Hoe steek jij over ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:51

Ik ga altijd stappen, als het stoplicht alweer op rood springt voor ik aan de overkant ben hebben de auto's pech.
Je moet net als een motor rijder zorgen dat je goed te zien bent en ook gezien wordt, dan stoppen ze heus wel. Niemand heeft zin in 700 kilo paard op zijn motorkap.

Ik vind in jouw geval dat je ook beter even contact had kunnen leggen met het meisje achter jou, mijn paarden zouden ook flink over de zeik raken als er eentje voor hen neus zou wegdraven.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 20:57

Adri was zo geconditioneerd (door mij) dat hij automatisch ging draven als er moest worden overgestoken. Ik draaf dus steeds over...

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:01

Ik denk dat wel meerdere paarden helemaal gaan flippen als iemand zo plots overdraafd. Stel ik had daar met Skippy gestaan en jij vloog opeens de weg over in draf dan had ik dus een groot probleem gehad.
Ik vind dat je zoiezo contact moet leggen met diegene die er ook stond, lijkt me trouwens ook wel erg logisch Scheve mond Heb ik trouwens ook op mijn ruuterbewijs geleerd, dat je altijd moet aangeven (bij 2 of meer mensen) wat je gaat doen.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:15

Ik draaf altijd over, dat heb ik zo geleerd. Ik moet hier ook een kruispunt over die net echt ingesteld is op paarden. Van een kant komen ze net de snelweg af, dus vaak wordt er behoorlijk hard gereden, dan ben ik het liefst maar zo snel mogelijk aan de overkant.
En mischien had je het idd even kunnen zeggen tegen haar, aan de andere kant had zij toch ook aan jou kunnen vragen of je in stap wou oversteken. Zij heeft problemen met haar paard, jij niet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:25

ik draaf ook altijd over. De stoplichten gaan te snel op rood en het kruispunt is te groot om rustig over te stappen. (en helaas heeft het overige verkeer niet zoveel respect voor paarden ).
En op de terug weg reageert het stoplicht niet eens op de paarden en moet je zelfstandig oversteken en in dat geval is draven echt de veiligste optie Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:35

Het verschilt hier een beetje per situatie. Als ik een erg druk kruispunt moet oversteken, met stoplicht dat snel rood wordt, dan draaf ik over. Anders in stap.
Met een jong paard trouwens altijd in stap de eerste paar keer.

Kan me wel voorstellen dat dat meisje boos werd, had je idd even kunnen overleggen. Dat ze zo boos werd kan trouwens best een schrikreactie zijn.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:25

Toen ik voor het ruiterbewijs ging, moesten we ook overdraven naar de overkant. In stap haalden we het zeker niet, en we kregen gewoon de instructie te draven als je oversteekt. Lijkt me ook normaal.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:36

ik heb ook altijd geleerd dat je over moet draven. als niks komt, steek ik vaak wel over in stap, maar anders altijd in draf.