijdpaard op de stal waar ik nu met mijn eigen paard sta. De kosten hier zijn lang niet zo hoog en plots was ik verschrikkelijk verliefd op een paard op marktplaats. Ik ben er heen gereden (helemaal aan de andere kant van het land) en heb hem gekocht.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:25

Ik had het al besloten toen ik 3 was Haha! Maar eerst moest ik mijn ouder nog zien te overtuigen... en dat heeft lang geduurt, maar op mijn 12e mocht ik mijn eerste eigen pony zelf kopen. Dat was Koos Lovers
In januari 2003 besloten mijn ouders dat er nog een paardje bij zou komen en dat werd Hrannar Lachen en 4 maanden later was het dan eindelijk zo ver.... Mijn ouders (en ik natuurlijk ook) waren helemaal verliefd geworden op de ijslandse merrie, Fraeva Lovers

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:12

Toen ik er 1 mocht van mn ouders, was natuurlijk al jaren aan het zeuren (anders ben je geen paardengek Haha!:D) En toen ik er 1 mocht heb ik 3 maanden erna Sting gekocht Haha!:D

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:54

Jullie denken daar makkelijker over als ik. Ik heb erg veel moeite gehad met de verkoop van Goof, en zou Guus nooit kunnen verkopen omdat hij iets niet kan. En ik ben niet getrouwt met hem nee, maar verkopen omdat hij nooit hogerop in de dresuur op springsport zal komen

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:35

ik heb mijn paardje eerst iets van 5 jaar verzorg toen kreeg mijn vader de mogelijk heid om een stukje grond bij ons achter het huis te kopen met een schuurtje waar stallen in konden.
ik mocht dus een paardje ik zou de helft moeten betalen en mn vader de andere helft.
ik heb rondgekeken naar paardjes(hafligners) maar er was er natuurlijk niet een zo leuk en mooi als mijn verzorgpaardje na lang doordrammen(ze was nmkl best duur vanwege de papieren) mocht ik mijn verzorgpaardje hebben.

ik heb haar nu 1 1/2 jaar en inmiddels loopt er ook een veulen bij deze mag ik ook houden we hebben nu 2 stallen en van het winter staan ze bij ons en van t zomer bij de buren in de wei

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:19

Ik zal letterlijk op je vraag antwoorden, ik heb m'n pony gekocht toen ik twee keer het gras hier gemaaid had bij ons nieuwbouwhuis ... was ik een dikke namiddag mee in de weer en dan nog was ik niet eens toegekomen aan details Schijnheilig . Twee keren heb ik het gedaan, en toen niet meer ... Werd het al snel een jungle ... en viel het woord "pony kopen" en werd prompt de daad bij het woord gevoegd Haha! Een jaar later en een veulen rijker (merrie was buiten ons weten om drachtig) ... Moeder verkocht (had luchtzuigen ontwikkeld met veulen aan de voet en was gevaarlijk met de kinderen) en tinkerveulen gekocht in de plaats ... en gezien we nog niet konden rijden vanwege beiden te jong is er in juni nog een fjord bijgekomen ook ... zo gaat dat dus Haha!