zo veel moeten kiezen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SuperSmurf

zo veel moeten kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 19:00

ik zit met een grooot dillema Ik zit namelijk een opleiding te doen die me helemaal niet ebvalt en waar ik vrij down van wordt.. Paardenhouderij, maar dat doer er niet zoveel toe..
MAAR; ik wil dus sowieso volgend jaar proberen bij fysio terecht te komen (hebben een loting) en dit is dus sowieso het enige jaar PH. Maar nu weet ik niet helemaal prcies hoe het nou zit met de financiele kant van het verhaaltje. De boeken etc zijn natuurlijk al betaald en het schoolgeld zou ik niet hoeven betalen als k voor 1 okt stop.. Maar is idt niet al betaal dan? En krijf je dat dan weer terug of zo? Heeft iemand hier ervaring mee? Ow het is trouwens een mbo..
En dan natuurlijk nog de andere kant.. 1 okt.. dat is volgende week.. en ik weet dus pas sinds deze week dat die datum geldt.. Dilemma wordt dus nog groter.. MOet ik NU al stoppen (volgende week) of het nog even aan zien met de kans dat ik tussentijds toch afhaak?
Er zijn namelijk ook dingen die ik WEL leuk vind, zoals mennen en het leren over gezondheid en voeding etc.. Maar; nu is het ook wel weer zo dat ik al ontzettend veel gespijbeld heb en verleden week nogal eens huilbuien had omdat ik me zo klote voelde..
Het zit er dus dik in dat ik niet alle lessen blijf volgen... Het is zooo moeilijk.. en dan heb je ook nog kans dat ik dus volgend jaar niet wordt toegelaten bij fysio.. wat moet ik dan?? NOg een jaar werken?? dat is niet echt een optie.. Pff, word er echt een beetje moe van..
NJa, mochten jullie een oplossing hebben of zow en natuurlijk de antwoorden op mijn vragen aan t begin; heel graag!

Onderschriftloos :Y)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:22

ik zou als ik jou was even op de site van ib-groep kijken. www.ib-groep.nl dacht ik.
Ook dacht ik dat het zo zat: stop je het eerste half jaar van je opleiding hoef je niks terug te betalen van je lening en je financiering. Stop je erna, dan moet je wel alles terug betalen. Maar dan kun je beter even op die site kijken denk ik!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:27

Volgens mij is het zo hoe Suleika zegt, vaak februari van het jaar wordt als grens gesteld. Dus dan heb je nog even bedenktijd, 1 okt lijkt me wel heel erg snel, maar misschien geldt het voor jouw school anders.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:46

In welk jaar van de opleiding zit je nu? Als je pas in het eerste jaar zit, dan zou ik het nog even tijd gunnen. Voor je SF is inderdaad februari de grens, tenminste dat was het een aantal jaren geleden.

* To Belg, or not to Belg *

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 19:00

nee ik zit in het tweede jaar, maar ben dit jaar ingestroomd, maar ik weet al heel zeker dat ik deze opleiding niet af ga maken en dan is het dus zonde als ik moet gana betalen voor iets waar ik toch mee stop.. En de ib-groep heeft me verteld dat je voor 1 okt moet stoppen om geen schoolgeld te betalen, maar ik zal ze eens een meel sturen..
ik d8 namelijk ook dat de grens bij jan/feb lag..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 11:09

ok heb t nog even op school gevraagd (werd wel heel raar aangekeken,"wil je nu al stoppen dan???") maar de grens ligt idd bij 1 okt om geen schoolgeld te betalen.. Maar je hoeft dus niets terug te betalen van je studiefinans?
Het enige wat dan betaald is zouden je boeken zijn? als ik het goe dbegrijp?

Maar 1 okt.. dat is al woensdag of zow?? Wat zouden jullie doen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie