Stalling bij boer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nekrednael
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Geraardsbergen

Stalling bij boer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 10:29

Op 100m van mijn deur woont een boer en die heeft nog een oude paardenstal die hij niet meer gebruikt, sinds zijn vader vorig jaar overleden is heeft hij zelfs bijna geen koeien meer. Ik zou hem willen gaan vragen of hij die stal niet wil verhuren, maar ik weet niet hoeveel ik zou moeten bieden. Het is wel al een hele oude stal in baksteen, hij ligt vlak tegen de straat en hij zou dus totaal geen last ervan hebben.
1) Hoeveel zouden julllie bieden? Ik moet wel alles zelf betalen en ik heb nog geen inkomen
2) Zou je liefst per maand dat je de stal gebruikt of direct voor een volledig jaar betalen?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:36

Het hangt er van af welke verdiensten erbij komen kijken. Ik denk dat een volledig jaar betalen goedkoper kan uitpakken dan per maand betalen. Nou heeft hij geen bak ter beschikking neem ik aan. Misschien wel weidegang? Kijk, als het alleen voor het gebouw is, hoeft het niet meer te kosten dan een kleine 50 euro per maand vind ik. Een andere vraag: wat zou het kosten om een caravan te stallen? daar hoeft een stalverhuurder verder ook niets aan te doen. Ik denk dat dit vergelijkbaar is. Als jij je pony of paard daar stalt en de boer hoeft verder niets te doen, niet voeren, niet uitmesten etc. omdat je zelf alles doet, dan hoeft het echt niet duur te zijn. Ik zou natuurlijk beginnen met vragen of je voor 25 euro per maand daar mag huren. Je kunt namelijk altijd nog omhoog als hij het er niet mee eens is. MAar omlaag niet.

De hond is de betere mens

Nekrednael
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Geraardsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 10:40

Ik zou natuurlijk alles zelf doen, die man hoeft er zelfs niet naar te kijken, nu staat die stal daar ook maar te verkrotten. Ik had gedacht van eens te proberen met 200-250 euro per jaar. Ik zou er mss wel mijn hooi en stro willen leggen, maar aangezien de stal groot genoeg is kan ik dat waarschijnlijk binnen leggen, en een deel afsluiten.
Er is geen weidegang, die heb ik al, op 100m

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:40

Inderdaad gewoon proberen !
200-250 euro per jaar lijkt me wat weinig, persoonlijk zou ik iets meer bieden om te voorkomen dat het gesprek meteen afgekapt wordt.
Een andere optie: vraag hem of de stal te huur is en zo ja, wat de prijs is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:45

Ik zou hetzelfde doen als Oscar. Eerst maar eens vragen of hij de stal wil verhuren, en dan overleggen over de prijs... Als hij de stal toch niet gebruikt zal hij er misschien ook niet teveel voor willen hebben.
Hou in ieder geval voor jezelf een maximumbedrag in gedachten en ga daar niet overheen.

* To Belg, or not to Belg *

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:33

Nekrednael schreef:
Op 100m van mijn deur woont een boer en die heeft nog een oude paardenstal die hij niet meer gebruikt, sinds zijn vader vorig jaar overleden is heeft hij zelfs bijna geen koeien meer. Ik zou hem willen gaan vragen of hij die stal niet wil verhuren, maar ik weet niet hoeveel ik zou moeten bieden. Het is wel al een hele oude stal in baksteen, hij ligt vlak tegen de straat en hij zou dus totaal geen last ervan hebben.
1) Hoeveel zouden julllie bieden? Ik moet wel alles zelf betalen en ik heb nog geen inkomen
2) Zou je liefst per maand dat je de stal gebruikt of direct voor een volledig jaar betalen?


Hier heb je iets om mee te vergelijken;

Ik sta bij een boer, ik betaal 150 euro.
Guus staat op mot (zaagsel) en krijgt kuilgras. De stallen zijn niet echt mooi maar hij staat er goed. We hebben een kleine bak waar overdag de paarden in los staan, en s'avonds gereden kan worden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Nekrednael
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Geraardsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 12:55

Is dat 150 euro per jaar of per maand?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:15

Ik sta ook bij een boer...Ik betaal 100 euro per maand...Dat is inclusief uitmesten,stro,hooi,kuil,brok, in en uit de weide halen, dekens verwisselen etc...Heel erg luxe is het er niet,maar wel volop weidegang...Als ik die man bij wijze van spreken zou vragen mijn paard nog even te poetsen zou hij het nog doen ook..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9, Suliko, YandexBot en 131 bezoekers