zelf zitvlak op rijbroek maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

zelf zitvlak op rijbroek maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 17:41

in mn rijbroek zitten nu 2 kleine gaatjes, omdat ze niet op de naad zitten word dat denk ik niet mooi als je ze dichtnaait. ik vind het zonde om hem weg te gooien omdat hij verder nog wel goed is Tong uitsteken
heeft iemand er wel eens een kunstlederen zitvlak op gemaakt? kan je überhaupt wel ergens zo'n stukje kopen om het erop te maken Verward heeft iemand misschien nog andere ideeen om de gaatjes mooi weg te werken?

Gamble


Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:45

uhm een plaatje er op maar dat staat vaak niej zo mooi met een rijbroek

ik wil pb-tjes Tong uitsteken wie o wie Tong uitsteken Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:47

hey ik heb nog een broek met gaten, waarvan het lederen zitvlak nog in prima staat is (kentucky rijbroek)
het is wel bruin (deurne) en het is maat 38/40
maar misschien kun je er iets mee??

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 17:52

Donnanientje schreef:
uhm een plaatje er op maar dat staat vaak niej zo mooi met een rijbroek
de gaatjes zitten op mn kont dus staat dat raar als ik er 1 plaatje op maak Knipoog Haha!

crossmonster, mijn rijbroek is rookblauw zoals ze dat noemen dus denk ik dat bruin niet zo heel mooi staat, maar iig bedankt Tong uitsteken

Gamble

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:23

jammer, want het leer is in super staat, ik had verw8 dat het leer het eerste het loodje zou leggen, maar de stof is eerder heengegaan(R.I.P)
maareh een twee kleurige rijbroek is heel erg in hoor Haha! en het is lichtbruin, geen donkerbruin...moet kunnen toch>?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:47

Ik vind het eigenlijk wel wat!! haha, ja ik heb ongeveer hetzelfde!! Dus Crossmonster geldt de aanbieding nog Haha! ?
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 18-09-03 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:50

crossmonster schreef:
hey ik heb nog een broek met gaten, waarvan het lederen zitvlak nog in prima staat is (kentucky rijbroek)
het is wel bruin (deurne) en het is maat 38/40
maar misschien kun je er iets mee??


Wat is de lengte maat??

En zijn alle leren zitvlakken van elk soort lengte broek hetzelfde? Ik heb wel lange benen namelijk Verward..

En waar zitten trouwens de gaten?? valt het niet meer te maken? Want ik heb een chronisch tekort aanrijbroeken haha!! Dus ik kan der wel eentje gebruiken voor gewoon thuis (dus niemand ziet hem dan) Lachen !!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:27

jullie hebben zeker mondoni afrika´s? die broeken van divoza..
Daar gaan er bij bij mij 2 in een jaar doorheen dus heb nu een euroistar met 2 jaar garantie op het nepleer gekocht eens kijken of ik dat ook stuk krijg Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 19:52

die ik heb is geloof ik een mondoni sahara van divoza (das een broek zonder zitvlak), ik weet niet precies hoelang ik hem al heb, zeker wel meer als een jaar.
ik heb er pas een bij hypo gekocht met een kunstlederen zitvlak, maar dat zitvlak gaat nu al helemaal pukkelen Scheve mond na één lange rit gemaakt te hebben was dat! het zal ook wel gewoon aan de prijs-kwaliteitsverhouding liggen want het was geloof ik de goedkoopste met zitvlak Bloos

maar heeft iemand nog een idee?

Gamble

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:58

Die sahara;s sloop ik ook snel, de stof van die mondoni's is gewoon niet sterk, komen heel gauw gaatjes in. Best jammer, want ze zitten fijn! (heb de hele collectie Schijnheilig )

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:39

ok
leuk verhaal
toen ik begon met rijden was ik nog maar 5
en dus had ik nog soort van baby billen Bloos!
oftewel
ik reed me kont stuk
maar echt nie beetje ofzo
dus toen heeft me moeder heren kniestukken gekocht
en die waren zo groot dat die op me broekkie paste OK dan!
ok die broek pas ik nu toch echt niet meer, maar er zijn wel losse stukken te koop die je er zelf op kan maken.
zlef koop ik altijd met lederen zitvlak maar ik snap je punt
je zou dus even moeten zoeken, mischien bij ene leder winkel ofzo
sucses
Doei, doei

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:59

ja, ik koop ook met een lerenzitvlak. Maar ik heb er 2 zonder lerenzitvlak, en met alleen kniestukken. En daar wil ik dus een lerenzitvlak op hebben Lachen!! Maar waar kan je die stukken kopen dan Fluffyfox??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:13

YvonneAa"]
[quote="crossmonster schreef:
hey ik heb nog een broek met gaten, waarvan het lederen zitvlak nog in prima staat is (kentucky rijbroek)
het is wel bruin (deurne) en het is maat 38/40
maar misschien kun je er iets mee??


Wat is de lengte maat??

En zijn alle leren zitvlakken van elk soort lengte broek hetzelfde? Ik heb wel lange benen namelijk Verward..

