paarden opmeten

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

missnynke

paarden opmeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 18:50

hallo,
ik wil graag de precieze maat van mijn paarden weten (de die van de buren). ben vandaag naar divoza geweest,daar zijn ze 26 euro en dat vind ik nogal een dure grap. Ik ga niet met ze naar keuringen/wedstrijden.
Hoe zijn jullie de maat te weten gekomen?

nynke

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:08

Een oude stalgenoot heeft een maatstok en die heeft mijn paard de afgelopen jaren af en toe gemeten.
Hij mag nog wel een keer gemeten worden want ik denk dat hij het laatste half jaar wel gegroeid is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:13

Je kunt even een maatstok van iemand lenen of een beetje creatief zijn.

Je zet je paard/pony naast een muur met een vlakke ondergrond (betonvloertje ofzo) Je neemt een lange waterpas en legt die op de schoft van je paard. Je zorgt dat de waterpas de muur raakt en het luchtbelletje exact in het midden staat. Je zet een streepje op de muur met een krijtje/pen en meet het na met een rolmaat... Je kunt er ook een datum bijzetten en later nog eens meten op hetzelfde punt. Kun je gelijk zien hoeveel ie gegroeid is. Simpel toch?

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:43

annegti schreef:
Je zet je paard/pony naast een muur met een vlakke ondergrond (betonvloertje ofzo) Je neemt een lange waterpas en legt die op de schoft van je paard. Je zorgt dat de waterpas de muur raakt en het luchtbelletje exact in het midden staat. Je zet een streepje op de muur met een krijtje/pen en meet het na met een rolmaat... Je kunt er ook een datum bijzetten en later nog eens meten op hetzelfde punt. Kun je gelijk zien hoeveel ie gegroeid is.

Dat wou ik ook zeggen. OK dan!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:44

Als je paard vlak langs een muur wil stilstaan moet dat wel lukken Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:01

joh dat is nou eens een goeie simpele oplossing! Ga ik binnenkort ook maar eens doen! Lachen

Onderschriftloos :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie