ervaringen equi-chaps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

ervaringen equi-chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 10:20

Ik heb van de week een folder gehad van de Paardendrogist, en daarin stonden de zogenaamde Equi-chaps; soort beenbeschermers die de kootholte en een stuk daarboven beschermen tegen mok of rasp. en wat volgens die folder heel goed zouden werken bij een paard wat erg vatbaar zijn voor mok of rasp.
Nou heb ik dus een Tinkermerrie, die 's winters zoveel mogelijk buiten staat, en elke winter weer heeft ze enorm last van mok.
Dus dan komen de zalfjes, poedertjes en weet ik veel wat nog meer uit de kast, en begint het smeren, spuiten enz. weer..
Nou leek me dit een hele goede oplossing, alleen ben ik benieuwd of iemand er ervaring mee heeft, en of het echt iets is.
En ik wil eigelijk ook weten of dat niet gaat schuren ivm de sokken van m'n Tinker?!

Afbeelding

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:44

Dat gaat volgens mij ontzettend broeien bij de sokken van tinkers, etc...

De koudbloedige tinkertjes kunnen best tegen een stootje, ze overleeft de winter echt wel, waarschijnlijk met een beetje (oh best veel) mok, maar zodra ze er niet kreupel van gaat lopen, zal ze er weinig last van hebben! De jeuk komt door de mijt en die komt toch ook wel met die beenbeschermers om!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:46

ik had ze ook al gezien, er staat bij dat het vocht en lucht doorlatend is... dus dan denk ik dat het best te doen is, als je ze dan alleen omdat met extreem nat weer?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:54

die dingen lijken op mijn 3 in 1 bandages die ik voor mijn oude merrie had, die heb ik bij Connor gebrobeert maar ik krijg zijn sokken er met geen mogelijkheid in gefrommeld. Bij mijn oude merrie gebruikte ik ze altijd met rijden maar modder en andere viezigheid kwam gewoon in de kootholte terecht alleen wat minder dan zonder. Geen idee of het helpt tegen mok.

Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:01

Wat snowdon zegt