dreamstables? wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:43

Gisteren waren ze bij ons op stal om een paard voor 1 week op te halen om dat paard te leren trailer laden... ik zal je wel zeggen.. die man had mijn paard nooit voor 1 week mee gekregen

Ik schrok me helemaal de zenuwen van die vent want hij begon me toch opeens te schreeuwen tegen dat paard... Verward Iedereen kwam kijken van wat gebeurd er Verward dat was dus nog gewoon in de stal van het paard.. hij heeft dat paard dus een verdoving gegeven en hem daarna toen hij stond te wankelen op zijn benen het paardenvrachtautootje in gewerkt... ik geloof dat het paard toen omviel in de vrachtauto want de hele vrachtauto begon te schudden en toen begon die man weer te blerren.. eruit eruit, de eigenaresse was haar paard gedag aan het zeggen en werd er snel uitgewerkt door de man van dreamstables.

Dreamstables vervoerde een paard wat dus net onder verdoving stond Scheve mond dit is toch gevaarlijk... zo'n paard kan dus gewoon omvallen tijdens het vervoer Verward

Die vent leek trouwens wel een debiel.. hij kwam het erf op met zijn cap op zijn hoofd Verward en heeft hem ook niet meer afgedaan *LOL* hij was zeker bang voor een kopstoot ofzo Verward

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:54

*LOL* Ja precies Annemiek Haha! Ik was er gisteren dus ook bij, ik dacht echt dat er een van de sociale werkplaats kwam rijden, hij was nou niet wat je zegt 'professioneel' gekleed.. Hij gaat met een spuit de box in en begint vervolgens als een debiel tegen dat paard te schreeuwen.. En niet 1x keer waarschuwen, nee, echt wel 5 of 6 keer op een keiharde toon tegen dat paard brullen.. Zet hem dan vast ofzo.. Scheve mond

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:57

Tallie1979 schreef:
:)) Ja precies Annemiek Haha! Ik was er gisteren dus ook bij, ik dacht echt dat er een van de sociale werkplaats kwam rijden, hij was nou niet wat je zegt 'professioneel' gekleed.. Hij gaat met een spuit de box in en begint vervolgens als een debiel tegen dat paard te schreeuwen.. En niet 1x keer waarschuwen, nee, echt wel 5 of 6 keer op een keiharde toon tegen dat paard brullen.. Zet hem dan vast ofzo.. Scheve mond


Ja jij was er inderdaad bij Haha! Dat paard is echt verder heel braaf.. groot (denk gauw 1.78 ofzo) maar wel braaf! Ik schrok me echt helemaal de zenuwen!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:06

regine schreef:
Ik ben 2 dagen op horse event geweest en twee dagen heb ik ze 2 keer met 'zadelmak' bezig gezien en eerlijk waar daar lusten de honden geen brood van en heel veel mensen dachten er zo over. De eerste keer werd er een klein ponietje zadelmak gemaakt, deze werd net zo lang opgejaagd tot hij zo moe was dat hij inderdaad geen kick gaf toen een veelste groot meisje erop ging zitten. Dat had niks met freestyle te maken de ponie werd opgejaagd met een soort ssss ssss klonk lekker door de microfoon en toen tussen twee lijnen geplaatst en de man ging steeds zo staan dat de ponie geen kant op kon en dan ging de man heel hard met de lijnen zwaaien en sss sss roepen zodat de ponie weer ging rennen en de man er achteraan rennen ssss sss! Als de ponie dan weer stopte draaide hij om en raakte verstrikt in de lijnen.
De tweede dag werd er een friese hengst zadelmak gemaakt, het paard lette totaal niet op de beste man in het midden en op het laatst wilde de beste man het doen voorkomen alsof de hengst inderdaad het leiderschap van hem had aangenomen en hem volgde, maar in werkelijkheid volgde de man de hengst wanneer hij stil ging staan of weer ging lopen stopte de meneer ook. Beetje vreemd leiderschap. Daarna werd de hengst ook weer net zo lang opgejaagd, dat hij de flanken uit zn lijf stond te ademen. Toen het zadel erop werd gelegt draaide de hengst om en viel het zadel eraf, erg professioneel. Dat er geen ongelukken zijn gebeurt is een wonder, want het had echt niks met paardvriendelijkheid te maken!


