Dilemma, wat kopen voor wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Dilemma, wat kopen voor wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 20:02

Ok, moeilijk Dilemma.
Myst is verkocht. Nu hoeft dat geld natuurlijk niet gelijk op, maar er zijn 2 dingen die ik al behoorlijk lang graag wil hebben.

A: Een westernzadel voor Jamaica. Wil ik al heel lang maar voorlopig heb ik toch nog geen les mogelijkheden, waardoor ik het nog niet voor het juiste doel kan gebruiken. Echter, ik kan er natuurlijk wel mee buiten rijden

B: Een tuig (mentuig dus) voor Honey. Wil al heel lang weer gaan mennen maar het wagentje is er nog niet (gaan we maken). Dit zou ik dan ook niet gelijk kopen, maar moet het geld er wel voor apart houden.

Beide dingen mogen 2e hands zijn (zadel zowiezo) en tja, wat betaal je nou voor een 2e hands tuigje?
Maarja, moet ook een nieuwe winterdeken voor hon hebben (aanbieding) en dat kost ook weer gewoon geld natuurlijk. Maar als haar nieuwe er is, gaat haar oude in de verkoop, dus krijg ik natuurlijk ook weer geld van terug (ongeveer de helft van de nieuwe deken)

Wat zouden jullie doen?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:11

Ik zou voor het tuig gaan.

1 Ze zijn goedkoper als een degelijk westernzadel

2 je hebt in principe al een zadel voor jamy

3 je houd vast nog wat geld over na de aanschaf zodat je dat weer apart kunt leggen voor een wagentje of je zadel.

4 Als je oude dek nog goed is geen nieuwe kopen , bespaard geld

5 van het overgebleven geld staatsloten kopen en duimen dat je met de grote pot naar huis gaat, helaas is dit laatste onmogenlijk aangezien de grote pot al naar mij gaat Schijnheilig Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:56

Zolang je er zelf nog niet uit bent wat je het hardste nodig hebt, zou ik het geld lekker opzij zetten.
Zoals Cowgirl al zegt: een degelijk zadel is niet goedkoop. Ik heb zelf ondervonden dat je onder de 400 a 500 euro niets fatsoenlijks kunt kopen en ik heb lang genoeg gezocht. Uiteindelijk is het een Wintec western geworden, waar ik nu dik tevreden mee ben.
Waarom wil je een nieuwe deken hebben? Als je "oude" in de verkoop gaat, dan neem ik aan dat die nog goed is?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:15

je hebt nu ook nylontuigen die zijn zon 100 euro, onderhoudsvrij en makkelijk te gebruiken als je wiolt zien of je echt met het mennen door wilt gaan. een 2ehands tuig kun je kopen voor ong. 200 euro.
bij zadelmarkt zijn lederen tuigen nieuw voor 225 euro.

en dat westernzadel: kijk eens op marktplaats, in catalogussen met paardenspullen etc.