Paard verkopen, pfff, moeilijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Paard verkopen, pfff, moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 16:54

Ik snap het echt niet. Myst staat nu een maandje te koop, en ik ben behoorlijk plat gemaild en gebeld. Alles bij elkaar hebben er zeker 20 mensen contact gezocht.
Ik doe keurig mijn verhaal en verzwijg geen woord.
Ook geef ik duidelijk aan dat er voor een goed te huis echt wel over de vraagprijs te praten is.
Mensen zijn laaiend enthousiast, hebben de foto's gezien en zeggen het een schitterend beestje te vinden waar ze gelijk verliefd op waren.
Ook de onderbijt is voor de meesten geen enkel probleem.
Maar, dan komt het punt....
Ze moeten het thuis overleggen.....
Ze moeten het met de stalhouder overleggen.....
Ze willen eerst even met de routeplanner zoeken hoever het rijden is, om daarna een afspraak te maken.....

Etc etc etc....

Hiermee komen we dus tot de conclusie dat er van alle geintresseerden nog niet 1 is komen kijken.
Maar het meest frustrerende vind ik dat je er gewoon niks meer van hoord. Gewoon compleet helemaal niks!
Vind ik behoorlijk associaal, het is toch een kleine moeite om even terug te bellen dat je er vanaf ziet??

Meer mensen die dit ervaren?


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:56

Jep volledig normaal.
Welkom in het wereldje van de paardenverkoop. Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:04

jij ook al?
ik heb ook moeite om mijn haflingerruin te verkopen, leuk beestje, niks mis mee, wel allemaal reacties maar er is nog niemand wezen kijken....
zou het ook te maken hebben met de economische achteruitgang? dat mensen geen paard durven kopen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:09

hmmz, misschien, maar als je geen paard durft te kopen, dan bel je toch ook niet? en het gaat hier echt niet om een paardje van 10.000 ofzo

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:13

heel veel mensen denken een paard te kunnen onderhouden maar als ze het gaan uitrekenen en vragen bij manege's weides grond enz. zien ze er toch maar vanaf paarden zijn dure beestjes!!!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:17

vind het een beetje vage reacties van die mensen Scheve mond vóórdat je opzoek gaat naar een paard regel je toch een stal en bespreek je dat thuis lijkt me. je ziet neem ik aan bij een advertentie ook wel staan waar iemand woont, dan denk je toch eerst na of je dat te ver vind of niet en daarna bel je diegene op om een afspraak te maken of ben ik nou zo stom Verward
iig succes met de verkoop en ik hoop dat je uiteindelijk een goed baasje zal vinden Lachen

Gamble

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:22

nee geen last van gehad
Bij Safiro zijn 3 mensen geweest, waarvan 1 niet is komen opdagen, en niet meer heeft gebeld.
Maar hij is uiteindelijk toch verkocht Verward

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:24

mensen denken echt van als ik nou een week niks laat horen weet ze vast wel dat ik hem niet meer hoef dus dan hoef ik ook niet uit te leggen waarom vind het echt vage acties van mensen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:33

Ik denk dat het komt omdat ze niet rechtstreeks durven te zeggen dat ze geen interesse hebben.
Mensen zijn wat dat betreft erg kleinzielig, ook al vertel je bijv. over "mankementen" aan je paard, het is allemaal geen probleem als je ze mag geloven.
Er zijn maar weinig mensen zo eerlijk om je recht in je gezicht te zeggen dat ze eigenlijk op zoek zijn naar iets anders.
Dan is terugbellen voor een afspraak (en het vervolgens niet doen) de makkelijkste manier om weg te komen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:18

hebben wij ook gehad met ons paard. dan wordt je een beetje blij gemaakt met een dooie mus.. maar ja.. je doet er zo weinig tegen he.
ik kan je ook niet van je paard afhelpen Haha! heb het geld helaas niet voor een 3e en mijn schoonmoeder moet eerst nog maar eens van haar haflinger af zien te kopen voor er eennieuwe kan komen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:20

vind het echt onbeschoft dat mensen zo doen bel dan in ieder geval even af of stuur een mailtje en dan nog zeggen dat de mensen van tegenwoordig steeds aardiger en meer na komen nou mooiniet dus

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:52

Hadden wij ook met de verkoop van onze shet. Eerlijk gezegd hebben we dit zelf ook wel eens gedaan met het zoeken naar een paard voor mij. We hebben toen een aantal advertenties gezocht die ons wel aanspraken en daarna de eigenaars gebeld om wat verdere informatie te krijgen, we zijn toen bij 1 paard wezen kijken en de andere 7 ofzo hebben niks meer van ons gehoord
( we hadden geen afspraak voor een bezichtiging met deze 7 mensen gemaakt dus zo erg is het nou ook weer niet)....ik kan er ook niks aan doen maar het valt niet mee om die mensen allamaal weer terug te bellenom te zeggen dat je er vanaf ziet.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:25

wees opzich blij dat ze niet komen, hier bellen veel, komt de helft, willen allemaal rijden wet ik veel wat ze allemaal willen, en steeds het zelfde, zogenaamde mankementen opnoemen om de prijs te drukken, dat snap ik niet, je weet hoe duur het betreffende paard is, dan ga je niet als je er bent een paar duizend van de redelijke prijs afbieden..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:28

Volgens mij zijn er mensen die alles afbellen en iedereen platmailen en belangstellign tonen maar nooit een paard kopen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:34

hey,
ik zach net in je profiel, zo'n schatje snap ik niet waarom ze plots niet meer reageren (als ik genoeg plaats had zou ik hem gekocht hebben, echt waar, ik wou al eerder een shetlanderveulen als gezelschap ook voor mijn paard) tja zoals Ethelate zei... belangstelling tonen en dan nooit n paard kopen...

