vraagje over een zadelkast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

vraagje over een zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 12:42

Wie kan mij vertellen wat de diepte maat voor een zadelkast is. Bij mijn nieuwe stalling is de zadelkamer in de andere stal, dus zet ik misschien een zadelkast in onze hal/stal Mijn vader heeft er op zijn werk misschien een maar ik weet eigenlijk niet hoe diep zo'n kast meestal is.

Dus wie weet het wel?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:52

De diepte en breedte wordt bepaald door de ruimte die jouw zadel inneemt. Een breed zadel neemt meer ruimte in. Een westernzadel nog meer enz.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:44

Voor een engels zadel heb je genoeg aan 60 cm als je zadel in de lengte gaat en 45 als je hem in de breedte doet. Een westernzadel heb je aan diepte minimaal 80 cm nodig, breed minimaal 90.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:29

ik heb hier zelf een zadelkast gekocht,en daar past mijn zadel voor een Dpony tot paard niet eens in er hangen 2 zadelsteunen in en 1 hoofdstel hanger onder de zadelsteunen is een ruimte voor 1 winterdeken voor C/D pony!!
niet echt superfijn dus!!!!!
ik zou er ook 1 nemen waar je hoofdstellen en dekens in kan leggen,of bandages,of van die vilten onderleggers dat is superhandig!!!

Succes!!!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:45

De ervaring leert dat kasten altijd te klein zijn (of worden na verloop van tijd) Lachen
Buiten de minimale eisen zoals eerder gemeld, ligt dit niet aan de zadels maar aan de eigenaren ervan Lachen