Praam.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 13:50

Sonja, ik vind dat dan de fout van die vrouw zelf. Het staat zelfs op de bijsluiter. Die heeft ze dan niet goed gelezen.

Sjuimpje, ik weet zeker dat als jou hoefsmid een paard tegenkomt waar hij niet eens bij in de buurt mag komen zonder dat er ongelukken van komen. hij toch dat spul zal gebruiken.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:50

Dat weet ik ook zeker, mijn hoefsmid vertelde een keer dat hij weleens echt gestoorde paarden moet doen. Dan is je eigen veiligheid toch erg belangrijk hoor, dan maar sederen!! Bij eentje moest zelfs de dierenarts elke keer komen omdat sedalin niet werkte.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 18:54

Ik kan me maar 1x herinneren dat ik bij 1 van onze eigen paarden een praam hoefde te gebruiken. Dat was bij Niels bij de hoefsmid. Hij was dwars en het waaide hard, een praam is dan iets voor je eigen veiligheid. Kan me niet voorstellen wat dat voor een probleem zouzijn?

Bij Isolda zou ik een praam kunnen gebruiken bij het manen trekken. Heb daar alleen een andere oplossing voor gevonden, manen snijden. Bijna net zo mooi en geen bang en angstig paard.

Soms moet ik zeggen dat er te snel gegrepen word naar een praam (of sedalin Verward ken het middel niet.)
Je kan het ook anders proberen, net als ik gedaan heb bij het manen trekken.

Andere situaties zijn andere koek. Je gebruikt dan een praam om jezelf (en je paard) te beschermen.
Ik vind een praam dus zeker geen martelwerktuig, maar vind wel dat je soms even erover na moet denken voordat je hem gebruikt. Issie wel echt nodig? Voor ons is dat misschien heel normaal, maar andere mensen........ Lips are sealed

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 20:46

Maar als jullie nu een paard moeten scheren, heeft anderhalf uur praam op zijn neus nog wel effect??

Ik geef die van mij met scheren altijd Sedalin, juist omdat hij niet tegen het geluid kan. Het scheerapparaat op zijn lichaam is het probleem niet, juist het geluid.

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 22:01

ik vind het geen marteling maar ik zou hem ook niet te snel gebruiken. Laatst was de hoefsmid bij me vriendin en die hebben een pony van 18 of 20 jaar, liet zich heel braaf bekappen en deed helemaal nix, doet die eikel haar een praam om Verward Ze deed nix dus had ze die ook niet nodig maar ja, je hebt van die mensen. Hij wou ook een keer de hoeven niet bekappen omdat de hoeven en sokken van het paard een beetje nat en vier waren Frusty

Maar ik heb gehoord dat er dan een soortemet rustgevend middel vrijkomt bij het paard......