0

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:38

Martenique schreef:
wees opzich blij dat ze niet komen, hier bellen veel, komt de helft, willen allemaal rijden wet ik veel wat ze allemaal willen, en steeds het zelfde, zogenaamde mankementen opnoemen om de prijs te drukken, dat snap ik niet, je weet hoe duur het betreffende paard is, dan ga je niet als je er bent een paar duizend van de redelijke prijs afbieden..

Je hebt helemaal gelijk!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:13

Wij hebben ook dingend ie we wilden kopen van marktplaats.. Bijv goeie goedkope rijlaarzen...Dan mailen wij hun en dan reageren hun niet meer...Nou je wilt het graag kwijt of niet hoor. Of ze zeggen: het is al weg...ja verwijder het bericht dan!

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:19

Niet alleen bij paarden werkt het zo. Toen ik mijn motor te koop had staan was het hetzelfde liedje. Ik denk dat er wel 30 mensen gebeld hebben (en iedere keer draai je weer het zelfde enthousiaste maar eerlijke verhaal af...), maar er is er maar één wezen kijken! (Die jongen mailde, en kwam de dag erna!) Gelukkig heeft hij hem toen ook gekocht... OK dan!

Follow your dreams. They know the way.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:52

ja dat zie ik nu wel weer bij doris, de meesten maken een afspraak maar komen dan simpelweg niet opdagen.
Dan heeft de eigenaar hem dus netjes klaar staan (soms dan) en dan komt er niemand.

toen ik naar een pony zocht en ik vond het niks of zo heeft ons mam dat elke keer netjes laten weten. Ook waarom zodat die mensen dat wisten.

ik vind dat niet meer als normaal.
En wat ik echt belachelijk vind is mensen die naar een paard gaan kijken terwijl ze eigelijk geen geld hebben of helemaal niet op zoek zijn Frusty

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:21

Ik vind het zwaar onbeschoft van mensen en het is niet alleen in de paardenwereld zo. Alleen ik kan me indenken dat het moeilijker te verteren is als je je paard verkoopt. Je hebt er een band mee en dan gaan mensen er zo mee om.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:49

Met Moonlight had ik dat ook hoor.
ook wel afspraken gemaakt voor kijkers die niet op kwamen dagen.

Dat vind ik wel vervelend ik had toch een afspraak.
Dat ze zullen bellen voor een afspraak en je hoort er niets meer van nouja wat iemand anders al zegt een makkelijke manier om eraf te komen.
ook kan ik me voorstellen dat als je 10 of 20 paarden uit een blad belt en daarvan is er 1 het dat je er niet op zit te wachten de rest allemaal af te bellen van euh ik heb toen en toen gebeld en het word niets

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:40

Het kan ook andersom hoor!!!
Ik had gereageerd op een leuk paardje. Een aantal keer gemaild met dat meisje en uiteindelijk mijn telefoonnummer gegeven (stond er van haar niet bij) Ze zei erg enthousiast te zijn over mij. Dan hoop je dat ze belt of iets van zich laat horen.........................en niks!!!!
Dus helaas, nog even verder zoeken

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:49

Ik heb dat ook heel erg met Nicole, mensen zoeken meestal toch een soort stokpaard achtig iets Haha! Ik heb zelfs een keer gehad dat mensen zich niet eens voorstelden, Nicole helemaal de grond in begonnen te boren en eigenlijk na 2 minuten al weer weg waren. Ik ben blij dat deze mensen haar niet hebben gekocht. Djiez zeg, hoe brutaal kun je zijn Scheve mond

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:50

Nou, welkom bij de club! Ik heb Kiri al meer als een jaar te koop (alleen voor een goed tehuis!) en heb hier ook al vele mensen gehad. Sommige vielen over de domste dingen. Dus volgende keer nog uitgebreidere beschrijving in de advertentie, is er weer iets anders. Had uitgebreid in de advertentie gezet dat ik maar een paar keer een klein sprongetje met haar gemaakt had maar dat ze verder nog nooit gesprongen had (paard is 11 jaar!). Komt er hier iemand kijken en roept meteen bij binnenkomst: zet maar even een hindernis neer want ik zoek een wedstrijdspringpaard! Verward En dan nog raar kijken ook dat Kiri er niks van snapte...
Dus.... als iemand nog een lieve, mooie zwart/bruine merrie zoekt. Zeer geschikt voor buitenritten en endurance, braaf op stal en in de omgang, kerngezond en 1.62 hoog.... Haha!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 127 bezoekers