Onder de 18 jaar met begeleiding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:19

Volgens mij is dit onzin hoor. Ik had er hiervoor ook nog nooit van gehoort dusse... Verward Als dit wel zo is hou ik mij toch lekker niet aan de regel.... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 19:50

hoi
Ik ga ook gewoon buitenritten als het me uitkomt.
En ik heb geen ruiterbewijs.
Maar ik ben M springen en M2 dressuur en dat zegt al net zo weinig als dat ruiterbewijs want Kawa weet nog niet hoe ie zich moet gedragen Knipoog Moet die dan ook op examen.

Bij die onzin die ik hier boven schrijf bedoel ik dus:
Ik kan op een heel makkelijk beest dus wel een ruiterbewijs halen maar stap ik daarna op 1 of ander zot beest dan heeft dat bewijs toch geen enkele zin.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:20

Hier zou ik toch nog 1 keertje op willen reageren Knipoog .
Iedereen is het erover eens dat het ruiterbewijs niks (of niet genoeg) voorstelt, MAAR het gaat erom dat je dan automatisch verzekerd bent bij eventuele ongevallen. De verzekering is gekoppeld aan het ruiterbewijs, dat is eigenlijk de enige reden om hem te halen/hebben. Een politieagent die je aanhoudt op de openbare weg kan om je ruiterbewijs vragen, als je deze niet hebt mag hij je wel degelijk een boete geven Boos! .
En nogmaals van het Goois Natuurreservaat mag je alleen binnen de hekken (zie borden) rijden als je in het bezit bent van een Natuurkaart en om deze aan te vragen moet je het nummer van je ruiterbewijs afgeven!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:52

jah dat klopt wat Lunatic zegt! Het ruiterbewijs zegt dan misschien wel helemaal niks, maar als je echt niet kan rijden dan haal je het niet hoor! Toen ik examen deed zijn er zo veel gezakt bij de praktijk..

en het is je verzekering enz.. er zijn ook gebieden waar je paard een nummerbordje Verward aan zijn hoofdstel moet, die je kunt aanvragen via je ruiterbewijs.. zonder nummerbordje mag je daar niet rijden!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:55

Verward echt onzin, het mag zeker wel. *LOL*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:43

Dag allemaal, er is een stichting en die heet: Stichting ruiterbewijs. Hier kun je al je vragen kwijt.
Ik heb mijn ruiterbewijs al sinds ik 12 was dat is nu omgerekend zo'n 11 jaar en je hebt hem wel degelijk nodig als je buiten rijdt!!! Je kan bekeurd worden ( fl 80,-) als je hem niet bij je hebt en je bent dus dan ook inderdaad niet verzekerd!!! Het verzekerde bedrag is voor elk incident 100.000,-. Dus zeker de moeite waard, je weet nooit......
Trouwens de Nederlandse overheid wil het nog strenger gaan aanpakken; ze willen dat in de toekomst elk paard via de ozo beroemde chip een eigen paspoort heeft en alleen die paarden die dan gechipt zijn mogen samen met de ruiter die zijn ruiterbewijs bij zich heeft de weg op!!!!! Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: napoleon op 2001-08-22 23:44 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 13:22

je bent dus wel!!! verzekerd.
Daar heeft het dus niks mee te maken.
Het kan zijn dat je een boete op kunt lopen (al geloof ik het in een openbaar gebied niet) maar ik rij al 16 jaar waar ik zin heb (niet in bossen waar geen paarden mogen komen) en ben nog nooit een agent tegen gekomen dus die 80,- heb ik er dan al wel weer uitgehaald.

mijn kennis heeft dinsdag met zen paard tegen een geparkeerde auto gezeten en daar is nix aan de hand want de verzekering betaald gewoon.
En hij heeft ook geen ruiter rijbewijs.

zelf heb ik het ooit eens nagevraag bij mijn verzekerings agent en hij zei dat als Kawa los brak uit de wei/stal of ik zat erop dat dan alles verzekerd was.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:27

In plaats van te roepen dat het allemaal niet zo is bel dan de stichting maar eens op!! En gelukkig ben ik inderdaad wel verzekerd, want als door mijn toedoen mijn paard een ongeluk maakt en er vallen ernstig gewonden of zelfs doden (!) Dan hoef ik me niet zorgen te maken hoe ik bijv. letselschade ga vergoeden aan de persoon in kwestie of erger de nabestaanden!!!! Want ik ben Verzekerd, en dan heb ik mijn kosten voor mijn ruiterbewijs er ook uitgehaald! 11 jaar x 50,-- i.p.v. levenslange aflossing voor iets waar ik niet verzekerd voor was. Het is maar hoe je het bekijkt, en wat je belangerijk vindt.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:35

volgensmij is het wel waar wat Napoleon zegt hoor!! ik heb het ook al eens gehoord.. nog nooit heeft een agent naar m'n ruiterbewijs gevraagt maarja.. dat van die verzekering vind ik belangrijker! je zou maar in een keer zoveel geld moeten gaan betalen als er wat gebeurt...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:20

Tjonge jonge....runningkawa, je klinkt wel een beetje naïf. Als je die 50 piek niet kan lije, dan moet je ook geen paard nemen. Dus dat kan het excuus niet zijn. Ik zie ook geen reden waarom je het dan ook niet zou halen. Dus ik snap je beweeg redenen niet helemaal. Je ruiter BEWIJS, is een bewijs die aantoont dat je een bepaald nivo van paardrijden bezit, die je volgens hun in staat steld om buiten te rijden. De wat napoleon zegt is gewoon waar..klaar

groet,

Prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:27

het gaat me idd niet om die 50 piek.
maar mijn verzekerings agent zegt dat ik op straat gewoon verzekerd ben en dan een ruiter bewijs te gaan halen vind ik dan wel weggegooide 50 gulden.
En bij ons in het bos heb je er niet verplicht 1 nodig.

en zoals ik al zei men kennis heeft ook een deuk in iemand zijn auto gelopen. Hoe kunnen jullie dan verklaren dat alles daarbij gewoon verzekerd is?

en ik heb speciaal navraag gedaan bij men verzekerings agent. is dat dan kortzichtig. dacht het niet, anders had ik wel nix gevraagd.

en dan nogmaals een ruiterbewijs halen stelt nix voor.
een b proef rijden is nog moeilijker.
dus of je dan aan kunt tonen dat je kunt rijden vind ik ook niet helemaal kloppen.
ik snap wel dat ze iets moeten verzinnen om wat aan te tonen maar dan zou je er al 1 moeten hebben per paard en niet per persoon.

btw ik ben dus wel boven de 18 maar dat weten de meeste hier wel.
_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-08-23 20:59 ]</font>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:59

Ik denk dat je zowiezo sterker staat. Tuurlijk ben je wa verzekerd (via je paardenverzekering). alleen denk ik niet dat je dan aantonen, in geval van letsel en een rechtzaak enz enz, dat je goed kan rijden. Ik denk dat de verzekering zowiezo moelijk zal doen als je op straat een ongeluk veroorzaakt, dan dat dat op stal gebeurt. Vraag het nog maar een keer na en bel anders die stichting

ik luister nu naar Léo Delibes
Lakmé - Bloemenduet. Erg mooi.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:05

ze kunnen bij de NKB navragen dat ik M springen ben en M2 dressuur dus dat lijkt me voor hun goed genoeg.
net zoveel bewijs als bij het ruiterrijbewijs van goed (of niet) kunnen rijden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:40

Volgens mij ben jij echt eigenwijs!! Elk wel denkend mens weet dat het niet uitmaakt hoe goed je kan rijden, Iedereen kan een ongeluk krijgen, of je nou in de b of in de Grandprix rijdt. Je slaat dus de plank helemaal mis.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:44

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-08-23 23:46 ]</font>

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:45

hahaha, ik moet eerlijk toegeven dat ik runningkawa wel gelijk geef over het bewijs van rijden! hahahaha, sorry, maar ik vond het echt een lachertje. ik heb het theorie boekje geen eens door gekeken en wel geslaagd. ik hoefde niet te rijden, want ik reed toen al L. maar als ik heb gezien wat die mensen moesten kunnen rijden!! haha, neem 2 lessen op de club en je kan het halen. voor de rest ga ik me over het geld me er niet mee bemoeien, maar het halen is wel een lachertje!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:48

haha, over dat ongelukje!! haha, ja, vraag maar aan mijn ouders, die hadden het ongeluk gekregen dat ik geboren werd!! *LOL* *LOL* *LOL*

dus ik geef beide partijen gelijk Schijnheilig . maar ga gerust door, ik vermaak me zo wel Cool . Haha! Haha! Pling Pling Clown

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 23:49

Ik ga ook heel vaak naar buiten met andere ook zo rond de 14. Dan is er ook niemand boven de 18.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 08:04

Ok bedankt voor de reacties.
We mogen nu trouwens de bossen niet meer in Verdrietig
Je moet dan nl. een weiland oversteken en dan over een bruggetje en dan ben je in het bos. Wij dus altijd in volle galop over het weiland en nu heeft die boer van het weiland bij ons op stal geklaagd. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:45

beste napoleon
schrijf ik ergens dat iemand die grand prix rijd geen ongeluk kan krijgen? (al geloof ik niet dat die ruiterrijbewijs gaan halen, eens aan anky vragen Knipoog )
kon ikzelf niet vinden in men tekst Party!!
Maar als je dat papiertje hebt ben je ongeluk vrij? ok dan ga ik het vandaag nog halen (lol)

ik wilde gewoon ff zeggen dat volgens mij verzekerings agent het gewoon niet uitmaakt of je dat papiertje wel hebt of niet. en dat je gewoon verzekerd bent.
dat is alles.

en eigenwijs. een mening hebben is dat dan eigenwijs? En voor een discussie daar is een forum toch voor of ben ik nu blond.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:28

Ik weet het ook niet meer hoor. Mara het lijkt me altijd handig om hem te hebben, tevens handig als je een paard wil huren, omdat het verplicht is dan om een ruiterbewijs te hebben. Tevens is het misschien wel meer bedoeld voor kinderen onder de 14? Ach lijkt nooit geen kwaad te kunnen altijd handig zo'n ding. Net als een cap zeg maar!

Ik luister nu naar:
Andrew Lloyd Webber
Cats - Memory

Klinkt lekker!

Prima!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:02

Citaat:
Op 2001-08-23 23:45, schreef Merel Blom:
ik hoefde niet te rijden, want ik reed toen al L. maar als ik heb gezien wat die mensen moesten kunnen rijden!! haha, neem 2 lessen op de club en je kan het halen.


nou ik weet niet wat voor ruiterbewijs jij dan gehaald hebt hoor?! de theorie was wel makkelijk jah, maar de praktijk haal je echt niet met 2 lessen op een club hoor!! Een parcoursje springen van 60 cm. proefje rijden enz. is makkelijk jah, maar je moet ook naar buiten, over de openbare weg, weggaloperen van de groep en in ren Verward galop over een afstand van 1 km. galopperen.. t zegt niet veel over je maar hier moet je toch wel een beetje voor kunnen rijden!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 23:56

Natuurlijk stelt het papiertje halen niet echt veel voor, en je hebt inderdaad geen grand prix genoemd in je verhaaltje (was ook een voorbeeld !)maar jij suggereert dat je geen ruiterbewijs nodig hebt omdat het niveau ( m en m2 )wat jij rijdt boven het niveau zit van het ruiterbewijs, dus dat je het onnodig vindt om het te halen. Zo komt het bij mij over en dat snap ik niet. Het is gewoon een extra verzekering. En natuurlijk ben je dan niet ongeluk vrij!!!! Maar goed ik denkt dat je dat ook wel zelf had kunnen verzinnen. Trouwens je bent toch 27jr Verward en ik weet niet of je blond bent, zou kunnen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 09:22

Citaat:
Op 2001-08-20 19:50, schreef runningkawa:
hoi
Ik ga ook gewoon buitenritten als het me uitkomt.
En ik heb geen ruiterbewijs.
<b>Maar ik ben M springen en M2 dressuur en dat zegt al net zo weinig als dat ruiterbewijs </B>want Kawa weet nog niet hoe ie zich moet gedragen Knipoog Moet die dan ook op examen.

Bij die onzin die ik hier boven schrijf bedoel ik dus:
Ik kan op een heel makkelijk beest dus wel een ruiterbewijs halen maar stap ik daarna op 1 of ander zot beest dan heeft dat bewijs toch geen enkele zin.



dus daar bedoel ik mee dat al rij ik M het nog niks zegt.
Het M of het ruiterrijbewijs kan ik gehaald hebben op een goedzak van een paard.
Stap ik daarna met men ruiterbewijs of wat dan ook op een pittig paard dat dat papietje niks zegt hoe ik dat paard kan houden.

en over dat verzekerings gedoe. zolang ik zo ook verzekerd ben vind ik 50 gulden van een ruiterrijbewijs zonde van men geld. niet dat ik het niet kan missen maar als ik men geld graag weggeef doe ik dat liever naar een goed doel. Bij mij in de buurt zijn dan ook geen bossen waar het verplicht in is.
hoop nu een beetje dat je me snapt

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 23:55

NEE Runningkawa, ik snap jou niet!!!
Volgens mij ben jij echt heel blond of gewoon kortzichtig Frusty .
Sorry hoor, ik zit me mateloos te irriteren aan jouw houding tegenover het ruiterbewijs, mensen die duidelijk gelijk hebben en medeweggebruikers! Jij denkt er blijkbaar nogal luchtig over...
Het ruiterbewijs is VERPLICHT als je over de weg gaat met je paard!! Moeten we je dat nou nog vaak uitleggen of begint er iets bij je te dagen. Hier is geen discussie over mogelijk, want het is een vaststaand feit. Of je nou L rijdt of ZZ, een ongeluk kan ALTIJD gebeuren ook als je je ruiterbewijs wel hebt. In jouw geval heb je mazzel dat je verzekering dat dekt (gek zeker Verward ), maar dan nog blijft het verplicht als je over de weg gaat, of je er nou naast loopt of erop zit. Alsof zo'n agent ff gaat bellen met een rijvereniging op het moment dat er 4 auto's op elkaar zijn geknald en er gewonden zijn gevallen, om te vragen op welk niveau je rijdt Frusty .
Uit wat je schrijft kom je over alsof je je te goed voelt voor een ruiterbewijs. Laat die arrogantie is varen en wees verstandig, haal dat papiertje even.
(zonder theorieboek, want je kent alle ziektes, behandelwijzen en verkeersregels blijkbaar al, omdat je M rijdt Schijnheilig )