Welke deken voor paard met lange manen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Welke deken voor paard met lange manen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 20:24

Ik zit met een dilemma.....ik heb onlangs een zomerdeken gekocht voor Cheyenne, om alvast wat te wennen snachts aan een deken. Maar de hals van deze deken sluit vrij hoog, met als gevolg dat het laatste deel van haar manen klem liggen onder de deken. Dit lijkt mij niet echt prettig voor haar (schuren/ trekken) en bovendien is er een grote kans dat haar manen daar afbreken...ook wel een beetje zonde.

Zijn er ook dekens speciaal gemaakt op paarden met lange manen? Merken?? Met een lage sluiting? Mijn bijrijdpaard Aron heeft zo'n deken die je over zijn hoofd heen moet trekken en waarvan de borst helemaal dichtzit. Die ligt wel mooier al.

Ben benieuwd! *LOL*


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:33

Ik heb met Yus hetzelfde probleem. Ik maak altijd een vlechtje aan de onderkant. Zo heeft hij er geen last van en blijven zijn manen heel... Clown

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 21:37

Ja, dat heb ik vandaag ook gedaan......is de enige optie.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:54

Zenith dekens (Schneider, uit Amerika) hebben een uitsnijding bij de schoft waardoor de manen vrij liggen. Verder zijn het zowieso superdekens, ze liggen perfect en zijn lekker warm. Je kunt ze kopen bij Flaxman Arabians, Harry's Horse heeft ze ook.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 10:07

Super! OK dan! Dank je wel!

Alja

Berichten: 25496
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:24

goede tip want die van mij verkneuterd ook zijn manen

ONDERSCHRIFTLOOS

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:36

Zijn er ook van die dekens in maatje iniminie? Ik heb het probleem met Dennis ook altijd. Z'n manen zijn nu net weer een beetje netjes en het deken seizoen begin weer(al denk ik dat hij dit jaar maar mooi de hele winter buiten blijft).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:46

Sabiy schreef:
Zenith dekens (Schneider, uit Amerika) hebben een uitsnijding bij de schoft waardoor de manen vrij liggen. Verder zijn het zowieso superdekens, ze liggen perfect en zijn lekker warm. Je kunt ze kopen bij Flaxman Arabians, Harry's Horse heeft ze ook.


Heeft die Flaxman Arabians ook een site en is het een echte winkel ofzo?? Want ik kan niets vinden erover.
Want ben ook wel geinteresseerd om een deken te kopen voor mijn haffi met lange manen.

Siësti van de Rythpluim

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:44

Ja, ze zijn er ook in "iniminie"maten, en ja, flaxman heeft een site : www.flaxman.nl

Succes allemaal !

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:47

Je heb ze ook in andere merken hoor!!
Heb vroeger ook van die dekens gehad, bij westernshop kan je ze zeker kopen, teminste een paar jaar geleden

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:20

Sabiy schreef:
Ja, ze zijn er ook in "iniminie"maten, en ja, flaxman heeft een site : www.flaxman.nl

Succes allemaal !


thnx voor de site. Lachen

Siësti van de Rythpluim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Dries1990, GoogleAdsense, kiki1976, Noor17, Nouki_poek, vierhoef en 24 bezoekers