Dit is dus absoluut geen monty manier Verward

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:36

Die man heeft trouwens de hele dag de cap op het hoofd, had hij op horse event ook. Ok veiligheid voor alles ik rij ook altijd met cap, maar trailer laden en longeren met cap is mij toch te veel van het goede!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:11

nou ik moet even wat kwijt.....
dat paard wat ik vorige week heb bekeken,wilde ik graag kopen.
Maar hij kon niet gekeurd worden op zijn achterbenen(trauma)
dus op de voorwaarde dat ie getraint zou worden,en dus gekeurd kon worden wilden ik hem kopen.
Ik heb gezien vorige week dat ie absoluut niet zijn benen wilde geven,maar na training van een aantal dagen,kon hij vandaag gewoon gekeurd worden!!
Dat vind ik toch erg knap,en ben blij ,w3ant hij is goed gekeurd(ik was erbij)en woensdag ga ik hem halen!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:33

oh jee wat een verhaal als je zo een paard gaat beleren om geen angst voor de trailer te hebben houdt ik mijn hart vast. Nee mensen er zijn veel manieren die beter zijn. Mocht het toch niet lukken kijk eens bij erindi die leren het de paarden op een heel vriendelijke manier.

Angela77
Berichten: 389
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:00

Ik ben vrijdags op Horse-Event geweest. Dat was de dag van het ponietje!
Toen we later door de stallen liepen, zagen we dus meneer Dreamstables wel in een behoorlijk gevecht met een fries!!! En zaterdag heeft ie vast weer verteld dat ie dat paard nog nooit gezien had???

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:34

uiteraard ziet hij de paarden ervoor nooit. het ponietje van vrijdag werd trouwens zaterdag trailermak gemaakt.... mijn god ik ben niet eens blijven staan kon het gewoon niet aanzien!
Hoop lenny dat je in ieder geval veel plezier hebt met je paard!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:46

He Annemiek en Tallie... is dat verdoofde paard daarna terug gezet of meegenomen???

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:21

Paard is meegenomen volgens mij.. Hij is in de trailer geladen en volgens mij zou hij een week bij die lui blijven..

Annemiek weet het zeker, ik ging weg toen het beest net in de trailer stond, heb hem dus niet zien vertrekken Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:37

Ooooh nee he, die geef je zo iemand toch niet mee!
Vreemde zaak, sjaak!

pruyssen
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:34

Reactie op Trailerladen zadelmak maken horse event amsterdam dream stables.

Ik ben de eigenaar van Dream Stables.

Annemiek zover als ik begrijp heb jij het over het paard Noah wat ik heb opgehaald boven Amsterdam. Het is erg jammer om te zien dat jij en andere die hebben gereageerd niet begrijpen wat ik bedoel.

Ik praat met mijn lichaam waarbij ik mijn stem gebruik om te corrigeren en te belonen. Naast mijn stem gebruik ik ook mijn lichaam en de aanspanning van spieren. Ik sla dus geen paarden. Kennelijk vind jij slaan beter dan het gebruik van stem. Geloof mij jouw paard is ook ingereden met stemcommando.

Het kan ook zijn dat jij mij vergist met iemand anders die daar stond te laten. Die waren volgens mij verkeerd bezig. Ze waren met 4 mensen 2 longeer lijnen en een grote zweep. Ze hebben het paard ruim 1 1/2 uur gestresst. Het was een wedstrijdpaard, dit doen zij dus elke week. Ik vind het jammer dat jij dit gedrag wel goedkeurd want hier schrijf je niet over.

Ik train alle paarden en ook het opgehaalde paarden met sessie van 15 minuten omdat dan het concentratievermogen van het paard op is. Kennelijk begrijpen andere mensen die niet.

Ik vind het veiliger dat het paard licht verdoofd is bij het transport. Hij is niet gevallen en heeft er niets aan over gehouden. Een halve spuit voor een paard van 1.83 lijkt mij niet te veel.

Ik vind het jammer dat je mij of ons niet belt als jij iets niet snapt.

Overigens is het paard naar 1 week training naar huis gegaan met hun eigen trailer en hij deed het voortreffelijk. Ik wil je graag laten zien hoe deze methode werkt. Jij en alle andere klanten kunnen ten alle tijden komen kijken naar de training van hun paard. Wij zijn namelijk een open en eerlijke trainigsstal.

Bij veel andere stallen moet je vaak een afspraak maken om naar je eigen paard te komen kijken. Ik vraag me dan altijd af waarom is dat, zouden zij iets te verbergen hebben?

Over het zadelmak maken op horse wil ik het volgende melden.
Waarschijnlijk hebben jullie nog nooit gezien hoe paarden zadel mak worden gemaakt. Onze methode is 1 van de vriendelijkste die er is.

Wij spelen een spel wat de JOIN UP heet en uitgaat van de principes zoals zij ook gelden in de natuur als de paarden met elkaar omgaan in de kudde. Ik vind het jammer dat jij je niet wil verdiepen in deze materie omdat het hele paardvriendelijke aanpak is.
Ik heb nooit geen bokkende of steigerende paarden bij het zadelmak maken ook niet bij hengsten.

Over het friese paard wil ik het volgende zeggen. Ik heb nooit beweerd dat ik het paard nog nooit heb gezien. Sterker ik heb in de clinic gewoon gezegd dat ik het paard op de donderdag voor Horse Event heb opgehaald, jammer dat jij zaken op het internet zet zonder ze even bij de bron Conrad van Pruijssen Dream Stables te verifieren.
Het paard was echt groen en had nog nooit iemand op zijn rug gehad. De eigenaar van het paard heeft dat zelf ook bevestigd tijdens de clinic. Hij wilde het paard eigenlijk naar een andere stal brengen maar was zo overdonderd van het resultaat dat hij heeft gevraagd aan ons om het paard verder aan te rijden. Het paard was thuis niet te handelen en moest door 3 mensen in en uit zijn stal gehaald worden.
Na 3 weken bij africhting bij ons reed hij super en was hij ook nog eens goed opgevoed. Dit alles is gebeurd op een paardvriendelijke manier zonder slaan en schoppen.

Ik wil graag jullie beperkte blik uitbreiden door jullie uit te nodigen om bij ons eens te komen kijken hoe wij met paarden omgaan. Ik heb het al vaker geprobeerd bij mensen van BOKT.NL maar niet is hier tot op heden op in gegaan wat voor mij allleen maar een bevestiging is dat mensen jaloers zijn op onze aanpak en dat zij onzin uit kramen om een internetsite zonder het principes van hoor en wederhoor toe te passen.

Het doet mij pijn dat jullie soort mensen niet het beste voor paarden wilen. En dat jullie geen voorstander zijn van een paardvriendelijke manier van africhten, maar veel meer van het tradionele houden. Schoppen, slaan en je ongeduld en frustatie uitoefenen op je paard terwijl je als ruiter fout bent maar je niet het vermogen hebt om naar je paard te kijken wat hij ervaart.

Voor commentaar, bezoekjes, informatie etc kan je mailen naar info@dreamstables.nl ons telefoonnummer is ook terug te vinden op de site.

pruyssen
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:48

Eigenaar Dream Stables.

Ik vind het heel vervelend dat mensen negatief over ons schrijven.

Ik vind het heel erg pijnlijk als mensen niet aan ons vragen hoe het verhaal werkelijk in elkaar zit. Verdrietig

Ik nodig iedereen uit die niet weet hoe een methode werkt om bij ons te komen kijken. Dan hebben wij tenminste de kans om te laten zien dat wij altijd goed werk leveren. Gelukkig staan er van onze stal maar over 2 paarden iets op deze site. De andere 500 paarden wij af richten krijgen helaas geen positieve plaats op deze site.

Ik vind het jammer dat jullie niet begrijpen wat wij doen en dat jullie niet van paardvriendelijk houden. Probeer voortaan eerst hoor en wederhoor toe te passen. Oftewel vraag eerst aan ons (Dream Stables, Conrad van Pruijssen) hoe wij het ervaren hebben en plaats dan de waarheid op BOKT.NL de waarheid mag namelijk altijd gezegd worden.
Dan vermijd je tenminste al het modder gegooi en de kans voor heel veel paarden om van hun angst of probleem af te komen door bij ons op een paardvriendelijke manier te worden getraind.

