Schapenbont onderlegger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Schapenbont onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 23:01

Ik heb heel lief van mijn instructeur een (echt) schapenbonte onderlegger gehad voor onder mijn springzadel. Ik zie bij andere mensen dat ze om tussen schabrak en zadel inleggen, maar mijn zadelmaker zegt altijd dat het het beste is om zo'n dun mogelijk schabrak te gebruiken. Als je zadel goed past, dan moet je er niet teveel tussen proppen.

Wat is het precies het nut van (het wel heel mooie) ding?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:29

Voor een gevoelige rug kan het nuttig zijn, ik gebruik hem echter omdat het zadel niet perfect past. Met dit schapenbontje zit hij prima en voor de 1/2 keer per maand dat ik hem gebruik wil ik geen nieuw zadel aanschaffen.
Maar ik weet wel dat het paard waar mijn pony bijstaat een goed passend zadel heeft, maar hij heeft een gevoelige rug.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:18

het is voor paarden met een gevoelige rug bedoeld, maar ik vind het ook erg mooi staan, vooral met springen dus gebruik ik het ook. de druk wordt ook beter verdeeld, hetzelfde verhaal met een gelpad.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Gigixponys, Jonnekee, redbutton en 26 bezoekers