wat is oud voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

wat is oud voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:45

wij hebben oog op een paard, alleen weten we helaas nog niet de leeftijd, maar dat komt nog, wel weet ik dat het een erg goedkoop paard is dus de leeftijd zal wel tegenvallen....300 euro inkl. dekens, zadel en hoofdstel...

wat is een leeftijd dat je zegt, nee dit is niet meer verstandig? Bloos!


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:51

is het niet 3000 euro? want het zadel zal alleen als het goed is al wel 300 euro waard zijn of is het een hele kleine pony??

ik denk dat ik zelf vanaf 16 jaar geen pony meer zou kopen maar dat is mijn mening...

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:52

Verschillend. Ik zou geen ouder paard nemen boven de 15 jaar.
ALS ik een paard zou mogen uitzoeken, nam ik er één tot 10 jaar.
Laatst bijgewerkt door Relliej op 17-09-03 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:58

Moeilijk te zeggen vind ik. een paard van net vijf jaar kan ook allerlei kwaaltjes hebben en een paard van 15 kan ook weer kerngezond en werklustig zijn. Ik zou hem/haar in ieder geval laten keuren, zeker als hij/zij zo goedkoop is kan je je geen buil vallen aan een keuring..

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:59

sophie_kurk schreef:
is het niet 3000 euro? want het zadel zal alleen als het goed is al wel 300 euro waard zijn of is het een hele kleine pony??

ik denk dat ik zelf vanaf 16 jaar geen pony meer zou kopen maar dat is mijn mening...


hey sophie het gaat er om vanaf welke leeftijd van het paard Knipoog ik zou geen ouder paard kopen dan 10 jaar, dan kun je er tenminste nog een aantal jaar mee.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:04

een paard is voor mij pas oud als hij zich oud toont.

Mijn paardje Evita is al een dikke 17, Maar als je een week niet hebt gereden en je gooit het zadel op zal je denken dat je een vijfjarige hengst onder je hebt Tong uitsteken
Ook staan mensen soms verbaast te kijken als ze naar haar leeftijd vragen.

Maar sommige paarden zijn al leeggereden op hun 15de... Die beginnen dan al bergaf te gaan en vertonen gebreken.

Het hangt gewoon echt van paard tot paard af. Hoeveel hebben ze moeten werken? hoe goed zijn ze verzorgd geweest, welk ras....? Ik zou gewoon eens gaan kijken als het paard wat ouder is, maar zeker een DA erbijhalen. Sommigen paarden kunnen als je hen op hun 15de koopt nog 10 jaar mee, andere kan je al op pensioen zetten als ze 18 worden...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:05

Ik denk ook dat dat per paard verschillend is en wat je ermee wilt. Ik ging Codex rijden toen hij 15 was, mag hem mijn eigen paard noemen vanaf zijn 17de en inmiddels is hij 19 en nog zo fit als een hoentje. Zoals het er nu uitziet, kunnen we samen nog een paar jaar veel plezier hebben.

Een vriendin van mij heeft een paard gekocht (gered van de slacht) van 23. De eerste twee jaar heeft ze nog met haar buiten gereden en sinds twee jaar is ze met pensioen, maar mijn vriendin gaat wel nog met haar wandelen enzo. Zij is dolgelukkig met haar paard.
Het is dus maar net wat je wilt en hoe de conditie van het paard is. Veel succes met je keuze.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:17

het verschilt heel erg per paard! ik zelf wil, omdat ik er nog jarenlang de sport mee in wil, gen paard boven de 6-8 jaar, mn moeder heeft 2 jaar geleden een 16 jarige gekocht, die nog geen 10 leek, die was nog hardstikke jong en fit

boven de 20 hadden we toen geen paard gekocht voor mn moeder, we hadden de grens bij +/- 18 gelegd, dan heb je er nog jaren plezier van(moeder rijdt recreatief en beetje dressuur)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:55

hier gaat ie dan, het is een new forester van dus 22 jaar, hoogte 1.40 kleur is bruin inclusief zadel, hoofdstel. dekens en shabrak met naam...
Het is niet voor mezelf maar voor een vriendin die totaal geen hoge eisen stelt, oja hij heeft ook zomerexceem, maar hij komt nu aan de kust te staan, dus mss zou dat beter gaan, hij staat nu in Braband....

Ze wil er voornamelijk recreatief mee rijden, ook over het strand, ik zou wel vragen of ze hem will laten keuren, iig op de benen, want je heb niks aan een paard met een slecht been, ik houdt jullie op de hoogte hartelijk bedankt voor de reacties, nogmaals het is nie bedoelt voor de sporrt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers