Waarom paard voor sulky niet in galop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Waarom paard voor sulky niet in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 12:16

Ik had net tijdens de lunch een discussie met een niet-paardige collega over mijn favoriete gespreksonderwerp: paarden. Schijnheilig . Mijn collega vroeg zich af waarom een renpaard galoppeert tijdens een wedstrijd, maar een paard voor een sulky draaft, terwijl galop toch de snelste gang van het paard is. De enige reden die ik kon verzinnen was dat door galop de sulky teveel zou schokken, waardoor de wagen onstabiel (en misschien zelfs onbestuurbaar) wordt, maar meer kon ik eigenlijk niet verzinnen. Weet iemand wat nou de echte reden is? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:21

Omdat dravers en renpaarden helemaal verschillende paarden zijn.
Helemaal anders gefokt.
En een draver gaat echt super hard in draf en doet dat ook graag.
Op stal staat een draver en die trekt vaak een sprintje in de wei met de quarter die langs hem staat.
Grappig gezicht quarter in vol speed galop, de draver in draf Lachen

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 12:27

Dat is inderdaad zo, dat had ik nog niet eens bedacht. OK dan! Maar ik neem aan dat er een achterliggende reden is waarom dravers gefokt worden om te draven. Verward (Ik moet natuurlijk wel tekst en uitleg kunen geven, ik word hier nu gezien als paardenexpert en dat moeten we natuurlijk wel zo houden he... )

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:57

Omdat de wedstrijden met een sulky van oudsher (om de een of andere reden) in draf worden gehouden. Gaan ze galopperen dan worden ze gediskwalificeerd. Maar verder heb ik hier ook niet zoveel verstand van

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Fudge, Indy75 en 35 bezoekers