En waar zitten trouwens de gaten?? valt het niet meer te maken? Want ik heb een chronisch tekort aanrijbroeken haha!! Dus ik kan der wel eentje gebruiken voor gewoon thuis (dus niemand ziet hem dan) Lachen !!
[/quote]


ik heb nog wel meer rijbroeken over die weg mogen, enne wat die met dat leren zitvlak betrefd, die kun je nog wel aan alleen zitten er geloof ik lapjes op de knieeen Haha!
en ik heb verder nog een paar goeie rijbroeken liggen , allemaal maat 40, en volgensmij ook redelijk van lengte, ben zelf nl 1.73 en heb lange benen. alleen doe ik geen dingen per post versturen, daar hebk slechte ervaringen mee en ook geen tijd voor, jammer dat je zo ver weg woont, maar misschien moet je een keer hier in de buurt zijn ??? dan kun je altijd langs komen om te passen hoor ! lama weten !

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:39

Hmm... ja we wonen idd erg ver uit elkaar Verward
Dus als ik een keer bij je in de buurt ben, kom ik zeker weten langs Haha! !!
Maar iig alvast bedankt!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:55

_Michelle_ schreef:
die ik heb is geloof ik een mondoni sahara van divoza (das een broek zonder zitvlak), ik weet niet precies hoelang ik hem al heb, zeker wel meer als een jaar.
ik heb er pas een bij hypo gekocht met een kunstlederen zitvlak, maar dat zitvlak gaat nu al helemaal pukkelen Scheve mond na één lange rit gemaakt te hebben was dat! het zal ook wel gewoon aan de prijs-kwaliteitsverhouding liggen want het was geloof ik de goedkoopste met zitvlak Bloos

maar heeft iemand nog een idee?

was dat toevallig een global? die was bij mijn na een keer rijden ook al flink gesleten. EN heeft ook allemaal van die pluisjes.

Ik heb ooit zelf een zitvlak op een rijbroek gezet met mijn moeder, het zag er wel mooi uit. Maar was niet de goede stof, daar is ook echt heel moeilijk aan te komen volgens de stofzaak hiier. Dus wij hadden een ander soort kunstleder, en dat ging dus ook snel slijten.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:21

YvonneAa schreef:
ja, ik koop ook met een lerenzitvlak. Maar ik heb er 2 zonder lerenzitvlak, en met alleen kniestukken. En daar wil ik dus een lerenzitvlak op hebben Lachen!! Maar waar kan je die stukken kopen dan Fluffyfox??


Waar kan je die zitvlakken kopen dan? Of moet je die gewoon zelf maken??

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:23

je kan een andere rijbroek met zitvlak meenemen naar de stofzaak en vragen of ze die stof hebben. Maar zoals ik eerder al schreef heb ik daar gen fijne ervaringen mee. EN het is echt een naar werkje om goed op maat te maken en erop te zetten. Ik zou het anders als je het wel dot, over de stof heen doen. Mocht het zitvlak kapot gaan dan kun je hem er weer afhalen zonder dat je je broek verknipt hebt.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:00

oke, bedankt voor de tip!!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:00

oke, bedankt voor de tip!!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:40

Ik heb nu de eurostar Klarissa in kindermaat scheelt voor de prijs, en dara zit 2 jaar garantie dus op het zitvlak, ik hoop dat dit wat is... Want 2 broeken in een jaar vind ik een beetje veel ook al zijn ze niet super duur.. maar toch.. Nu ik dit ovber Globals hoor ben ik blij dat ik ze niet gekocht heb, heb er wel aan gedacht.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:13

Lijkt me niet evcht makkelijk om een stuk erin te zetten. En ik moet zeggen dat ik aardig weg kan op de naaimachine. Bovendien moet het dusdanig gezet worden dat het niet kan schuren. Dus zonder rimpels, plooien en dergelijke. Dergelijk (kunst)leer kun je waarschijnlijk wel krijgen bij een meubelstoffenzaak, of anders mischien via een schoenmaker. Mischien dat een schoenmaker het er ook wel opzetten kan?
Zelf rijdt ik met Mondoni Africa. Ze zitten heerlijk, maar blijven niet echt lang mooi. Ze verkleuren vrij snel, je krijgt idd vrij snel gaatje in de stof en het kunstleer pillt erg snel. Och, ik rij toch geen wedstrijden.....

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:49

Ik heb een cavallo met leren zitvlak. Niet stuk te krijgen en blijft mooi.
(mag ook wel voor dat geld)
Allen zit iedere keer na het wassen een halfuurtje knap beroerd.(schuurpapier)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:59

Bedenk wel even dat je je gruwelijk openrijdt als je dat stuk er niet helemaal glad op krijgt en er ontstaat ergens een plooi. (En dat lijkt me erg moeilijk bij een stof die rekt!)

Nulla tenaci invia est via

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 12:21

zo te lezen is het erg lastig om een zitvlak op je broek te maken dus dan doe ik het maar niet... als ik het wel had gedaan was ik ook wel zo slim geweest om te bedenken dat het helemaal glad moet maar dat is dus te lastig

Gamble

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:46

Ja, ik denk ik ook.. Dan maar weer naar de winkel Lachen haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers