wat te vragen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:48

gohh dacht dat er gevraagd werd hoeveel ze voor het paard kan vragen..
Ik denk dat je met 1300 heel goed zit.
Je zou 1500 kunnen vragen en dan afzakken naar 1300, voor minder zou ik hem niet wegdoen.
Succes

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:35

hoi,

1200,-

gr. cisiie

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:33

Arabendu schreef:
_-:( Endurance is geen recreatie en de geschiktheid van een paard voor de endurance hangt van meer af dan van alleen het ras Boos!

*pfff.... ok stoom afgeblazen .... Bloos *


*blaast mee stoom af*

Supersmurf, dit is echt heel pijnlijk. We doen zo ons best om te laten zien dat endurance niet zomaar een sport is. En dat zijn we nog temeer aan de paarden verplicht. Want een endurancepaard moet op en top goed in het vel zitten en niet blessuregevoelig zijn. Juist daarom zou je er regelmatig wel eens een berg geld aan kwijt kunnen zijn. Endurance is geen recreatie. Een heleboel mensen zeggen van wel tot de klasse III maar ik ben het daar absoluut niet mee eens. Ok, een paard met een goede basis kan makkelijk een I uitlopen maar er komt iets meer bij kijken. Al zoveel paarden en ruiters plat zien gaan omdat ze te snel wilden. Niets recreatie. SPORT en niet zo'n beetje ook.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:13

jemig hey! Wat kunnen jullie ontzettend lang door zeuren op een klein tik foutje! Heb nu al een paar keer gezegd dat ik het niet zo bedoelde!!!! Misschien heeft t nut eens een keer echt goed te lezen voordat je je oordeel velt! Ikheb alleen gezegd dat endurance ook rectreatie KAN zijn. en daarmee doel ik op de mensen die gewoon voor de lol eens 1 wedstrijdje gaan lopen in de eerste klasse!! Sorry, maar ik snap werkelijk niet waar jullie je zo druk om maken, juist omdat ik het allang al met jullie eens was. Moet k dat zo duidelijk in mijn topic zetten?? Gaat t er niet in als het in iets andere bewoording staat?? En overigens ging dit topic hier oorspronkelijk niet over en heb gevraagd of we dit konden laten rusten, maar blijkbaar moet er toch weer over doorgezeurd worden...

TOPIC MAG GESLOTEN WORDEN!!!
Echt seriues antwoord op mijn vraag zal ik nu toch wel niet meer krijgen..

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:21

SuperSmurf. Sorry, ik had ook niet het hele topic gelezen. Mijn fout. Maar ik hoop dat je misschien zult kunnen begrijpen dat wij op dit moment ontzettend hard vechten voor onze sport.

Veel mensen hebben een paard en wanneer deze niet geschikt is voor dressuur of springen wordt er heel snel gezegd 'goed voor endurance'. Maar juist endurance is een sport waar je moet oppassen welk paard je daarin zet.

Misschien moet ik je een vraag stellen: welke eigenschappen heeft jouw paard waaraan je afmeet dat hij voor endurance geschikt zou zijn? De recreatie vergeten we nu gewoon want zo heb je het blijkbaar niet bedoeld.

Ik ben benieuwd naar de kenmerken:
blessuregevoeligheid?
karakter? Geeft hij snel op of gaat hij door tot het eind? Prettig paard of juist wat geprikkelder? Sociaal naar mensen en paarden?
Gangen? Heeft hij economische gangen?
Kan hij weg op verschillende soorten terrein? Op de baan krijgt hij natuurlijk maar met 1 soort terrein te maken.
Pezen?
Spieren?

Nogmaals sorry dat ik in ieder geval te snel reageerde.

Voor recreatie zou ik zeggen rond de 1200 euro. Voor endurance heb ik nog niets gelezen waaraan ik een paard bekijk voor de endurance.

Groetjes Hanifa

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:37

Fasel schreef:
Ik ben benieuwd naar de kenmerken:
blessuregevoeligheid?
karakter? Geeft hij snel op of gaat hij door tot het eind? Prettig paard of juist wat geprikkelder? Sociaal naar mensen en paarden?
Gangen? Heeft hij economische gangen?
Kan hij weg op verschillende soorten terrein? Op de baan krijgt hij natuurlijk maar met 1 soort terrein te maken.
Pezen?
Spieren?


Groetjes Hanifa


thx hier heb ik tenminste wat aan.. Maar ik weet verder niet zo veel van endurance, alleen dat t een harde sport is, net als andere takken van het paardrijden. Maar omdat ik een reactie had gekregen van een bokker die nog een draver zocht voro endurance, nam ik aan dat dravers hier geschikt voor waren. (zij rijd verder ook al een poos endurance)

Blessure gevoeligheid: vrees dat ik niet weet, aangezien hij nog maar een week op 3 op stal staat bij ons. Ga van de week wel naar de duinen met hem, heel benieuwd hoe hij het daar doet.

karakter: super! Vol vertrouwen in mensen en zal hierdoor helemaal voor je gaan. Ook als hij het eigelijk niet zo ziet zitten, zal hij op de ruiter vertrouwen. Verder een vreselijk lief en gezellig knuffelpaard..
Met andere paarden gaat t eigelijk hardstikke goed. Hij is dus pas geleden bij ons op stal gekomen met 4 andere ruinen en dat is dus eigelijk hardstikke goed gegaan. Echt dominant is hij niet (snapte niet dat ie brood kon eten, dus liet t maar afpakken door de andere paarden Haha! )

gangen: sorry snap niet wat je bedoelt met econimische gangen. HIj is nog wat stijf door de draverijen, hierdoor zal hij als hij behandeld is ruimere en betere gangen krijgen dan hij nu heeft. Maar econimisch? weet niet zo goed wat je daar mee bedoeld.

terrein: hij is nu al een paar keer over de straat geweest en naar een recreatieterrein hier in de buurt, ging allemaal perfect. Volledig verkeersmak (heeft niet zoveel met terrein te maken, maar is ook wel handig! Knipoog )

pezen en spieren: neem aan dat je hiermee bedoeld of die sterk zijn? Spieren zijn op dit moment niet of anders ontwikkeld dan nodig is. Hij is al een paar weken uit training en wordt nu dus dresuurmatig aangereden. Maar de bespiering is dan natuurlijk wel anders dan wat hij nu moet ontwikkelen.
Pezen? Weet niet zo goed wat ik hierop moet antwoorden. Voor zover ik weet heeft hij nog nooit een peesblessure gehad iig..

zoiets?

(heb trouwens recreatie wel genoemd, ook omdat ik hiervoor een reactie kreeg van een bokker. die wilde een recreatie paardje, maar nino was te duur..)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:44

Met economische gangen bedoel ik of het paard korte stappen en weinig bodem neemt of hele ruimte stappen met veel bodem. Maaraak neemt korte stappen met weinig bodem wat hem sneller vermoeid maakt. Marek zweeft echt met grote zweefstappen. DIe neemt weinig bodem en dat zal hem veel minder snel moe maken.

Pezen kunnen worden uitgehard. Maar als hij bijvoorbeeld al peesblessures gehad heeft is hij op dat punt wat gevoeliger.

Ben benieuwd naar hoe hij het in de duinen gaat doen.

Ik denk dat met de juist training en uitharding het zeker een dier met potentie zal zijn in die sport.