Hindernisbalken van PVC??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hindernisbalken van PVC een goed idee? (rijmt :D)

ja
12 (44%)
nee
15 (55%)

Totaal aantal stemmen: 27


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Hindernisbalken van PVC??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 19:22

hoi hoi,

aangezien ik een ernstig tekort heb aan hindernisbalken en daarnaast een grote hekel heb aan het gesjouw met die lompe zware houten balken ( Knipoog ) had ik bedacht om PVC buizen te kopen.. eventueel schuren en schilderen..

Wie weet of dit handig is en wat er niet handig aan is enz.. /

Het lijkt mij logisch dat je paard met 1 tikje de balk er af gooit, maar dat hoeft geen probleem te zijn.. verder lijken ze me redelijk stevig, en je hebt iig geen last van van die enge splinters..

en dan nog iets: Waarom staan op de meeste hindernisbalken strepen? Haha!

misschien nog meer ideeen voor zelf-te-maken-en-betaalbare hindernisbalken??

Groetjes Ilse Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:53

Wij hebben een zooi van die balken (nouja, Jan dan) En ik vind t niet écht. Ze zijn op de een of andere manier allemaal krom. Heb vroeger bij een handelaar gereden die ook pvc balken had, en die waren óók krom! (tja, lompe fjorden? Tong uitsteken )
Dus voor mij geen pvc

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:59

Nee, niet doen.
Is erg gevaarlijk.
Als het stuk gaat, als hij bv hard tegen of op de balk springt gaat hij kapot en word het vlijmscherp met scherpe punten.
Ik zou het echt afraden.

Maar bij een houthandel hebben ze ongeverfde balken, die niet zo duur zijn.
Als je die zelf verft heb je voor altijd.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 20:00

heej! Tjits is niet lomp! nicky wel Tong uitsteken

maar is niet echt wat dus?

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:02

Ik zou het ook niet doen.
Om de reden die kawa ook al aangeeft.
Als je zelf in de hindernis valt en dat ding breekt, dan lig je volgens mij ook lekker tussen die scherpe punten...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 20:05

Ik had ook bedacht om een soort stellage te maken voor m'n balken dat ze droog liggen.. misschien worden ze dan ook minder zwaar.. sorry, maar heb écht een hekel aan die blaken van 10 kilo Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:11

ik raad je dit ook af. Als je paard een paarkeer er goed tegen aan trapt dan gaat de pijp kapot. Meestal als je eerst balkjes gaat lopen en hij gaat er eens flink bovenop staan gaat de pijp ook kapot en zow kunnen de scherpe stukken in de benen van je paard gaan snijden waardoor hij wondjes krijgt. Ik zal het als ik jou wasniet doen!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:16

Niet doen. Ze stuiteren ook nog eens als ze vallen.

Je hebt ook balken van 3 meter hoor, zijn toch een metertje korter dan de officiele van 4 meter, en dus lichter Haha!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 20:16

hmm.. ik dacht toch dat die PVC wel redelijk stevig is.. (werk bij de Gamma Tong uitsteken) maargoed... als jullie zeggen dat het geldverspilling en gevaarlijk is, dan geloof ik jullie meteen! wil ook geen gevaarlijke situaties creeren voor m'n eigen bestwil Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:26

niet doen.

Zoals al eerder aangegeven, ze kunnen splijten als ze aangetikt worden en ze stuiteren als een nieuwe.

Je eigen veiligheid is belangrijker dan het zo goedkoop mogelijk aan materiaal komen. Maar goed hindernis materiaal hoeft niet gigantisch duur te zijn, al kan ik niet in je portemonnee kijken Knipoog

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:29

Je kan tegenwoordig ook kunstof hindernisbalken kopen. Ik weet niet wat ze kosten maar wij hebben ze op stal ook en zijn idd niet zwaar...

FF informeren bij een zaak die springmateriaal verkoopt. suc6

Bevalt prima in duitsland...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:04

Hindernissen van PVC Verward Lijkt me geen oplossing Zodra je de buis te hard raakt zal deze versplinteren en scherpe punten krijgen. Kan je paard niet echt waarderen. Overigens, ik gebruik het liefste gewoon houten bomen en metalen staanders en die zijn prima te tillen. Neem bomen van 3 meter, scheelt ook nog een heel stuk in gewicht. Er zijn inderdaad ook kunststof hindernissen te koop. Persoonlijk ben ik er niet zo kapot van. Krijg er altijd nog een beetje het idee bij dat er nog net niet made in Taiwan op staat. Zie de advertentie in o.a. Paard en Sport over hindernismateriaal. Ze hebben leuke aanbiedingen qua materiaal.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 05:45

ja, heb ik gezien, die adv. in Paard en Sport.. een set (2 palen, 4 balken ofzo) voor SLECHTS €625,-... nou.. ik koop wel een paar dikke balken en schilder ze zelf Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:14

ilsejee schreef:
ja, heb ik gezien, die adv. in Paard en Sport.. een set (2 palen, 4 balken ofzo) voor SLECHTS €625,-... nou.. ik koop wel een paar dikke balken en schilder ze zelf Haha!


Dan heb jij een hele andere paard en sport. Er is een aanbieding voor 6 palen 9 bomen en 18 lepels voor 325 excl. (voor het adres kun je altijd even pben Knipoog )

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:01

mij lijkt het ook niet fijn als je erf inderdaad te hard tegenaan springt,en ze gaan kapot dan worden die stukjes echt vlijmscherp!!!
ook al zijn houten balken zwaar,ze zijn wel het beste en het veiligste !wij hebben zelf ook pvc en houten maar ik spring af en toe en dan pak ik gewoon de houte balken!!!!

[o]

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:43

sjakie"]
[quote="ilsejee schreef:
ja, heb ik gezien, die adv. in Paard en Sport.. een set (2 palen, 4 balken ofzo) voor SLECHTS €625,-... nou.. ik koop wel een paar dikke balken en schilder ze zelf Haha!


Dan heb jij een hele andere paard en sport. Er is een aanbieding voor 6 palen 9 bomen en 18 lepels voor 325 excl. (voor het adres kun je altijd even pben Knipoog )
[/quote]
En die staanders en bomen zijn een mooi set om te gebruiken
Zie ons topic voor een voorbeeld van dat materiaal Schijnheilig
[ITP] uittesten van nieuw springmateriaal

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:48

Wij gebruiken ook PVC buizen. Ze zijn veel beter en niet zo zwaar.

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:50

wij zelf ook maar we hebben ook houte ik spring dus niet vaak,maar ik spring 1x in de week of 2x maar dan pak ik gewoon de houte balken
dat gaat prima:j!!!1

[o]

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:09

Wij hebben (hadden Knipoog ) ook balken van PVC, we hadden er 3, en sinds ik met mareska spring/cavaletti rij, zijn ze alledrie kapot (ik spring nou denk ik een goeie anderhalve maand) best rotspul, geef mij maar gewoon houten balken

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:01

Ik vind hout veel te zwaar, als ze er achter blijven hangen, breekt ie niet. PVC ook niet echt, maar wel sneller dan hout. (of het moet rot hout zijn Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:27

Maar juist het breken van pvc is gevaarlijk.
Als het nu heel bleef was het niet gevaarlijk.

En hout ro;t van de lepel af, zoals het ook bedoelt is als ze blijven haken Lachen

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 17:38

nu je het zegt: hout ROLT van de lepels af, PVC VLIEGT hoogstwaarschijnlijk van de lepels... Jullie hebben me overtuigd hoor Knipoog

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 48 bezoekers