Neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 13:54

We waren met kasmeria op wedstrijd. Kas heeft een hoge (Engelse) neusriem aan haar hoofdstel. Maar geen stang en trens. Nou vertelde een vrouwtje daar, dat dat volgens het regelement niet mag.
Je mag alleen maar met gecombineerde en lage neusriem starten. Pas als je met stang en trens gaat rijden mag je zo'n neusriem.
Er stond overigens niets op het protocol.

Dit is de neusriem die ik bedoel. Met dank aan Divoza.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:56

Je mag er gewoon mee starten

Je mag niet starten met een gecombineerde neusrien waar je het sperriempje afhaalt, zodat het lusje er blijft zitten.
Want je hoofdstel moet compleet zijn.

Dus voor jou, lekker starten Lachen

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 14:00

Ja, maar volgens die vrouw hoorde deze neusriem bij een stang en trens hoofdstel en niet bij een gewoon hoofdstel. Ik vond het ook al vaag, maar ik dacht, laat ik het toch even checken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:04

Zo staat het in het regelement

Het gebruik van een trenshoofdstel met africhtingsneusriem, rechte neusriem, mexicaanse neusriem of een
zgn. gecombineerde neusriem (de gecombineerde neusriem bestaat uit een rechte neusriem, welke aan de
voorzijde is voorzien van een lus, waardoor een tweede riem - de zgn. sperriem - wordt geleid welke onder de
trens langs wordt bevestigd), voorzien van een enkele trens is verplicht.
Een te strak aangesnoerde neusriem zal als wreedheid worden aangemerkt.

Voor de klassen Z1- en Z2 dressuur geldt, met uitzondering van de pony's, dezelfde optoming als voor de klas-sen
B t/m M2, aangevuld met de mogelijkheid tot gebruik van een stang- en trenshoofdstel (met engelse
neusriem, dus géén gecombineerde neusriem met weglating van de sperriem), waarbij de toegestane stang-bitten
en toebehoren gelijk zijn aan hetgeen hieromtrent is vermeld in artikel 428 van het dressuurreglement
van de FEI.
Voor toegestane bitten wordt verwezen naar de afbeelding in de bijlage.

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 14:06

Dus die rechte neusriem is dezelfde als die hoge neusriem. Oftwel de Engelse....
Tsja, het is maar net hoe je het leest. Maar goed, bedankt in ieder geval! Lachen

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:09

Daar ga ik wel van uit, want de overige plaatjes hebben wel de duidelijke benaming Tong uitsteken

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:38

Wat ik mij dan nog afvraag...
Je ziet ook vaker "Engelse" neusriemen waar het sperriemlusje vanaf is gehaald (of het was al zo). Mag dat wel of kunnen de juryleden dat zo goed zien dat het niet mag? Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 16:13

runningkawa schreef:
Je mag er gewoon mee starten

Je mag niet starten met een gecombineerde neusrien waar je het sperriempje afhaalt, zodat het lusje er blijft zitten.
Want je hoofdstel moet compleet zijn.

Dus voor jou, lekker starten Lachen


Nee dus! Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:16

het mag niet als het lusje er nog aan zit, volgens mij wel als je het lusje er ook afhaalt.

Goedgekeurd onderschrift :)

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:38

Toen ik een hoge neusriem wilde kopen, kreeg ik ook het verhaal dat het alleen gebruikt mag worden bij stang en trens. En dat ik toch nooit Z zou worden Grrrr. Later heb ik bij een andere winkel wel zo'n neusriem gekocht. Je mag er gewoon mee starten hoor.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:34

Amanda"]
[quote="runningkawa schreef:
Je mag er gewoon mee starten

Je mag niet starten met een gecombineerde neusrien waar je het sperriempje afhaalt, zodat het lusje er blijft zitten.
Want je hoofdstel moet compleet zijn.

Dus voor jou, lekker starten Lachen


Nee dus! Haha!
[/quote]

Ik vroeg of het wel mocht als het sperriemlusje eraf was Amanda Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 15:11

Feetje"]
[quote="Amanda"][quote="runningkawa schreef:
Je mag er gewoon mee starten

Je mag niet starten met een gecombineerde neusrien waar je het sperriempje afhaalt, zodat het lusje er blijft zitten.
Want je hoofdstel moet compleet zijn.

Dus voor jou, lekker starten Lachen


Nee dus! Haha!
[/quote]

Ik vroeg of het wel mocht als het sperriemlusje eraf was Amanda Tong uitsteken
[/quote]

Sorry..... Bloos Zij zijn groot en ik is klein!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers