Vraag over regendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Vraag over regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 14:07

Hallo, ik heb een probleem.
Ik heb van het voorjaar een hele dure regendeken gekocht (Rambo/Rhino),
Maar deze is niet ademend, gevolg: als ik hem op mijn paard leg gaat ze gelijk zweten, ook met een zomerdeken eronder gaat ze zweten.

Is het nog te warm voor deze deken? of is het gewoon een hopeloze miskoop?

Heeft iemand zo'n deken, en hoe/wanneer gebruiken jullie hem?
deken eronder of niet?

Ik wilde hem eigenlijk gebruiken voor de winter, als het regent en dan over mijn niet waterdichte dekens leggen, anders moest ik allemaal nieuwe dekens kopen.
Dit leek mij een goedkope oplossing maar bij mij werkt het blijkbaar niet, bij iemand anders wel?
Gebruikt iemand zo'n deken op de manier die ik bedoel, en gaat dat dan wel goed?

groetjes
Tamara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:12

Op het moment is het bij ons (Z.O brabant) nog niet echt koud geweest.
Steeds tussen de 18-20 graden.

Ik heb ook een ongevoerde regendeken, ander merk, maar dat lijkt me niets uitmaken, en daar zweet hij nu ook onder met deze temperatuur.

Als het kouder is niet meer.

Wel als ik hem te vlug opleg na het rijden.
Dan merk je dat je paard zijn overtollig warmte niet goed kwijt kan en gaar hij opnieuw zweten.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 14:24

Ok, dus gewoon wachten tot het echt koud wordt, en goed afgekoeld is na het rijden?
bij welke temperatuur gebruik jij hem?
En kan ik er van de winter een andere deken onderleggen, of wordt dat weer te warm?
(ik heb nu een zomerdeken opliggen, mijn paard heeft geen haar, haha, nou ja ze krijgt in elk geval nooit zo'n dikke wintervacht waardoor ze het snel koud heeft)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:45

Ik heb nu ook de ongevoerde regendeken bij Piropo opliggen, voor de gevoerde vind ik het nog even te warm.
Zeker als dat zonnetje doorkomt.
Maar hoeveel grams is die deken van jou?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:47

Die deken is absoluut een goede deken.
Sterker nog, als je er weer vanaf wilt, dan ben ik wel geinteresseerd in overname Knipoog

Je paard is wellicht geen deken gewend dit najaar, en als je dan ineens een deken op hem legt: tja, logisch dat ie het warm krijgt! Jij ook als je ineens een jas aantrekt na een ochtend in je t-shirt rondlopen.

Maar de kwaliteit van die deken, daar hoef je niet aan te twijfelen. En zoals jij hem wilt gebruiken, doe ik het al jaren. WErkt perfect.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 15:10

He, dankje Dees.
Mijn paard heeft nu ca 1 week een zomerdeken opliggen omdat ze wat koud aanvoelde, en ik wilde de regendeken er met die natte dagen overheen leggen, toen ging ze zweten.

Ik denk dat het inderdaad nog te warm is, zoals Runningkawa ook al zei.

Ik wil hem nog niet wegdoen hoor, eerst maar effe proberen met dat dure ding, als ik aan verkopen denk krijg ik kramp in mijn potremonnee, haha.

Maar mocht ik hem na de winter alsnog willen verkopen dan hoor je het wel.