Met vriendelijke groet,

Conrad van Pruijssen
Eigenaar www.DREAMSTABLES.nl

radoszin

Berichten: 536
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:53

Dat kleine ponytje van vrijdags en het trailer ladenen zadelmak maken is mijn (stoere) hengst Rambo en hij was inderdaad nog nooit in een trailer geweest alleen toen Conrad hem donderdags op kwam halen is hij voor het eerst erin gegaan .
Ik ben vrijdags en zondags daar geweest dus kan iemand mij dan vertellen wat er zaterdags dan gebeurd is omdat er toch iets negatiefs staat.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:56

Ik snapte het de eerste keer ook wel hoor.......... Haha! Haha!

Haha! Knipoog

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:09

lenny schreef:
nou ik moet even wat kwijt.....
dat paard wat ik vorige week heb bekeken,wilde ik graag kopen.
Maar hij kon niet gekeurd worden op zijn achterbenen(trauma)
dus op de voorwaarde dat ie getraint zou worden,en dus gekeurd kon worden wilden ik hem kopen.
Ik heb gezien vorige week dat ie absoluut niet zijn benen wilde geven,maar na training van een aantal dagen,kon hij vandaag gewoon gekeurd worden!!
Dat vind ik toch erg knap,en ben blij ,w3ant hij is goed gekeurd(ik was erbij)en woensdag ga ik hem halen!


Ze hebben toch wel bloed afgenomen he, met keuren (ivm doping, kalmerende middelen)?
Heb jij, of hebben zij de dierenarts uitgezocht?

Vind het knap dat hij opeens wel zn benen optilt... Maar ook een beetje verdacht. Door een trauma kan het paard zn benen niet optillen?! Verward

Dat wisten ze neem ik aan ook al voordat jij kwam om te keuren. Dan hadden ze dat op moeten lossen VOORdat het paard de verkoop inging.

Als jij hem nou eens niet had laten keuren, en zo mee naar huis had genomen. Dan had je nooit geweten dat je niks met zijn achterbenen kon doen........ Lekker eerlijke handel...

{even offtopic... Meneer de eigenaar van Dreamstables mag z'n site wel eens laten controleren op grammatica en spelling, ziet er lekker professioneel uit zo... NOT}
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 05-11-03 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:09

Off topic: Hey Conrad! Leuk je hier te zien... Haha! Ik was op het CHIO... Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:10

Het was mij ook meteen duidelijk Knipoog
Mag ik vragen wat het tweede bericht toe te voegen heeft aan het eerste bericht, ik zie nl. de toegevoegde waarde niet Verward

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:32

Wat een een onzin zeg!
Mensen wisselen hier hun ervaringen uit,overal in ieder bedrijf bestaan er tevrede en ontevrede klanten!
Laat de mensen die niet tevrede zijn over dreamstables in hun waarde,gelukkig heeft iedereen nog altijd een eigen mening,en daar mag toch over gesproken worden lijkt mij!
Het lijkt er op dat je je eigen zwaar aangevallen voelt!
Lundi

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:39

Hij mag zich toch verdedigen.......... hij word ook aangevallen......... Vind je reactie beetje vreemd. Ik zou wel eens willen zien hoe jij je gedraagd als hier iemand op bokt even gaat zeggen dat jij niet weet waar je mee bezig bent

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 21:59

Het is natuurlijk nooit de bedoeling om iemand af te zeiken,
vind wel als je de methode nog nooit gezien hebt,ga idd eens langs bij dreamstables,en vorm dan een mening.
En even voor Vanda,s ,hij was niet verdoofd hoor bij de keuring,en hij geeft zijn beentjes nu al op stemcommando!!
vind ik toch erg knap,want ik heb echt gezien dat hij zijn achterbenen weigerde te geven!!
ik heb hem nu vier weken en geen problemen gehad.

eigenlijk heb ik een wereldpaard gekocht!!!!! *LOL* *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:01

Ik heb er geen mening over what so ever........ ben niet voor en ben niet tegen......... alleen vind ik het niet netjes wat er zo nu en dan gezegd word

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:03

Natuurlijk mag hij zich verdedigen,maar als mensen een eigen mening ergens over hebben mag dat toch ook gezegt worden
Sorry hoor

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 22:09

iedereen mag zijn mening geven ...natuurlijk,
het is alleen vaak ,dat het best wat netter mag.